De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Mooie strakke speakers.. geniet er van hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marvin


pameijer

Topspul. Waar heb je deze vandaan?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jowa

Mooie luidsprekers. Geniet er lekker van. :yes:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cornelis1921

Gefeliciteerd, Marcel: mooie speakers. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

NB

Je maakt in korte tijd grote stappen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Audiophylia Nervosa

#351
Citaat van: pameijer op maart 31, 2018, 17:50:23
Topspul. Waar heb je deze vandaan?

Gewoon een Marktplaatsje[emoji12].

Ik had deze gehoord en die sound heeft mij niet meer losgelaten.

En het gaat nog beter worden als de Roksan er op aangesloten gaat worden.

Maar op de Marantz klinkt het al stappen vooruit.

Geen goedkoop merk speaker maar wel veel waar boor zijn/haar geld.

Één zo'n zuiltje weegt toch maar even 26 kg en de klop test op de bovenkant is mors dood.

Het is onvoorstelbaar maar ze zijn/klinken rete snel en gaan toch heel mooi en beheerst kelder diep.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Nb op april 01, 2018, 10:23:19
Je maakt in korte tijd grote stappen.

Soms komen er dingen op jouw pad welke je niet meer los laat.
En dan moet je[emoji12]

Men noemt dit ook wel Audio Nervosa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

AkTeVox

Veel luisterplezier Marcel met je nieuwe aanwinst!!  HB HB HB

Audiophylia Nervosa

#354
Citaat van: AkTeVox op april 01, 2018, 13:20:37
Veel luisterplezier Marcel met je nieuwe aanwinst!!  HB HB HB

Ik weet nu waarom de ProAc zo lekker luistert en klinkt, het werkt als ProZac.
Alle stress verdwijnt uit jou en jouw omgeving.
Beter kan ik het niet omschrijven.

Zou dit dan het recept zijn tegen Audio Nervosa?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Wat ik niet had voorzien, is toch gebeurt namelijk ik heb de beslissing moeten nemen om van de MarKath afscheid te gaan nemen.

Reden/oorzaak van dit besluit is heel simpel namelijk de aanschaf van een combinatie van Roksan versterker met ProAc luidsprekers. Deze combi had ik al eens eerder bij iemand thuis mogen horen en dat heeft mij niet meer losgelaten. De versterker had ik al vrij snel aangeschaft maar de speakers was een ander verhaal want die liggen niet voor het oprapen maar afgelopen weekend is het dan toch zover gekomen en zijn wij naar de andere kant van het land getrokken om een paar mooie ProAc Studio 150 speakers op te halen.

Dus het gevolg van deze aanschaf is dat er toch iets het veld moet ruimen want inmiddels bezit ik maar liefst 4 paar luidsprekers en dat is echt iets teveel van het goede.

Wanneer deze speakers in de verkoop gaan weet ik nog niet maar mocht er iemand zijn die wat wil weten over deze speaker, stuur gerust een PB.

Let op, dit is geen verkoopadvertentie maar alleen een aankondiging van de intentie en de reden van de toekomstige verkoop.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op maart 19, 2018, 20:04:26
ProAc's zijn schitterende speakers! Zelf heb ik de ProAc Response D15 gehad. Op htforum staat momenteel een surroundset ProAc's te koop, de fronts zijn ook los over te nemen. Is een setje Response D18, een paar stappen hoger dan de Studio 150 en in een schitterende veneer. Mijn handen jeukten toen ik deze zag maar de centjes moet ik momenteel aan andere zaken uitgeven. Vraagprijs is €2.000, maar deze set verkoopt hij niet snel dus er zit ongetwijfeld rek in de prijs. Als ik jou was...



Ik heb bij de verkopende partij de kans gehad om de D15 te horen want dat was zijn speaker waar de Studio 150 voor moest wijken.

Ik moet zeggen dat dit ook heel mooi klinkt maar of dat ook het prijsverschil rechtvaardigt? Ik weet het niet maar dat kan natuurlijk ook een bevinding zijn onder invloed van mijn eigen portemonnee.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

Ik heb volgens mij een jaar of 8 geleden zo'n €1.100 betaald voor een setje 2e-hands D15's. Wat heeft jouw verkoper er dan ongeveer voor betaald?

Ik twijfelde destijds ook tussen de D15 en de Studio 150. De D15 was wat meer high-end, maar de Studio had wel meer ballen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Audiophylia Nervosa

Citaat van: pameijer op april 03, 2018, 21:58:14
Ik heb volgens mij een jaar of 8 geleden zo'n €1.100 betaald voor een setje 2e-hands D15's. Wat heeft jouw verkoper er dan ongeveer voor betaald?

Ik twijfelde destijds ook tussen de D15 en de Studio 150. De D15 was wat meer high-end, maar de Studio had wel meer ballen.

Wat hij er voor betaald heeft, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Studio 150 een uitermate volwassen speaker is met inderdaad ballen.
Daarbij komt vanuit technisch oogpunt dat ik liever twee 5" woofertjes heb dan één 8". Dit omdat de snelheid van het in beweging brengen bij een kleiner oppervlak beter werkt dan een grotere massa in beweging moeten zetten.

D15, High-End?? Ik vind dat een eng woord want het definieert niets, niet meer dan de betekenis van "Top of the Range", dus als je het zo zou bekijken, dan is dat de D15 in de ProAc stal bij lange na niet.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Set gaat op de schop.

Complete zolderset van Yamaha (zonder de tuner) verkocht, en ja hoor, de Markath speakers zijn verkocht en verhuisd naar België.

Dus weer cash in the pocket.

Vanmiddag zeer waarschijnlijk een leuke CD-speler aanschaffen bij mijn Roksan versterker, info volgt.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.