De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: KI-Pearl op april 22, 2018, 16:23:25
Nieuwe aanwinst sinds vandaag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thorens mooi veel analoge luister uren, staat ook nog op mijn wish lijst.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Gewoon een mooi ding!

Vinyl_Fuchs

Citaat van: KI-Pearl op april 22, 2018, 16:23:25
Nieuwe aanwinst sinds vandaag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moooooiiii.  :yes:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Faxe

Mooie Thorens! Waar koop je nou zoiets moois? Wat is de leeftijd van deze speler? Hij ziet er uit als nieuw maar dat is hij niet naar ik aanneem.

Audiophylia Nervosa

#394
Citaat van: Faxe op april 22, 2018, 21:27:50
Mooie Thorens! Waar koop je nou zoiets moois? Wat is de leeftijd van deze speler? Hij ziet er uit als nieuw maar dat is hij niet naar ik aanneem.

Er is (volgens mij) maar een persoon in Nederland die dit zo mooi voor elkaar krijgt en dat is Arti van IntoVinyl, kijk maar eens op zijn Facebook site. Verkoopt via Marktplaats en heeft daar hele mooie tafel op staan.

Ik moest er een stukje voor rijden (Arnhem naar Brielle) maar dat heb ik ervoor over en was zeer zeker de moeite waard.

Is niet de meest lage prijs bij de aanbiedingen op Marktplaats maar dan koop je wel een draaitafel welke geheel onder handen is genomen en er weer als nieuw bij staat. Arti is echt iemand met passie voor draaitafels en zeer zeker met kennis.

De meeste prive aanbieders op Marktplaats hebben wel mooie draaitafel en zullen er ook zeer zorgvuldig mee omgegaan zijn maar een volledige onderhoud beurt en volledige afstelling is dan hetgeen wat mist. De speler welke ik nu heb verkeerd gewoon in nieuwstaat.

Ik ben er heel erg blij mee en zal voorlopig wel weer aardig wat plaatjes hun rondjes laten draaien.

Mocht je het geld ervoor over hebben en een hele goede Thorens willen kopen, dan is IntoVinyl zeker een aanrader.

Succes,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Deze fraaie set gaat alsmaar meer bijzonder worden  :yes:.

xander32

... gaat deze de Project dt vervangen? Wat doet die dan anders, beter?

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op april 23, 2018, 06:51:19
... gaat deze de Project dt vervangen? Wat doet die dan anders, beter?

De Pro-Ject is geen slechte speler maar vergeet niet dat het wel het instap model is van Pro-Ject.

De Thorens speelt echt in een andere klasse en dat hoor je toch terug. Het is appels met peren vergelijken, wie nu de appel en wie de peer, weet ik niet maar het gaat om persoonlijke voorkeur en die is zeker voor de Thorens.

De Pro-Ject staat nu op zolder zijn ding te doen, samen met de Marantz set dus zeker nog niet afgeschreven maar speelt bij mij niet meer in de ere divisie maar nu in de  Jupiler league.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Ohm Ivo

Gefeliciteerd met je Thorens! Volgens mij betaalbare high end.

Ik heb zelf ook een Thorens (TD320mk2 met TP-90 arm en Denon DL 304mc-element) gehad. Destijds in 1990 nieuw gekocht en toen ik in 2008 ging downsizen weer verkocht. Gecombineerd met de uitstekende phono-trap in mn PM-14 klonk dat echt grandioos. Thorens platenspelers zijn volgens mij tijdloos en erg goed.

Groet van Evert

sjoek

Ziet er zeer goed uit. Ga je vast veel plezier aan beleven HB
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Gefeliciteerd met je Thorens TT, Marcel. hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#401
Inmiddels mijn Astin Trew voorzien van een nieuwe upgrade, aanbevolen door Michael Osborn en ook bij hem aangeschaft welke tevens werd voorzien van een nieuw certificaat van echtheid.

De upgrade bestaat uit het uitwisselen van de Burr Brown I.C.'s voor speciaal voor audio upgrade geproduceerde Muses I.C,'s.

Daarnaast ook de valve vervangen omdat ik niet wist hoelang de Mulard al in deze speler actief was. Deze is vervangen door een EAT ECC88 Cool Valve.

Wijziging is net samen uitgevoerd en komt pas tot zijn/haar recht als de valve zijn inspeel uren heeft gehad.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#402
Gister begonnen aan een nieuwe huisvesting voor stereo en TV.
Huidige kast begon door te zakken.

Nu maar goed aangepakt en zelf ontwerp gemaakt en met 25mm multiplex gaan bouwen.

Bodemplaat extra dik door middel van 2 platen van 25mm.

TV komt aan achterplaat in de kast te hangen waardoor een eventuele verandering van de woonkamer inrichting makkelijk door te voeren is omdat de kast ook op wieltjes komt te staan.

De opening in het midden is speciaal voor de draaitafel.

Afwerking gebeurt met Danish Oil.












Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

Fraai staaltje huisvlijt, Marcel. Top! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Netjes gemaakt. 2x 25 mm zal niet gauw doorzakken. :no:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.