'Op de bank bij Bert50; een

Gestart door Rob46, augustus 09, 2017, 20:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik heb maar een nieuwe topic aangemaakt onder de M&G sectie, want dat was het natuurlijk, een mini M&G. Vandaag met mijn Aurender N100H en Accuphase DAC40 naar Bert50 afgereisd. Dit was niet de eerste M&G bij Bert thuis. Maar ook nu weer op mijn gemak vroeg vanuit Amersfoort vertrokken. Het was erg rustig op de weg en kon in anderhalf uur volgens het navigatiesysteem ter plaatse zijn. Ik ben een rustige rijder beste forumleden, dus, mij meest op de rechterbaan vertoevende uiteraard, richting Bert.

Deze M&G had wel een specifiek doel; namelijk de Aurender N100H en de Accuphase DAC40 in de set van Bert integreren om de Aurender en de DAC40 in de thuissetting van Bert eens aan de tand te voelen. In de huidige configuratie gebruikt Bert de DAC van de Marantz NA11 en het streamen gaat met een NAS. Een en ander wordt door de Marantz App bediend. Bert was vorige week nog bij mij thuis en is nog enthousiaster van de Aurender en de DAC40 geworden. Tijd dus om in de eigen omgeving dit eens uit te proberen.

Na een warme appelflap en een heerlijk kopje cappuccino, de boel maar eens geïnstalleerd. Zoals we beiden eigenlijk al verwachtte, Plug and Play. DAC40 in de E600, de Aurender opstarten, NAS toevoegen en hoppa, draaien maar. De App vond de Aurender snel en de content van de Aurender werd razendsnel ingeladen. Tjonge, hier zie je de eerste kwaliteiten van de App van Aurender. Ik heb de Marantz App ook nog aan het werk gezien, en ik begrijp de kritiek die door veel gebruikers en recescenten wordt geuit. Je verwacht bij een geweldige streamer als de Marantz NA11 ook een goed werkende en goed uitziende App.......Zelfs de Bluesound App, die standaard bij de Node2 geleverd wordt, vind ik er beter uitzien en bovendien sneller en met meer mogelijkheden werken.....

Verschillende nummers hebben de revue uiteraard weer gepasseerd. Ik zal kort van enkele nummers mijn ervaringen met jullie delen. Marvin Gay, het nummer I Want You is een nummer op basis van Vocal en Rhythm. Marvin klinkt heel helder door de Focals. De instrumenten worden goed links en rechts geplaatst. Gelijk val de rust in het geluidsbeeld op. De instrumenten worden strak en duidelijk gedefinieerd neergezet. Hans Zimmer, het nummer Honor Him en Now we Are Free, van het album The Gladiator. De blaasinstrumenten blijven onvervormd en mooi van klank. Violen zijn fraai getekend zonder enige scherpte en geven een goede indruk van de definitie van de luidsprekers. Ben Webster, het nummer Georgia in My Mind. Prachtige opname waar triangel en koperpercussie zeer mooi door de set wordt neergezet. Niets loopt aan, niet rasperig of gemeen; nee, rust en los van andere instrumenten. Antiphone Blues Arne Domnerus; Sometimes I Feel Like a Motherless Child (lange titel, niet?). Dit nummer laat de diepte van de opname goed horen. Het is opgenomen in een open ruimte met een sax naast de rechter luidspreker geplaatst. Niets geen getetterd, nee, onvervormd 'hoor' je het speeksel door de sax gieren. Definitie, plaatsing en staging. De bassist is goed te volgen en zet een strak en voelbaar laag neer. Zeer mooi beeld. Natuurlijk ook een nummer van Diana Krall gehoord. Het nummer A Case of You. Dit nummer is van een live album, in Parijs opgenomen. Muziek van Diana wordt vaak gebruikt in reviews; mede door de kwalitatief goede opnames. Tjonge, wat een fraaie transparantie. Zeer gedetailleerd; de achtergrond geluiden zoals het hoesten van een bezoeker, maar ook het aanraken van de toetsen van de vleugelpiano zijn 'tastbaar'. Haar stem klinkt 'echt'. Tot slot hebben wij het nummer van Loreena McKennith, Dante's Prayer in de originele set up, dus de set van Bert beluisterd. Het nummer Dante's Prayer draai ik vaak en ook bij Bert al eens gehoord. En toen viel mij iets op. Voordat ik mijn mening gaf, vond Bert hier ook iets van, alleen al door elkaar even aan te kijken. Iets van een 'deken' viel over de luidsprekers. Precies hetgeen ook mij was opgevallen. In het begin van dit nummer hoor je bijvoorbeeld het koor tussen de stukken duidelijk naar adem snakken, dit viel nu op de achtergrond, bijna weg. Ook was de transparantie minder, ik vond het geheel wat zwaarder klinken, wat ingetogen. 

(Noot: Voordat we de Aurender en de DAC40 hun kunsten in de set van Bert hebben laten tonen, zijn er eerst een aantal nummers beluisterd via de Marantz NA11 en NAS. En zo hebben we deze M&G ook afgesloten).

