Waar kan ik de betere bekabeling kopen?

Gestart door jethro80, december 02, 2007, 17:07:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jethro80

Ik heb vandaag de dv6001 gekocht en aangesloten met de bijgeleverde kabels op mijn sr4500. Nu is mijn vraag welke kabels ik nu het beste kan nemen om het beste rendement uit mijn setje te halen. Alvast bedankt voor jullie hulp

joep

Is er niemand op het forum met verstand van zaken en die deze dingen zelf kan maken?
Ik denk dat er veel interesse is voor dit soort zaken.
Ook goede stroomkabels zijn welkom en zelf maken maakt een hoop uit in prijs.
Ik heb interesse en de maker mag er natuurlijk ook aan verdienen.

mahansz

Citaat van: jethro80 op december 02, 2007, 17:07:06
Ik heb vandaag de dv6001 gekocht en aangesloten met de bijgeleverde kabels op mijn sr4500. Nu is mijn vraag welke kabels ik nu het beste kan nemen om het beste rendement uit mijn setje te halen. Alvast bedankt voor jullie hulp

Het is erg moeilijk om een goed oordeel hierover te geven, de één vindt bijvoorbeeld Van den Hul mooi/goed, ik persoonlijk weer helemaal niet. Een derde zal waarschijnlijk weer zeggen dat bekabeling een fabeltje is, en zo zijn we weer terug bij af.......
Een goede interlink moet in ieder geval een goede afscherming hebben en degelijke connectoren, maar alle gerenommeerde merken hebben dat wel, da's dus het probleem niet. Mijn advies is om voor al dit soort bekabeling eens op de tweedehandsmarkt te gaan kijken. Kijk vooral naar de verschillende legeringen, koop niet al te (relatief) duur en gewoon proberen! Mocht het je toch niet bevallen, dan kan je ze zo weer doorverkopen.   
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: joep op december 02, 2007, 17:27:50
Is er niemand op het forum met verstand van zaken en die deze dingen zelf kan maken?
Ik denk dat er veel interesse is voor dit soort zaken.
Ook goede stroomkabels zijn welkom en zelf maken maakt een hoop uit in prijs.
Ik heb interesse en de maker mag er natuurlijk ook aan verdienen.

Ik heb zelf een stroomverdeling gemaakt op basis van de Naim Powerigel (geen stekkerdoos meer, maar directe verbindingen). Klinkt prima! Probeer anders met 3 gevlochten installatiedraad, euroconnector en stekker wat te knutselen, werkt ook véél beter dan de standaard meegeleverde netsnoeren!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

Iig is het een grote smaak kwestie

Maar ten tweede wat voor kabels zoek je allemaal

Optisch/hdmi/coaxiaal ?

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

joep

Stroomkabel van 2 meter, stroomkabel met stekkerblok, interlinks.

jethro80

Heb al een optische kabel maar wil voor de sacd en dvd audio nog een goede 5.1 analoge kabel. Ook zit er een component aansluiting die ik volgens de handleiding aan moet sluiten op mijn receiver, maar nu begrijp ik niet helemaal  waar dit voor nodig is omdat ik dacht dat dat alleen voor beeld was. :? :?

Stadium III

Je voert het beeld dan via je dvd speler naar reciever en dan TV

In princiepe is alleen naar tv al genoeg als je maar 1 component apparaat gebruikt

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Zeer goede en betaalbare interlinks: >>> hier<<<
Zeer goede en betaalbare netkabels: >>>hier<<<

Zelf goede ervaringen met DIY kabels. Setje mooie intertechnik of neutrik pluggen met een stuk microfoonkabel kan makkelijk concurreren met kabels van €150 en duurder!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Gouden Kabeltjes

Nog wat goede sites voor kabels:

http://www.hificables.co.uk/

http://www.highendcable.co.uk/

NL site voor pluggen, stekkers, etc, etc:

http://www.tweaks4u.com/index.php?cPath=29&sort=3a&filter_id=72&page=2

Als je een goede kabel hebt, maar niet tevreden bent over de stekkers en geen DIY held bent, dan kan Sound Evolution voor een redelijke prijs je kabels termineren.

2e hands is zeker een goede optie; er wordt vaak mooi spul voor redelijke prijzen aangeboden op hifi.nl of ebay (Duitsland met name).
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

natuurlijk is er 2e hands ook veel te koop  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH

Zorg iig dat je zeer snel die optische kabel vervangt door een coaxiale digitale.
Optisch is inferieur als niet de AT&T standaard gebruikt is, en dat is in jouw geval zo.

SS-99

Citaat van: jethro80 op december 02, 2007, 17:07:06
Ik heb vandaag de dv6001 gekocht en aangesloten met de bijgeleverde kabels op mijn sr4500. Nu is mijn vraag welke kabels ik nu het beste kan nemen om het beste rendement uit mijn setje te halen. Alvast bedankt voor jullie hulp
Het ligt er aan wat jij beter noemt.
Ik gebruik zelf Profigold kabels en ben er zeer tevreden mee.
Uitstekende kwaliteit en zeer weinig signaal verlies.
Kijk maar een op de profigold website
http://www.profigold.nl
Marantz SR7000 - Marantz DV4100 OSE - Marantz DV4300 - Marantz DV6001 - Marantz CC870 - Marantz M5220 - Marantz TT530 CT - Marantz LD300 - Marantz SS99   - Marantz RC7000SR - Marantz RC870CC - Marantz RC4300DV - Marantz RC4100DV - Marantz LC3701E