De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Goedemorgen forum genoten,

Ik plaats hieronder de link naar de site van vriend en collega Rene welke het luisterbezoek bij mij heeft gedaan. Op zijn site staat het verslag met foto's.

http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/index.htm

In het tabblad "Op bezoek bij..."

Veel lees plezier, al die andere bezoeken van hem zijn zeker de moeite waard om ook te lezen.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Een mooi gedetailleerd verslag 👍🏻.

Audiophylia Nervosa

Morgen gaan wij (mijn vriendin en ik) eens kijken en weer luisteren naar de Roksan Kandy K2 en als dat allemaal bevalt, dan gaat deze mee naar huis.

Het is de bedoeling dat deze de audiozolder gaat voorzien van mooi klinkende muziek.

Hiervoor gaat de Yamaha set het veld ruimen en zal dus binnen afzienbare tijd in de verkoop gaan op de diverse forums.

Als de Roksan inderdaad bij ons in huis staat, is mijn volgende doel de ProAc Studio 150 luidspreker.

Zoals ik al eens eerder heb aangegeven, ik heb deze combinatie in werking gehoord/gezien en ik kan zeggen dat ik daar behoorlijk van onder de indruk was en dat heeft mij ook niet meer losgelaten.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa





Vandaag de "buit" opgehaald, wat een versterker is dit.

Ik heb hem nog even mogen vergelijken met een (nieuw) wat duurdere Yamaha AS2000 maar dat won de Roksan met glans. Meer dynamiek en snelheid.

Nu even lekker genieten in de woonkamer.

Tot zover de update.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

Mooie versterker... veel plezier er van hello
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

NB

Toch vind ik die onderste mooier.........
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Ja over smaak kunnen we wel even doorgaan, maar wat eruit geperst wordt is belangrijker.
Dus mooi man, van harte..!

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Vandaag de beslissing genomen om mijn dedicated set van Yamaha te koop te zetten. Dit om zo snel mogelijk cash te genereren en dan z.s.m. de ProAc Studio 150 te kopen.

Speel al enige tijd met de Roksan en dat klinkt zo goed dat ik wel afscheid kan gaan nemen van de Yamaha set.

Zoals ik al eerder heb aangegeven, heb ik de ProAc gehoord op de Roksan en dat heeft mij toen niet meer losgelaten.

Nu hopen dat dit snel gerealiseerd kan worden en de verkoop voorspoedig verloopt. :angel:

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

pameijer

ProAc's zijn schitterende speakers! Zelf heb ik de ProAc Response D15 gehad. Op htforum staat momenteel een surroundset ProAc's te koop, de fronts zijn ook los over te nemen. Is een setje Response D18, een paar stappen hoger dan de Studio 150 en in een schitterende veneer. Mijn handen jeukten toen ik deze zag maar de centjes moet ik momenteel aan andere zaken uitgeven. Vraagprijs is €2.000, maar deze set verkoopt hij niet snel dus er zit ongetwijfeld rek in de prijs. Als ik jou was...

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Voor dat geld hadden ze die tweeter best in het midden kunnen boren, zo is het net of hij van de trap gelazerd is. [emoji56]

pameijer

Citaat van: marvin op maart 19, 2018, 20:34:18
Voor dat geld hadden ze die tweeter best in het midden kunnen boren, zo is het net of hij van de trap gelazerd is. [emoji56]

:wink:

Daarom staat hij ook op zijn kantje op de foto  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32




Wij van WC Eend adviseren ...


Citaat van: pameijer op maart 19, 2018, 20:04:26
ProAc's zijn schitterende speakers! Zelf heb ik de ProAc Response D15 gehad. Op htforum staat momenteel een surroundset ProAc's te koop, de fronts zijn ook los over te nemen. Is een setje Response D18, een paar stappen hoger dan de Studio 150 en in een schitterende veneer. Mijn handen jeukten toen ik deze zag maar de centjes moet ik momenteel aan andere zaken uitgeven. Vraagprijs is €2.000, maar deze set verkoopt hij niet snel dus er zit ongetwijfeld rek in de prijs. Als ik jou was...



Audiophylia Nervosa

Die gaan het ook niet worden, te ver boven mijn (momenteel) beschikbare budget.

Eerst nog even wat cash genereren en dan ergens toeslaan HB

We gaan zien waar het op uitkomt.

Groeten,
Marcel


Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#343
Hallo forummers,

Nou, de ProAc Studio 150 staan in de woonkamer hun ding te doen. En wow, dit is echt super.

Gister meteen de MarKath speaker naar zolder verhuisd want dit is echt stappen beter. Nu nog de Roksan versterker erbij en het geheel is compleet.





Ik durf het bijna niet te zeggen maar er komt al wel een gevoel naar boven om de MarKath in de verkoop te zetten of te ruilen tegen een boven modale CD-speler, maar dat is voor latere zorg.

Eerst lekker genieten van MUZIEK in optima forma.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Enjoy the music 🎶

... ongeacht of dat via de ProAc of de Markath is.

Citaat van: KI-Pearl op maart 31, 2018, 08:29:11
Hallo forummers,

Nou, de ProAc Studio 150 staan in de woonkamer hun ding te doen. En wow, dit is echt super.

Gister meteen de MarKath speaker naar zolder verhuisd want dit is echt stappen beter. Nu nog de Roksan versterker erbij en het geheel is compleet.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar er komt al wel een gevoel naar boven om de MarKath in de verkoop te zetten of te ruilen tegen een boven modale CD-speler, maar dat is voor latere zorg.

Eerst lekker genieten van MUZIEK in optima forma.

Groeten,

Marcel