De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: jowa op februari 08, 2018, 12:10:47
:schater: Zal je altijd zien. Mag je binnen klussen, gaat er natuurlijk dat gene om wat de meeste rotzooi geeft.  violent1
Ik hoop dat je liefje het je heeft vergeven en dat ze alleen een nieuw vloerkleed eist en niet gelijk extra's  :-D  :evil:

Anyway gefeliciteerd met het verder perfectioneren van je zelfbouwluidsprekers en veel luisterplezier  hello

:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

#316
... hopelijk was 't geen al te duur kleed. Wel gaaf hoe je de ls aan het finetunen bent.

Audiophylia Nervosa

hallo formmers,

Als alles goed gaat kom ik morgen in het bezit van een Marantz NA6005.

Bij enig speurwerk op internet ben ik alleen iets vreemds tegengekomen namelijk dat er 2 uitvoeringen zijn. Eentje met FM coax invoer en eentje zonder.

Is dat regio (werelddeel) gebonden of iets anders, de type aanduiding is gelijk op beide toestellen, zie foto's.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

rexp

Enkel het US model lijkt over een FM/AM tuner te beschikken (zie het voltage, en de manuals).

xander32

Werkelijk; fm coax invoer op een streamer 😱.

Marvin

Waarschijnlijk zodat je na de eerste firmware update iig verzekerd bent van muziek.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Hier nog even een update m.b.t. de NA6005. Ik heb deze opgehaald in Ridderkerk en kwam daar binnen bij een audio liefhebber.

Mijn bek viel open wat ik daar hoorde, hij had de NA nog aangesloten staan om te kunnen demonstreren dat alles naar behoren werkte maar de set waar dit op afgespeeld werd, was fenomenaal.

Het was een kleine woonkamer waar men redelijk dicht op de speakers zat (ca. 2 meter), dat zal ook geleid hebben waardoor het zo direct en goed klinkt.

Waar hebben we het hier over, de versterking werd gedaan door een Roksan Kandy K2 en de weergave werd verzorgd door ProAc Studio 150 luidsprekers. Geen extreem dure set maar wat kwam daar een mooi geluid uit.

Hij had zelf ooit een Marantz PM14 gehad tot een vriend van hem langskwam met een Roksan versterker. Het verschil in geluid was volgens hem een dik gordijn wat voor de luidspreker werd weggetrokken.

Nou de levendigheid en directheid van die set was zeer opvallend.

Nu nog even over de NA6005, ik heb deze nu in de set aangesloten en kan zeggen dat dit lekker werkt. Kan van mij iPhone streamen naar de NA6005, heb de keus uit een berg van muziekzenders en wat er verder nog mogelijk is, daar kom ik nog wel eens achter.

Voorlopig een goede aanwinst.

groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Rob46

Dat is een mooie aanwinst! Heel veel (luister)plezier :yes:

xander32

Een mooie streamer en ook nog een goede ervaring rijker 👍🏻.

Audiophylia Nervosa

Vandaag een luistersessie gehad met 2 collega's waarvan één de ontwerper van het filter in de MarKath is en de ander een gerenommeerde luisteraar welke een goed luisterend oor heeft en ook een review gaat schrijven welke op zijn site en op het High End forum geplaatst zullen gaan worden.
Tevens zijn er op zeer professionele wijze veel foto's gemaakt om het te maken verslag glans te geven. Dit soort bezoeken doet hij meerdere keren per jaar bij verschillende mensen in de audio scene en maakt daar een smaakvolle reportage van ook met ongezouten kritiek.

Ik heb hem gevraagd uiterst  kritisch te zijn in zijn bevindingen.

Zo gauw het item op het HE forum geplaatst is, laat ik het hier weten.

Overall waren de reacties positief, in acht nemend dat een ieder met eigen voorkeur en eigen oren dit oordeel velt. Over smaak en gehoor kwaliteit valt niet te discussiëren dus gaat het er uiteindelijk toch om wat jij er zelf van vindt.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

Van de week ook nog even mijn Arcitec Acoustic Eros speakers naar beneden gehaald en naast de MarKath geplaatst maar dit is appels met peren vergelijken.

Na een paar uurtjes luisteren deze toch maar weer naar  boven gebracht en tot de conclusie gekomen om deze in de verkoop te doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Cool  :mrgreen:.

Ben benieuwd naar het verslag.


Citaat van: KI-Pearl op maart 03, 2018, 19:48:39
Vandaag een luistersessie gehad met 2 collega's waarvan één de ontwerper van het filter in de MarKath is en de ander een gerenommeerde luisteraar welke een goed luisterend oor heeft en ook een review gaat schrijven welke op zijn site en op het High End forum geplaatst zullen gaan worden.
Tevens zijn er op zeer professionele wijze veel foto's gemaakt om het te maken verslag glans te geven. Dit soort bezoeken doet hij meerdere keren per jaar bij verschillende mensen in de audio scene en maakt daar een smaakvolle reportage van ook met ongezouten kritiek.

Ik heb hem gevraagd uiterst  kritisch te zijn in zijn bevindingen.

Zo gauw het item op het HE forum geplaatst is, laat ik het hier weten.

Overall waren de reacties positief, in acht nemend dat een ieder met eigen voorkeur en eigen oren dit oordeel velt. Over smaak en gehoor kwaliteit valt niet te discussiëren dus gaat het er uiteindelijk toch om wat jij er zelf van vindt.

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audiophylia Nervosa

#327
Het bezoek heeft wel nog tot wat werk geleid. De filter designer merkte dat de midrange unit te diep in de kast gemonteerd zat waardoor je een bundel effect krijgt van de afstraling. Advies was om de midrange aan de voorzijde van de baffle te monteren waardoor het afstraal gedrag zou verbeteren.
Zo gezegd, zo gedaan vandaag de units verplaatst naar de voorzijde en ik kan zeggen dat het karakter van de speaker duidelijk verbeterd is. Mid links en rechts lijken nu meer samen te werken waardoor er een mooier podium voor de speaker ontstaat en het stereobeeld sterk verbeterd is.

Let wel, ik was mij er niet van bewust dat dit nog beter kon dan dat het voordien al was dus zo zie je maar weer waar goed advies toe kan leiden.


Tot zover mijn update.

Als het verslag gereed is, laat ik het meteen weten,

Groeten,
Marcel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Audiophylia Nervosa

#328
Ik kwam nog een leuke foto tegen van een luxe probleem. Ooit twee geweldige spelers samen in het bezit mogen hebben, een Marantz SA 15 S2 en de Marantz SA KI-Pearl.
Uiteindelijk toch de KI geworden.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cornelis1921

Citaat van: KI-Pearl op maart 06, 2018, 06:47:33
Ik kwam nog een leuke foto tegen van een luxe probleem. Ooit twee geweldige spelers samen in het bezit mogen hebben, een Marantz SA 15 S2 en de Marantz SA KI-Pearl.
Uiteindelijk toch de KI geworden.
Zou ook mijn keuze geweest zijn, Macel. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *