Buizen (mono) eindversterker(s)

Gestart door Rob46, juli 29, 2017, 17:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

De E470 als voorversterker en een buizen eindversterker, of zelfs mono eindversterkers inzetten? Luisteren is het devies, maar wat vinden wij op voorhand van deze configuratie?

Kom maar op 'buizen' fanaten? (Bestaan die nog?).

bert50

Of een mooie klasse A 47 [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

thanatos

Ik weet nog wel een mooie Audio Research VT200 te koop  :-D

Als eind versterking zou ik wel voor een stevige configuratie gaan. Paar EL34 of EL84 gaan niet zomaar een paar reguliere speakers doen zingen. Of je moet echt hoog rendement hebben.

In vergelijk ik heb net afscheid genomen van en high-end EL34, geen match met Tannoy ondanks 98dB rendement.

Persoonlijk draai ik het liever om. Mooie solid state eindtrap en dan buisje in de voortrap. Dat doet hele mooie dingen. Toch het buizen karakter en de controle en dynamiek op je laag.

Zelf ben ik erg weg van Audio Research. VT-60 gehad die het toch erg goed deed. De voortrappen zijn ook erg mooi. Ik heb recent een SP-10 en SP-11 gehoord. Ik ga mij eens wagen aan een SP-10 clone zelf te bouwen binnenkort.

211

Citaat van: Rob46 op juli 29, 2017, 17:49:09
De E470 als voorversterker en een buizen eindversterker, of zelfs mono eindversterkers inzetten? Luisteren is het devies, maar wat vinden wij op voorhand van deze configuratie?

Kom maar op 'buizen' fanaten? (Bestaan die nog?).

Hmmm... Niet hier. Buizen doen het fraai als het gaat om een enkelvoudige stem of een enkel instrument. Als het gaat om weergave van een orkest en/of rock houdt het m.i. al  heel snel op. Persoonlijk ben ik nog nooit een buizenbak tegen gekomen die mij kan bekoren. Maar ja, dat is natuurlijk puur persoonlijk.. 
Zolang je maar geniet....

Rob46

Citaat van: thanatos op juli 29, 2017, 18:10:44
Ik weet nog wel een mooie Audio Research VT200 te koop  :-D

Als eind versterking zou ik wel voor een stevige configuratie gaan. Paar EL34 of EL84 gaan niet zomaar een paar reguliere speakers doen zingen. Of je moet echt hoog rendement hebben.

In vergelijk ik heb net afscheid genomen van en high-end EL34, geen match met Tannoy ondanks 98dB rendement.

Persoonlijk draai ik het liever om. Mooie solid state eindtrap en dan buisje in de voortrap. Dat doet hele mooie dingen. Toch het buizen karakter en de controle en dynamiek op je laag.

Zelf ben ik erg weg van Audio Research. VT-60 gehad die het toch erg goed deed. De voortrappen zijn ook erg mooi. Ik heb recent een SP-10 en SP-11 gehoord. Ik ga mij eens wagen aan een SP-10 clone zelf te bouwen binnenkort.

Dat is een goede Thanatos; voortrap buizen. De MA's hebben een rendement van 88db....

Rob46

Citaat van: bert50 op juli 29, 2017, 17:52:33
Of een mooie klasse A 47 [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pfffffff ook mooi. Maar buisjes is wel iets. Ooit wel een buizenversterker gehad. Staat nog wel ergens een foto van. Maar dat was er een waar je de bias zelf moest inregelen. Voor mij een  nonono

Zep

Ben nieuwsgierig naar een buizen voorversterker en dubbel mono AB eindversterker....het beste van 2 werelden?  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Heb het al eerder aangegeven om een keer naar de diverse buisjes te komen luisteren. Neem desnoods je eigen luidsprekers mee.  Buizen pre etc. zoals eerder gemeld is mogelijk.

Hoor wel als je er zin an hebt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Zoals aangegeven; buizen pre en een AB ev of over naar een A klasse Accu geintegreerde amp.
Andere optie is geheel over naar een matchende geintegreerde buizen amp, maar dat zal flink geld gaan kosten verwacht ik.

