'Op de bank bij Bert50; een

Gestart door Rob46, augustus 09, 2017, 20:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert50

Joep,
Dit is geen achteruitgang van de Sopra No2 naar deze Harbeth 30.2 puur voor mijn vrouw een stapje terug gegaan naar een meer Waf luidspreker.
Dit is een zeer mooie combinatie met de Accuphase E650.
Lees het verslag van Rob maar .
Ik vindt het geen achteruitgang sterker nog ik vindt dat ik er heel veel voor terug gekregen in de trend meer muziek en minder hifi.
Stemmen zijn zeer mooi in deze uitvoering 30.2.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: jrm op december 23, 2018, 11:50:25
:gp:
Inderdaad, het klonk al erg goed bij Bert, ben dan ook erg benieuwd naar de Harbeths.
Eerst komt Bert rond eind januari bij mij, en dan ga ik zeker richting Hellevoetsluis.
Als ik het heel lief vraag aan jullie @bert50 en @jrm, mag ik dan ook meekomen en meerijden? notworthy P.S. Alvast fijne feestdagen, jullie allen. :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Multi interpretabel Joep. Maar jij bedoelt hem anders dan dat ik hem had opgepakt begrijp ik uit jouw reply;
als ik de reacties van Rob en Bert zelf lees, is het zeker geen stapje terug, hetgeen jij ook bedoelde te zeggen 👍🏻.

Citaat van: joep op december 23, 2018, 12:17:43
Even goed lezen wat er staat Xander. En stoppen met lezen wat jij denkt dat er staat.

Het gaat hier over filosofie van speakerbouw. Frans/Engels.
Een Harbeth zal over het algemeen moeilijker te plaatsen zijn en meer vermogen nodig hebben dan de Focal.

Rob46

Ik denk dat iedereen een punt heeft. Formaat luidspreker i.c.m. de ruimte waarin deze staan zal zeker invloed in het geheel hebben. Het is de signatuur die je moet 'pakken'. Dat is heel persoonlijk. En die klanksignatuur kan voor de een heel fijn klinken, voor de ander niet. Denk maar eens aan de 'warme sound' van Marantz. En dat is de bekende spijker op de kop rammen. Meerdere factoren zijn hier van belang. Ten eerste de ruimte, lees akoestiek. Ten tweede de combinatie, misschien wel acceptatie van de speakers in de gehele keten; klopt het voor de luisteraar? En dan denk ik tot slot dat luidspreker bekabeling ook nog wel eens een belangrijke rol zou kunnen spelen.

bert50

Cor wat mij betreft van wel als Harbeth liefhebber jij heb mij aangestoken met het Harbeth virus [emoji24][emoji24]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: bert50 op december 23, 2018, 16:01:35
Cor wat mij betreft van wel als Harbeth liefhebber jij heb mij aangestoken met het Harbeth virus [emoji24][emoji24]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen daarom zeker...? :| Nee, is goed, Bert, I am coming, wanneer ik met Marcel kan en mag meerijden, en graag zelfs. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

[emoji16][emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

Prachtige luidsprekers Bert. Hetgeen Ik gelezen heb van jou en mijn ervaringen met Harbeth speakers zal dit hemels klinken op je Accuphase E 650.
Erg veel luistergenot toegewenst.

bert50

Dank je wel Eric.
Fijne dagen.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op december 23, 2018, 16:08:09
Alleen daarom zeker...? :| Nee, is goed, Bert, I am coming, wanneer ik met Marcel kan en mag meerijden, en graag zelfs. pompom

Natuurlijk Cor, kom toch langs/door Leiden 😄

Wordt wel een zat of zondag.

xander32

Wellicht kan ik dan ook aanschuiven Bert? Maar ik kom dan wel met eigen vervoer Marcel 😄.

Citaat van: jrm op december 26, 2018, 10:46:39
Natuurlijk Cor, kom toch langs/door Leiden 😄

Wordt wel een zat of zondag.

Cornelis1921

Citaat van: jrm op december 26, 2018, 10:46:39
Natuurlijk Cor, kom toch langs/door Leiden 😄

Wordt wel een zat of zondag.
Dat is helemaal oké, Marcel, ik kan beide weekenddagen. Alvast bedankt! notworthy :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: xander32 op december 26, 2018, 11:31:36
Wellicht kan ik dan ook aanschuiven Bert? Maar ik kom dan wel met eigen vervoer Marcel 😄.

:gp:

Komt dat even goed uit, heb geen uber abo 😎

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op december 26, 2018, 11:31:36
Wellicht kan ik dan ook aanschuiven Bert? Maar ik kom dan wel met eigen vervoer Marcel 😄.
Ja, gezellig, Robert. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Vindt ik ook gezellig ,Maar eerst ga ik naar Marcel .
Ik ga eens naar datums kijken.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls