'Op de bank bij Bert50; een

Gestart door Rob46, augustus 09, 2017, 20:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert50

We gaan het zien en horen  Janver ik heb hem niet beluisterd maar kan het aardig inschatten na ruim 40 jaar hifi


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op augustus 11, 2017, 13:19:12
... zie in de Aurender prijslijst ook een zgn x-pac staan.

Best een interessante combi van een Aurender streamer plus een matchende versterker/dac. Beiden een heerlijk no-nonsense ontwerp met een hoogwaardige afwerking. Wellicht een keer op de Tannies uitproberen :-P.


Ziet er in ieder geval zeer gelikt uit; mooi design! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bert50

Cor het is de A10 in het zwart


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Cornelis1921

#48
Citaat van: bert50 op augustus 12, 2017, 22:58:09
Cor het is de A10 in het zwart


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat is zo mogelijk nog mooier, Bert, uiterlijk dan, want over de prestaties kan ik niet oordelen, maar die zullen ook wel dik in orde zijn. :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#49
'Eenmaal een set Harbeth luidsprekers en je wilt nooit meer iets anders'.......aldus de reacties vanuit Harbeth en verschillende bezitters. Het is al enige tijd geleden dat ik weer eens een 'op de bank bij' geschreven heb. Tijd om de spreekwoordelijke pen maar eens op te pakken en naar Bert af te reizen. Bert? Ja, want Bert is sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een set Harbeth 30.2 en dan de anniversary uitvoering. Deze uitvoering blijkt onder andere bijvoorbeeld een kwalitatieve betere bedrading onderhuids te hebben. Daarnaast heeft de anniversary 30.2 ook nog betere componenten in de filtersectie etc.  Ook heeft deze uitvoering een afwijkende kastkleur.


Bij aankomst wederom hartelijk door Bert ontvangen. Na een heerlijk kop koffie met lekkere.....ik ben de naam zowaar vergeten, de Harbeth luidsprekers maar eens van dichtbij bekeken. Harbeth is voor mij geen onbekend merk. Forumgenoot Cornelis heeft sinds jaar en dag een set Harberts in huis staan die ik al verschillende keren heb mogen beluisteren. Naast ondergetekende kan ik vermelden dat ook andere forumgenoten iedere keer weer onder de indruk waren van diens prestaties. De set staat op fraaie stands (niet door Harbeth gemaakt/geleverd). Het geheel oogt 'hier staan 2 boxen'. Kent u die term nog? We worden immers al jaren geconfronteerd met de meest creatieve vormen en architectonische hoogstandjes. Nee, dit is weer terug to basic. Het is ook zo van 'love it or you hate it'. De afwerking is van een hoogstaand niveau. Stabiele grote aansluitingen op de achterzijde van deze Harbets. De kast is strak afgewerkt en aan de voorzijde zitten fraai, overigens te verwijderen frontjes.


De eerste noten worden de huiskamer in geslingerd en wat mij gelijk opvalt is het gemak en de openheid. Muziek van Loreena McKennith het nummer Dante's Prayer klinkt los en transparant. Loreena staat in het midden en haar stem klinkt levensecht. Het middengebied is mooi aanwezig waardoor stemmen erg natuurlijk klinken. Hier is compact tweeweg systeem aan het werk die muziek op een meer dan prima niveau kan weergeven. Hat laag wordt een beetje droog, maar strak ten gehore gebracht. Voor mij was dit echt wennen, ik ben natuurlijk de GoldenEars gewend die een totaal andere klanksignatuur plaatsen. Yello is in dit geval de band die de elektronische muziek de speakers tot dieptes moet stuwen. En dat lukt. Het laag is niet overmatig aanwezig, maar waar nodig duidelijk te horen. Knap hoe, de eenvoud, zoals het in eerste instantie lijkt te zijn, de muziek op een luchtige onvermoeibare wijze kan neerzetten. Het hoog is transparant, niet irritant. De bekkens worden op rustig weergegeven, aanwezig, maar ook hier niet dominant. Het gaat om balans beste forummers. Het geheel is qua tonaliteit in balans. Dan even 'technisch' luisteren. Details ontbreken niet, het stereobeeld is mooi en er wordt een groots geluidbeeld geprojecteerd uit relatief kleine weergevers. Erg mooi!

Vele muziekstukken passeerden de revue. Het zijn allemans vriendjes deze Harbets. Klassiek, pop en jazz, het maakt niet uit. Zelfs vinyl klinkt erg goed. Het zijn luidsprekers die mij in ieder geval niet luister moe hebben gemaakt, en dat betekent dat het in mijn optiek klopt. Ook de Harbets hebben hun eigen klank kenmerken, zoals ieder merk dat met zich mee brengt. Luidsprekers maken een belangrijk deel uit van de keten en het is puur persoonlijk wat de luisteraar uiteindelijk het beste aanspreekt.

Bert; heel veel luisterplezier met de Harbeth luidsprekers! Dank voor de gastvrijheid!


     



xander32

Het in woorden vatten van (luister-) ervaringen kunnen we wel aan jou over laten Rob 👍🏻.

Gisteren was ik er graag bij geweest, maar ik kon de tijd niet missen. Mijn nieuwsgierigheid is echter alleen maar toegenomen door Rob z'n bevindingen.

jrm


bert50

Rob bedankt voor het verslag ,dit heb je zeker weer mooi verwoord .
Gisteravond is er nog een mooie granieten plaat bezorgd is in Polen gemaakt . Nu nog even wachten op de 2e [emoji51][emoji51][emoji51][emoji51] die ligt nog in Utrecht.
Bij deze gelegenheid wens ik iedereen fijne dagen en een goed 2019.
Rob nogmaals dank [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Vinyl_Fuchs

Citaat van: bert50 op december 22, 2018, 12:23:24
Rob bedankt voor het verslag ,dit heb je zeker weer mooi verwoord .
Gisteravond is er nog een mooie granieten plaat bezorgd is in Polen gemaakt . Nu nog even wachten op de 2e [emoji51][emoji51][emoji51][emoji51] die ligt nog in Utrecht.
Bij deze gelegenheid wens ik iedereen fijne dagen en een goed 2019.
Rob nogmaals dank [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bert je moet nog je onderschrift aanpassen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

bert50

Klopt Roy [emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

bert50

En aangepast Roy [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

pietjepc

Hulde voor je verslaglegging, Rob! Als altijd erg leuk om te lezen :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

AkTeVox


Paul

Leuk verslag, complimenten leest makkelijk weg.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Mooi en duidelijk verslag, je bent vaker ergens aan het luisteren geweest.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.