De set van Marcel

Gestart door Audiophylia Nervosa, augustus 12, 2017, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiophylia Nervosa

Hallo forummers,

Ik ben weer terug en voorstellen?? Zie mijn start topic van december 2009 https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2925.0.html

Ik wil toch wel wat gevoel met Marantz blijven houden dus toch maar weer teruggekomen.

We gaan weer een frisse "nieuwe" start maken.

Huidige configuratie: Woonkamer

Marantz PM-KI Pearl
Marantz SA-KI Pearl
Project TT-KI Pearl
Canton Reference 9.2 DC
maar dat wisselt nog wel eens met de andere sets












Huidige coinfiguratie: Zolder/Luisterruimte

Yamaha DSP-A2 Gold Edition met houten zijpanelen
Yamaha DVD-795 Gold Edition met houten zijpanelen
Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC
Arcitec Acoustic Eros
Sansui PM-C100 II
Onkyo DX-7511
Akai AP-207 Zwart Antraciet
Akai AP-307 Zwart/Antraciet





























Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46


WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Maurice

Hi Marcel, het is niet toegestaan om twee accounts te hebben. Indien gewenst kan ik eea aanpassen, waaronder je twee accounts samenvoegen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

Welkom terug, Marcel. hello En wat een mooie sets heb jij. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiophylia Nervosa

#8
Hallo forummers,

Ik heb voor mijzelf maar weer eens een projectje opgepakt en dat is om mijn Project draaitafel om te bouwen naar een KI-Pearl versie, voor zover mogelijk met de beschikbare middelen.

De bedoeling is om een plint te maken welke qua omtrek de exacte maten heeft als de KI-Pearl set en dus mooi aansluit als deze er bovenop staat. Deze wordt dan ook mat/satijn zwart afgewerkt.

In principe lijkt het een simpel klusje, maar het is best nog wel arbeidsintensief. Veel denken, ontwerpen/tekenen, materiaal verzorgen, planning maken en veel meten want ik heb geleerd, meten is weten en dat is hier echt wel nodig want één mm teveel of te weinig maakt welk degelijk het verschil.

Om te beginnen een dik stuk papier in de omtrek van de KI gemaakt, en deze overgenomen op een plaat hardboard welke als mal voor het frezen is bedoeld.




Dan 30mm MDF besteld bij opmaatzagen.nl en deze al grofweg in de vorm gezaagd.




Na flink tekenen en frezen is het resultaat niet slecht geworden, zie hier het resultaat t.o.v. het origineel.


Passen en meten








En zie hier, dit is dus de bedoeling, even in elkaar gezet om het voorlopige resultaat te zien.










Daarna weer gedemonteerd en begonnen met de afwerking. Eerst een blanke kunststof primer over de MDF plaat en na wat schuurwerk, de eerste zwarte spuitlaag er over heen. Dit zal nog wel regelmatig herhaald moeten worden voordat het beoogde resultaat is bereikt.






De kleur waar de eerste laag mee is gespoten is de Motip Matt Black Acryl, deze komt qua kleur zwart heel goed in de buurt van de Marantz maar ik denk toch dat ik de de zijdeglans versie moet gaan want de KI-Pearl set is, wat men bij Marantz noemt, Satin Black. Dat zal hem dus wel gaan worden.

Dit was de stand van zaken tot en met gister (20-08-2017) en zal in alle rust progressie gaan krijgen, ik heb er geen haast mee.

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

sjoek

 notworthy mooi project hoor.. echt een prachtspeler zo :yes: al een naam bedacht? :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Echt mooi aan het worden :yes:

Dat wordt dus een Projekt KI-Pearl HE (Home Edition ;-))


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brutus

Mooi hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoeveel lagen lak ga je hem geven en werk je hem nog af met een of meerdere lagen blank lak?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Audiophylia Nervosa

#12
Citaat van: Brutus op augustus 21, 2017, 12:47:31
Mooi hoor, ben benieuwd naar het eindresultaat. Hoeveel lagen lak ga je hem geven en werk je hem nog af met een of meerdere lagen blank lak?

Ik heb net even een offerte aanvraag gedaan bij een autoschade herstel bedrijf voor het strak en glad maken en satijn zwart spuiten.

Valt dat nou mee, dan laat ik het doen en valt het tegen, dan doe ik het lekker zelf en dan bepaalt het resultaat per spuitbeurt hoeveel lagen het gaan worden.

Wordt vervolgd.

groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Brutus

Auto lak is wel ideaal, mocht de DT een keer vies worden gewoon met autopoets er over heen en weer als nieuw  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm