Alles bedienen met één afstandsbediening.

Gestart door pdufrenne, juli 31, 2017, 20:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pdufrenne


(Dit is géén gesponsorde topic!)

Daar lopen we allemaal wel eens tegen aan. We hebben een set-top box, een Receiver en een televisie en lopen de hele avond te jongleren met 3 afstandsbedieningen.
De belofte van HDMI-CEC blijkt een loze. 2 apparaten wil misschien nog wel werken, maar met 3 ?

Jaren geleden was ik daarom al eens overgestapt op de Logitech harmony.
Een secuur werkje om 'm te programmeren, en heeft één belangrijk nadeel. Met het starten van een activiteit geeft hij een hele reeks infrarood commando's naar de diverse apparaten om deze in de juiste stand in te stellen. Richt je niet goed, sta je er niet recht voor of leg je hem te snel weer neer, dan mis je een apparaat en is de activiteit maar half ingesteld.

Mijn Harmony was inmiddels aan vervanging toe. Ik heb 'm al ettelijke kern open gemaakt om de contacten te reinigen, maar steeds meer toetsen bleven weigeren.

Nu, sinds vorige week, als vervanger, de Logitech Companion gekocht.
Wat een fijne afstandsbediening is dat.
Deze bestaat namelijk uit twee delen: de afstandsbediening zelf die werkt met radio frequentie, en de hub.
Deze laatste kan contact maken met je apparaten op drie manieren: Infrarood, Wifi en Bluetooth.
De hub heeft 6 Infrarood LED's en straalt rond om alle apparaten in de huiskamer te kunnen bereiken.
Ik zelf heb 'm opgesteld achter de luister/kijk positie hoog op de kast.

Bij het starten van een activiteit (bv TV kijken) druk je kort op de knop, hoeft niet te richten, hoeft niet te wachten, en de hub start de verschillende apparaten voor je op.

Instellen is relatief eenvoudig. Hier heb je wel een WiFi netwerk en een smart Phone met IOS of Android voor nodig. In mijn geval nam hij de activiteiten van m'n oude Harmony zo over. Het mooie is, de Marantz receiver en de AppleTV gaan niet meer over infrarood, maar ook over WiFi. Snel en nauwkeurig.
Zelfs de (windows) Home Theater PC kan hij over Bluetooth bedienen. Helaas niet aan/uit, maar wel de play functies zoals die van Spotify.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Richi

Hier ook dit apparaat in gebruik. Zet zelfs de Mac Mini in sluimerstand en haalt hem er weer uit via BT. Werkt helemaal super met al onze apparaten waarvan de meeste in de kast staan.
Stereo: Mac Mini • Cyrus dAD7 • Naim Uniti Atom • Hypex nCore 400 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • ArtSpeak • Surround: in de auto

marijnvdzaag

Oh ik gebruik gewoon de afstandsbediening die bij m'n SR7009 zat. Kan ik elk apparaat mee bedienen; scherm, receiver, cd-speler, bd-speler, tv-tuner en zelfs een ledstrip. Allemaal met infrarood zonder wi-fi. Je moet wel een klein beetje creatief knopjes programmeren dan, want hij heeft officieel geen eject/load-knop en geen knop voor EPG (elektronische gids van de TV-tuner) natuurlijk, maar die functies heb ik gewoon op anders ongebruikte knopjes gezet. Alleen m'n vriendin onthoudt niet alles daarvan omdat ze het niet zelf ingesteld heeft, maarja..
Ik zoek alleen nog een manier om m'n zone2/3-stereoversterker (PM5004) aan te zetten via het netwerk, want die moet dus aan/uit kunnen als ik juist níét in de kamer ben. In theorie moet dat kunnen, maar vereist waarschijnlijk wat reverse-engineering met die oranje RCA remote-kabel.

Brutus

Ik heb al 9 jaar een Logitech Harmony One (de eerste die er was). Werkt tot op heden nog uitstekend, ik kan onder een hoek van bijna 90 graden apparaten bedienen dus hier onbekend met de door jou genoemde problemen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op augustus 01, 2017, 17:53:38
Ik heb al 9 jaar een Logitech Harmony One (de eerste die er was). Werkt tot op heden nog uitstekend, ik kan onder een hoek van bijna 90 graden apparaten bedienen dus hier onbekend met de door jou genoemde problemen.

Voor mij precies hetzelfde werkt ook al een jaar of 7 vlekkeloos op alle apparaten
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

jowa

Ik heb ook nog steeds een Harmony One.
Deze pas geleden wel een keer uitgewassen...  :-o
Was wel nodig nadat er wat limonade in was gekomen.  :no:  violent1 :cry:

Wel eerst de accu er uit gehaald natuurlijk en een dag of wat goed laten drogen  :-D

Werkt nu weer perfect.  :yes:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Brutus

Citaat van: John Wx op augustus 02, 2017, 10:15:07
Heb een thaise in dienst  8-)

Iemand waar je tegen zegt welk apparaat aan of uit moet etc.  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: John Wx op augustus 02, 2017, 10:15:07
Heb een thaise in dienst  8-)

Wel met ondersteuning voor nederlands of engelse taal mag ik hopen. :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

JohnWx

Citaat van: sjoek op augustus 02, 2017, 18:19:19
Wel met ondersteuning voor nederlands of engelse taal mag ik hopen. :-P

Ben nog bezig met vertalen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

DansaN


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Spikes25

ik heb sinds enige tijd deze AB aangeschaft, voor mij geen Logitech meer.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley