'Op de bank bij Bert50; een

Gestart door Rob46, augustus 09, 2017, 20:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Goed verslag. Alsof je erbij zit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

thanatos

Citaat van: bert50 op december 22, 2018, 12:23:24
Rob bedankt voor het verslag ,dit heb je zeker weer mooi verwoord .
Gisteravond is er nog een mooie granieten plaat bezorgd is in Polen gemaakt . Nu nog even wachten op de 2e [emoji51][emoji51][emoji51][emoji51] die ligt nog in Utrecht.
Bij deze gelegenheid wens ik iedereen fijne dagen en een goed 2019.
Rob nogmaals dank [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mooi die granieten tegels.

Ik mis een overzicht foto van deze set.. mag best want die Harbeth zijn mooi om te zien! zeer klassieke vormgeving en op de juiste stands schitterend om te zien.

Zelf heb ik de M30 gehad en dat vond ik geen allemans vriend. Had moeite om dynamische opnames weer te geven en het hoog was vrij soft afgestemd. Met rustig klassiek en vocalen wel erg mooi. Beetje steviger vielen ze door de mand.

De kleinere monitor vind ik dan beter in balans en de SHL5 ook.

Om te zien een van de mooiere klassieke weergevers :


joep

Het toch iets heel persoonlijks die luidsprekers.

bert50

Thanatos ik zou zeggen kom een keer naar Hellevoetsluis als je zin hebt.
Deze is totaal niet te vergelijken met de 30.1 deze is veel opener en in mijn oren mooier dan de 30.1.
Die heb ik hier ook thuis gehad was ook mooi maar had een andere klank dan de 30.2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WilliamB

Mooi verslag Rob  notworthy leuk om te lezen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Dank mannen! Leuk dat het gewaardeerd wordt :yes:. Ik vind het ook erg leuk om te doen. Maar bovenal geldt voor mij de altijd terugkerende leuke kennismakingen en gezelligheid. Allemaal genieters van muziek, dat staat op nummer 1! Leuke hobby hello

bert50

Rob altijd gezellig met jou naar muziek luisteren en lekker kletsen.
Nu ook de set aangeslingerd en naar de Carpenters luisteren in Mqa kwaliteit via TIDAL een album uit 2018[emoji51][emoji51] erg mooi .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

xander32

... xie dat de Kerstman vroeg langs is geweest en voor het menneke Bertje een nieuwe ride heeft mee gebracht  :-)




Dat deze monitoren nu in huize Bert staan, geeft wel wat aan over hun presteren, gezien vorige weergevens die Bert in zijn bezit heeft gehad.

joep

Formaat luidsprekers in verhouding tot formaat ruimte is best belangrijk.
Vaak kom je toch te grote speakers tegen in een te kleine ruimte.
Daarom kan downsizing best een vooruitgang zijn.

Nog afgezien van de WAF factor.   redface

xander32

De Sopra monitoren klonken ook geweldig bij Bert, ik heb nog maar weinig speakers zo strak, stabiel en open horen spelen in een niet aangepaste luisterruimte als die.

Citaat van: joep op december 23, 2018, 11:37:37
Formaat luidsprekers in verhouding tot formaat ruimte is best belangrijk.
Vaak kom je toch te grote speakers tegen in een te kleine ruimte.
Daarom kan downsizing best een vooruitgang zijn.

Nog afgezien van de WAF factor.   redface

jrm

Citaat van: xander32 op december 23, 2018, 11:40:08
De Sopra monitoren klonken ook geweldig bij Bert, ik heb nog maar weinig speakers zo strak, stabiel en open horen spelen in een niet aangepaste luisterruimte als die.

:gp:
Inderdaad, het klonk al erg goed bij Bert, ben dan ook erg benieuwd naar de Harbeths.
Eerst komt Bert rond eind januari bij mij, en dan ga ik zeker richting Hellevoetsluis.

joep

Vraag me echt af of je de Harbeths een stapje terug mag noemen.
Weet niet meer wat Bert had staan toen ik er was.

Wat is jouw mening Bert?

xander32

#73
Waarom vraag je jou dat af? Met welke intentie?

Ik lees dat Bert volop zit te genieten van de muziek, volgens mij heeft hij daarvoor de ls er staan  :yes:.
Op welke wijze je dat dan als een stap terug zou moeten zien is mij onduidelijk.


Citaat van: joep op december 23, 2018, 11:53:24
Vraag me echt af of je de Harbeths een stapje terug mag noemen.
Weet niet meer wat Bert had staan toen ik er was.

Wat is jouw mening Bert?

joep

#74
Citaat van: xander32 op december 23, 2018, 12:04:46
Waarom vraag je jou dat af? Met welke intentie?

Ik lees dat Bert volop zit te genieten van de muziek, volgens mij heeft hij daarvoor de ls er staan  :yes:.
Op welke wijze je dat dan als een stap terug zou moeten zien is mij onduidelijk.

Even goed lezen wat er staat Xander. En stoppen met lezen wat jij denkt dat er staat.

Het gaat hier over filosofie van speakerbouw. Frans/Engels.
Een Harbeth zal over het algemeen moeilijker te plaatsen zijn en meer vermogen nodig hebben dan de Focal.