Maar wat is de reden dat je dit aan het onderzoeken bent?

Citaat van: Rob46 op juli 29, 2017, 17:49:09
De E470 als voorversterker en een buizen eindversterker, of zelfs mono eindversterkers inzetten? Luisteren is het devies, maar wat vinden wij op voorhand van deze configuratie?

Kom maar op 'buizen' fanaten? (Bestaan die nog?).

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 30, 2017, 11:01:03
Zoals aangegeven; buizen pre en een AB ev of over naar een A klasse Accu geintegreerde amp.
Andere optie is geheel over naar een matchende geintegreerde buizen amp, maar dat zal flink geld gaan kosten verwacht ik.

Maar wat is de reden dat je dit aan het onderzoeken bent?

Als je al een lange tijd hetzelfde hebt ben je wel weer eens toe aan wat anders :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Zep

Citaat van: Paul op juli 30, 2017, 10:30:58
Heb het al eerder aangegeven om een keer naar de diverse buisjes te komen luisteren. Neem desnoods je eigen luidsprekers mee.  Buizen pre etc. zoals eerder gemeld is mogelijk.

Hoor wel als je er zin an hebt.

Kom nog steeds graag een keer luisteren, mijn speakers mee wordt flink sjouwen dus dat laat ik maar achterwege  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op juli 30, 2017, 16:52:48
Kom nog steeds graag een keer luisteren, mijn speakers mee wordt flink sjouwen dus dat laat ik maar achterwege  :-D

Helemaal goed locatie is 010 pm me maar.

De Denon pre welke onlangs aangeschaft gaat eerst nog langs Jon  / HAL9000 de blauwe ogen van de verkoper blijken in werkelijkheid niet zo blauw te zijn maar komt goed.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Citaat van: xander32 op juli 30, 2017, 11:01:03
Zoals aangegeven; buizen pre en een AB ev of over naar een A klasse Accu geintegreerde amp.
Andere optie is geheel over naar een matchende geintegreerde buizen amp, maar dat zal flink geld gaan kosten verwacht ik.

Maar wat is de reden dat je dit aan het onderzoeken bent?

Vorige week een PrimaLuna geïntegreerde buizenamp in mijn set kunnen beluisteren. Opvallend zijn dan de instrumenten die losgetrokken worden. Lastig uit te leggen. Het laag was wel wat wollig. Het leek minder gecontroleerd, met name als het volume werd opgeschroefd. Minder controle over de speakers. Andere audiokabels mocht geen soelaas geven. Vrijdag en zaterdag een E600 op bezoek gehad. Tja, daar was de controle weer. En een andere sound dan de E470. Met volume hoger bleef de controle. Ook hier een duidelijke verbetering in de plaatsing en 'los komen' van de speakers. Beter dan de 470. Fantastisch om Vivaldi's Four Seasons 'analoger' te beleven. Ook dit is lastig om uit te leggen. A klasse versterking is echt anders. Ik moet zeggen, je wordt er wel enthousiast van!

xander32

Heb het bij Bert mogen ervaren(A klasse Accu amp); erg fraai :yes:.

Citaat van: Rob46 op juli 30, 2017, 22:19:30
Vorige week een PrimaLuna geïntegreerde buizenamp in mijn set kunnen beluisteren. Opvallend zijn dan de instrumenten die losgetrokken worden. Lastig uit te leggen. Het laag was wel wat wollig. Het leek minder gecontroleerd, met name als het volume werd opgeschroefd. Minder controle over de speakers. Andere audiokabels mocht geen soelaas geven. Vrijdag en zaterdag een E600 op bezoek gehad. Tja, daar was de controle weer. En een andere sound dan de E470. Met volume hoger bleef de controle. Ook hier een duidelijke verbetering in de plaatsing en 'los komen' van de speakers. Beter dan de 470. Fantastisch om Vivaldi's Four Seasons 'analoger' te beleven. Ook dit is lastig om uit te leggen. A klasse versterking is echt anders. Ik moet zeggen, je wordt er wel enthousiast van!