Het was een zeer geslaagde M&G die in mijn optiek er toe heeft bijgedragen om Bert te helpen bij het maken van een keuze om misschien wel een Aurender N100H/DAC40 aan te schaffen. Of misschien wel voor een A10 te gaan. Het nadeel van de eerste combinatie is dat je geen DSD content kunt afspelen, de interne DAC van de A10 kan dit wel. Daarnaast heeft de A10 een betere voeding en meer.....Bert heeft veel DSD content, dus dat is wel een overweging waard.

Dit was hem; een (hernieuwde) versie van op de bank bij Bert 50. Bert bedankt nog voor de gastvrijheid en de geweldige lunch die wij buiten de deur aan zee tot ons hebben genomen! We hebben genoten van muziek!
Tot slot; wij lezen wel of er een verandering in de set van Bert50 binnenkort gaat plaatsvinden; of niet.

**het is in de basis mijn ervaring wat ik schrijf, subjectief en kan dus door anderen anders worden ervaren**

xander32

... je hebt vast vakantie momenteel met zo'n verslagelegging van een M&G  :-). Zeer uitgebreid, maar prettig leesbaar. Dat Bert nu de NA11 aan de kant gaat zetten zal voorts niemand meer verbazen, heel begrijpelijk ook met zo'n streaming geweld.


lo

Erg uitgebreide review inderdaad... notworthy

Goed te lezen dat jullie eea in alle rust hebben kunnen testen en op je in hebben laten werken. Nu even afwachten wat Bert met deze aanvullende wetenschap gaat doen ik heb echter al een vermoeden.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Mooi om idd te lezen dat er verschillen zijn
Ook top dat weer het forum een plek is om dit te regelen  notworthy
Heren goed bezig geweest!!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Mooi verslag hoor. Die Aurender lijkt nogal een bijzondere streamer te zijn. Lees er veel goeds over en mijn dealer is ook fan. Ooit eens ergens gaan luisteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

sjoek

Mooi uitgebreid verslag. Mooi geschreven. Benieuwd wat de eindconclusie zal zijn.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jowa

Leuke en ontspannen middag hebben jullie zo samen gehad.
Mooi verslag.
Ik hoor/zie nog wel wanneer de NA in de verkoop gaat :-D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

xander32

Doen Wim, of wellicht ook beter van niet  :-D ... Ik heb er nu twee maal eentje mogen beluisteren en was steevast onder de indruk over de muzikale, vloeiende, 'analoge' weergave.


Citaat van: WimPeu op augustus 09, 2017, 21:18:18
Mooi verslag hoor. Die Aurender lijkt nogal een bijzondere streamer te zijn. Lees er veel goeds over en mijn dealer is ook fan. Ooit eens ergens gaan luisteren.

pietjepc

Hulde voor je erg prettig leesbare verslagleggingen, Rob!  notworthy
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Brutus

Mooi verslag Rob. Ik hoor het hoofd van Bert50 hier kraken "wat zal ik doen een N100H met losse dac of een A10"  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

bert50

Heren,
Een uurtje wakker net en vannacht het mooie verslag gelezen van Rob tja ik kan daar weinig aan toevoegen.
De Aurender 100H en de dac 40 is hier ook een prachtcombinatie toch weer mooier dan de Na11 maar vooral de app is een duidelijke vooruitgang.
Wat mij vooral opvalt is het analogen karakter van de Aurender het vloeiende muziek maken..
Ik wil Rob allereerst bedanken voor de moeite die hij heeft gedaan om zijn spullen mee te nemen  en hier uitvoerig te vergelijken in je eigen omgeving Rob nogmaals bedankt.
Ik hoop dat ik om 16.00 jullie kan vertellen wat mijn keuze gaat worden ik heb wel een voorkeur naar de A10 nog even geduld.
Maar het verslag daar is Rob erg goed in en klopt helemaal in mijn oren [emoji16][emoji16].
Buiten dat was het weer een hele leuke dag met Rob om dit te doen en lekker kletsen over de hobby.
Zo nu eerst maar koffie en relaxen ik kom er op terug.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

WimPeu

Citaat van: xander32 op augustus 10, 2017, 06:35:57
Doen Wim, of wellicht ook beter van niet  :-D ... Ik heb er nu twee maal eentje mogen beluisteren en was steevast onder de indruk over de muzikale, vloeiende, 'analoge' weergave.

Geen andere streamer voor mij. Meridian DSP7200 icm MS200 (Roon)  :kwijl:  Beter en leuker gaat het niet worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

... ik hoop dat ook een keer mogen te gaan ervaren, al moet ik daar tegenwoordigs een tank voor leegrijden  :-D.

Citaat van: WimPeu op augustus 10, 2017, 16:42:01
Geen andere streamer voor mij. Meridian DSP7200 icm MS200 (Roon)  :kwijl:  Beter en leuker gaat het niet worden.

bert50

Nou mensen de kogel is door de kerk ik heb een Aurender A 10 besteld nu nog 2 weken wachten [emoji24][emoji24]wel lang maar wat ik hoorde uit de Aurender van Rob is dat wel de moeite waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls