De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op april 18, 2018, 19:24:18
Vele fraaie sets heb ik al mogen beluisteren, waarvan geen enkele identiek, sets van een paar honderd euries tot vele duizenden, in net zo diverse ruimtes en opstellingen en ik heb nog steeds geen enkele behoefte om mijn Marantz gear in te ruilen. Het gaat m.i. om de match met de speakers. En daarenboven bepalen vooral ook die speakers samen met de ruimte waarin deze staan opgesteld, het eindresultaat.

De componenten dragen beslist een steentje bij aan dat eindresultaat, iets met schakels en een keten, maar zeker niet in dien mate als de ls en de akoestiek.


Resume: buiten Marantz is er nog veel meer moois te koop, maar wat mij betreft gaat dat vooral over smaak en voorkeur en niet over beter dan wel slechter.

Precies, beter zou ik het niet kunnen verwoorden.

Gewoon bij toeval de perfecte match vinden.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op april 18, 2018, 09:10:47
Mooi spul, dat het voor jouw beter klinkt is helemaal mooi.
Uiterlijk spannender dan het enigszins voorspelbare Marantz. Er zijn tijden geweest dat ik Marantz mooier vond. Wat ze gelijk af moeten schaffen bij Marantz zijn die blauwe leds, het zijn geen koelkasten.
Ik vind de marantzen qua design mooier.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 18, 2018, 21:14:09
Ik vind de marantzen qua design mooier.
Dat is een kwestie van smaak, gelukkig maar, zonder persoonlijke smaak wordt het saai. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Audiophylia Nervosa

#378
 :gp:
Citaat van: renes59 op april 18, 2018, 21:36:44
Dat is een kwestie van smaak, gelukkig maar, zonder persoonlijke smaak wordt het saai. :-D
:gp:

Mijn smaak (voor sommige misschien geen smaak) heeft meer prioriteit op de sound en minder op de looks.

Dus voor mij is het geluid heel bepalend en daarna pas het uiterlijk, maar inderdaad een kwestie van smaak en wat je belangrijker vindt!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

... ik vond bij aankoop het huidige design van Maranzt niet echt heel aansprekend. Ik vond en vind juist de vroegere series erg fraai ...




... maar onderwijl ben ik ook het huidige wat meer gaan waarderen ...



Concessies betreft de geluidskwaliteit wil ik niet doen ten gunste van het design, mijn speakers zijn daarvan het ultieme bewijs  :-).


joep


Marvin

Prachtig, wel in een kast met deurtjes.

joep


https://www.youtube.com/watch?v=ECcJmlSqJa4

Nee man, er zitten wappers op. Kun je niet terug zwaaien!

Marvin

Ik zwaai wel naar de buurvrouw met dr wappers...... [emoji23]

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,
Zullen we hiermee gewoon even in een Showcase Topic mee verder gaan en mijn topic hier niet voor misbruiken! :-D :-D :-D :angel: :angel: :angel:
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: KI-Pearl op april 19, 2018, 06:18:17
:gp: :gp:

Mijn smaak (voor sommige misschien geen smaak) heeft meer prioriteit op de sound en minder op de looks.

Dus voor mij is het geluid heel bepalend en daarna pas het uiterlijk, maar inderdaad een kwestie van smaak en wat je belangrijker vindt!

Groeten,
Marcel
Volledig mee eens.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

joep

Zo'n Dan D'Agostino versterkertje is niet alleen mooi (is persoonlijk natuurlijk) maar ook mee van het beste wat er te koop is. Het enige probleempje is de prijs welke al snel over de 50.000 eurootjes heen gaat.

Dan is die Mark Levinson nog goedkoop met zo' 15.000 eurootjes hoewel je daar nog een hoop dure dingen kunt inbouwen.

Maar welke je ook kiest, topkwaliteit heb je wel.

JohnWx

Citaat van: marvin op april 19, 2018, 10:29:20
Ik zwaai wel naar de buurvrouw met dr wappers...... [emoji23]

Kan zo op een tegeltje  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

... was wel benieuwd wat er naar boven komt indien ik de combi van buurvrouw en wappers Google;




Niet direct hetgeen ik hoopte 😏


Citaat van: marvin op april 19, 2018, 10:29:20
Ik zwaai wel naar de buurvrouw met dr wappers...... [emoji23]

Audiophylia Nervosa

Nieuwe aanwinst sinds vandaag.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.