De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Marcel, besef jij hoeveel lof jij verdient voor het bedenken, ontwerpen en vervaardigen van zo'n prachtige TT? Nu, in mijn ogen de hoogste! :yes: notworthy Geweldig, Marcel. Je bent weer helemaal terug, hè? hello
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 21, 2017, 15:41:09
Marcel, besef jij hoeveel lof jij verdient voor het bedenken, ontwerpen en vervaardigen van zo'n prachtige TT? Nu, in mijn ogen de hoogste! :yes: notworthy Geweldig, Marcel. Je bent weer helemaal terug, hè? hello
Dank je wel Cor,

Je weet, het Marantz bloed kruipt ook daar waar het eigenlijk niet gaan kan.

Trouwens, iedereen bedankt voor de reacties.

Zo gauw ik weet wie de afwerking van de plaat gaat doen, komt er weer schot in de zaak en dan zit er ook nog een vakantie tussen.
Maar zoals al eerder aangegeven, gewoon rustig en met beleid dit project tot een goed einde leiden.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

xander32

Creatief van je! Hoe is dit idee ontstaan?

Audiophylia Nervosa

Citaat van: xander32 op augustus 22, 2017, 06:37:25
Creatief van je! Hoe is dit idee ontstaan?

Leuk dat je daar naar vraagt!

Het idee is ontstaan met het verliefd worden op de Marantz TT-15S1, dat vind ik een super draaitafel. Aangezien deze schaars op de tweedehands markt te vinden is en dan (voor mij) toch nog te duur, komen er ideeën op.

Als ik er dan toch mee bezig ga, dan maar in de stijl van de KI-Pearl set qua vorm en kleur en de dikte van de plaat is de exacte als die van de ProJect.
Maar de vorm van de TT-15S1 is toch wel de aanleiding geweest om tot dit idee te komen

Momenteel draai ik afwisselend met de Akai AP-207 en de AP-307 wat ook heerlijke machines zijn. Toppertjes uit de jaren 70.

Groeten,

Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

geoffreyvanvugt

Wat een gaaf project met die draaitafel. Heel mooi. notworthy
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jrm

Citaat van: KI-Pearl op augustus 22, 2017, 07:00:54
Leuk dat je daar naar vraagt!

Het idee is ontstaan met het verliefd worden op de Marantz TT-15S1, dat vind ik een super draaitafel. Aangezien deze schaars op de tweedehands markt te vinden is en dan (voor mij) toch nog te duur, komen er ideeën op.

Als ik er dan toch mee bezig ga, dan maar in de stijl van de KI-Pearl set qua vorm en kleur en de dikte van de plaat is de exacte als die van de ProJect.
Maar de vorm van de TT-15S1 is toch wel de aanleiding geweest om tot dit idee te komen

Momenteel draai ik afwisselend met de Akai AP-207 en de AP-307 wat ook heerlijke machines zijn. Toppertjes uit de jaren 70.

Groeten,

Marcel

Bedankt voor je antwoord, was ook benieuwd wat je bewoog om dit mooie project op te pakken en zo netjes uit te voeren. Chapeau!!!

Audiophylia Nervosa

Heb vandaag antwoord gekregen van het autoschade bedrijf en die willen dit plaatje wel spuiten voor € 300,00.

Ik ben toen maar meteen naar de verf speciaalzaak gegaan en heb daar maar 3 spuitbussen zijdeglans zwart gescoord voor totaal € 19,00.

Heb ik er zelf toch ook nog lol van.

Net de eerste laag zijdeglans opgebracht en nu weer 24 uur wachten en dan weer waterproof schuren en weer spuiten.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

jrm

Citaat van: KI-Pearl op augustus 22, 2017, 18:26:45
Heb vandaag antwoord gekregen van het autoschade bedrijf en die willen dit plaatje wel spuiten voor € 300,00.

Ik ben toen maar meteen naar de verf speciaalzaak gegaan en heb daar maar 3 spuitbussen zijdeglans zwart gescoord voor totaal € 19,00.

Heb ik er zelf toch ook nog lol van.

Net de eerste laag zijdeglans opgebracht en nu weer 24 uur wachten en dan weer waterproof schuren en weer spuiten.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel

Goed bezig!
Uiteindelijk ben je dan nog blijer met het resultaat.

sjoek

Citaat van: KI-Pearl op augustus 22, 2017, 18:26:45
Heb vandaag antwoord gekregen van het autoschade bedrijf en die willen dit plaatje wel spuiten voor € 300,00.

Ik ben toen maar meteen naar de verf speciaalzaak gegaan en heb daar maar 3 spuitbussen zijdeglans zwart gescoord voor totaal € 19,00.

Heb ik er zelf toch ook nog lol van.

Net de eerste laag zijdeglans opgebracht en nu weer 24 uur wachten en dan weer waterproof schuren en weer spuiten.

Wordt vervolgd.

Groeten,
Marcel

Je kan ook gewoon nog een 2k lak krijgen he heb je hetzelfde idee als bij de autospuiter.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: KI-Pearl op augustus 22, 2017, 18:26:45
Heb ik er zelf toch ook nog lol van.

En daar gaat het toch om  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

JohnWx

Waar te bestellen als pre - order

Heb zelf zo een Projekt ooit gehad de 1.2 of zoiets en vond het een leuke speler

Mooi hoor



mmmmmmmmmmmm kriebelllllllllllllllllllllll
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Brutus

Voor 19 euro had ik ook de gok genomen, kun je nog altijd kijken wat het eindresultaat wordt.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Chapeau Marcel gaaf gedaan!! Welk merk & type plaatje krijgt ie? Marantz Debut KI...  :-D :-D :-D :-D

Audiophylia Nervosa

Citaat van: Brutus op augustus 23, 2017, 17:01:17
Voor 19 euro had ik ook de gok genomen, kun je nog altijd kijken wat het eindresultaat wordt.

Het kan niet tippen aan jouw aanwinst, maar ik denk dat de gaat heten ProJect TT-KI-Pearl.

Staat nu in de derde laag satijn zwart.

Ik weet niet of ik het daar bij laat of dat ik er nog een blanke laklaag overheen moet doen. Heb een extra stukje rest MDF mee gespoten en zal daar eerst het resultaat op proberen.

Maar jij heel veel luister genot van die prachtige draaitafel, ben best wel een beetje jaloers.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

AkTeVox

Citaat van: KI-Pearl op augustus 24, 2017, 20:40:17
Het kan niet tippen aan jouw aanwinst, maar ik denk dat de gaat heten ProJect TT-KI-Pearl.

Staat nu in de derde laag satijn zwart.

Ik weet niet of ik het daar bij laat of dat ik er nog een blanke laklaag overheen moet doen. Heb een extra stukje rest MDF mee gespoten en zal daar eerst het resultaat op proberen.

Maar jij heel veel luister genot van die prachtige draaitafel, ben best wel een beetje jaloers.

Groeten,
Marcel

Lekker een aantal lagen clearcoat er overheen. HB

Marcel een aantal jaartjes terug had ik ook een Project Debut III en daarna een Project 2Xperience carbon. Beide DT's gingen na een paar maanden de deur uit voor een Technics SL1200MK2 & SL1210MK2, ééntje voor de woonkamer de andere voor de luisterkamer. Vorige week kreeg ik een bod van Technics liefhebber op de SL1210MK2 die ik echt niet kon weigeren. Dus de in nieuwstaat verkerende Technics de deur uit samen met de overgelukkige liefhebber. Mits een kleine opleg kon ik bij Marcel van H&C audio de TT15s1 vrij voordelig bestellen.  :wink: