Marantz sr7008 smps trafo mysterie

Gestart door Nonspa, augustus 03, 2017, 16:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nonspa

Beste Marantz liefhebbers,


Wie O wie kan mij helpen ?
welke trafo gelijk is aan de originele in de smps unit van een Marantz sr7008, de trafo heeft namelijk de geest gegeven.

Foto van de trafo


Foto van de printplaat


En het schema



Alvast bedankt

pdufrenne

Lijkt me een lastige.
Exact dezelfde trafo zul je niet gouw in de electronica hobby winkel vinden.
En met een afwijkende trafo zal de module nooit opstarten.

Je heb misschien meer kans om en vervangende module te krijgen via de vakhandel of distributeur.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

thanatos

Als de versterker je erg lief is Audio Service Elst benaderen. Zijn zijn officiƫle kanaal voor alle buiten garantie kwesties en hebben ook de beschikking over originele spare parts.

Kost wat, heb je misschien ook wat  :-D

Nonspa

Bedankt voor de reacties
Nou heb ik diverse kanalen gecontacteerd,
Nu is het afwachten of ze het kunnen leveren en anders een nieuwe laten maken bij chinees ofzo [emoji1362]

Nonspa

#4
Even een update !

Ik heb de transformator gemonteerd op de smps unit
En de top258 AC/DC converter  vervangen overigens waren deze componenten wel defect!, en raad eens?  nog steeds het zelfde probleem glass zekering klapte nog steeds dus ik ben toen weer verder op speur tocht gegaan, toen bleek dat de gelijkrichters open stonden 1n4007 dus die ook maar vervangen . Daarna smps unit buiten de Marantz in het stopcontact getest door gemeten en de juiste voltage output.
Toen heb ik hem vrolijk gemonteerd en in stopcontact gedrukt en we zijn weer terug bij het begin glas zekering klapt en de gelijkrichters direct open
Net nogmaals naar schema gekeken daar viel mij op dat Marantz 1n4007s diodes gebruiken in hun smps units.
Waarschijnlijk was dat de reden dat mijn 1n4007 diodes het begaven,
dus nu heb ik ze vervangen voor FR207 - 1000v 2a Fast Recovery diodes en en ja hoor de versterker leeft weer

Nu heb ik nog 3 defecte vintage Marantz versterkers staan die dringend mijn aandacht nodig hebben.
Ik ga jullie op de hoogte houden in mijn volgende Posts !!!!

thanatos

Nice  :mrgreen: typisch geval van de aanhouder wint! mooi werk  8-)