Versterker gezeik!!!

Gestart door WYWH, december 02, 2007, 16:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Hoe dat zo Mers?

Heb je een soortgelijke ervaring daar gehad?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mars

toen ik over de hifiwinkel las en jij zei dat ie in eindhoven zat , ging er idd een lichtje branden .

een vriendinnetje van me ( uit eindhoven) had ook iets aan een versterker , die heeft ze er naar toe gebracht. En wat denk je krijgt ze hem weer terug na een tijdje , WAS HET EEN ANDERE , en de heren winkeliers hielden voet bij stuk dat de zelfde was.( en op de ''nieuwe'' zaten krassen)
Ze had er geen papieren meer bij , maar ze had toevallig het serie nummer opgeschreven.
Na ECHT bonje te hebben gehad daar , liet ze het er op een gegeven ogenblik maar bij zitten

enfin in mijn opinie een stelletje kwallen daar dus!!

mvgmars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

SB_Marantz

Gezellige winkelier  :|


Ramoni; pak die gasten maar eens lekker aan dude!  :evil:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

#48
idd wat een slechte zaak is dat  puke

oprollen die handel !!  violent1
nonono nonono nonono

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Hanske

over die snotapen (er waren er 2 toen ik daar was) kan ik een recent verhaal vertellen:

Ik ben er geweest om wat speakers te beluisteren en bij het maken van de afspraak gemeld in de prijsklasse tot 3000-3500 euri.

mn set mee en samen met meiske erheen.....komt het dan:

Een set Pro/ac of zoiets, nou was meteen niet mn ding dus weg, next!
Een aanbieding van een amerikaans merk waar zelf op het www niks te vinden was (4200 nieuw nu voor 2200) waarschijnlijk falliet ofzo....next
sonus faber....klinkt goed ziet er goed uit: set 1 geen orginele standaards meer bij en ook niet meer te krijgen is de boodschap (aanbieding dus: 2250)
Next weer sonus faber: overjarig model dus je raadt het al.......AANBIEDING!!! met wat beschadigingen 2850 eurokes.

nu als klap op de vuurpijl......ik kan aanbiedingen niet ruilen dus gekocht is gekocht en thuis beluisteren mag na de koop....TAADAAAA dus ik was daar zo weg maar het zal wel aan mijn buget hebben gelegen omdat ik alleen maar aanbiedingen te horen kreeg.

Prima zaak daar die alleen een verkeerde locatie heeft: kan beter IN het eindhovens kanaal liggen :-D

Maurice

Citaat van: WYWH op december 12, 2007, 11:56:36
De Hifiwinkel gaat dit dus niet oplossen!!!!
geblaat en hoop domme opmerkingen...
Nou Ramon,

Volgens mij heb je met deze mail een goede basis om erg moeilijk te gaan doen ;)
De 2 jaar fabrieksgarantie is wettelijk gezien een service die de fabriek levert aan de importeur (winkelier evt), waardoor de winkelier geen kosten hoeft te maken zodra er aanspraak op garantie wordt gemaakt door een consument.

Stukje van www.staiksterk.nl
CiteerMijn dure mobiele telefoon doet het na anderhalf jaar opeens niet meer. De verkoper zegt dat hij niets voor me kan doen omdat ik geen garantie heb bijgekocht. Is dat zo?
Nee, de verkoper blijft verplicht om te zorgen dat u uw telefoon gedurende een bepaald aantal jaar op een normale manier kunt gebruiken. Dat staat los van eventuele fabrieksgarantie of van een bijgekochte garantie.

Een dure mobiele telefoon die na anderhalf jaar kapot gaat, is geen deugdelijk product. De verkoper moet het toestel repareren of vervangen. Krijgt u een nieuw toestel, dan kunt u bijbetalen voor de anderhalf jaar dat de telefoon wel goedwerkte. U krijgt immers een nieuw toestel.

Als de verkoper de telefoon niet wil of kan repareren, of vervangen dan mag u de telefoon teruggeven en een deel van uw geld terugvragen.
Voorbeeld:

    *
      Uw telefoon kostte 200 euro
    *
      De fabrikant stelt de afschrijftermijn op drie jaar
    *
      Na anderhalf jaar gaat de telefoon kapot
    *
      De helft van de waarde is dus verbruikt
    *
      De verkoper wil hem niet repareren
    *
      De verkoper wil u geen nieuwe telefoon leveren
    *
      U geeft de telefoon terug aan de verkoper
    *
      U hebt dan nog recht op de restwaarde van 100 euro
Lijkt me duidelijk.

Consuwijzer voor bedrijven:

CiteerOndeugdelijk product: repareren of vervangen

Terug

Is een product ondeugdelijk, dan heeft de consument recht op reparatie of vervanging.
Gemiddelde levensduur

Producten hebben bij normaal gebruik een gemiddelde levensduur. U kunt bij de fabrikant of importeur navragen hoe lang het product mee hoort te gaan bij normaal gebruik. Als daaruit blijkt dat het product nog wel goed zou moeten functionerenen het gebrek aan het product niet de schuld is van de consument, moet u het product (laten) repareren of het vervangen. Als het product binnen zes maanden na aankoop stuk gaat, dan wordt aangenomen dat het niet de schuld van de consument was. Bent u hetdaar niet mee eens, dan moet u het tegendeel bewijzen.
Reparatiekosten

U mag reparatiekosten niet doorberekenen aan de consument:

    * als het gebrek aan het product niet de schuld van de consument is en de gemiddelde levensduur van het product nog niet is verstreken.

U mag reparatiekosten wel doorberekenen aan de consument:

    * als de consument het gebrek meldt nadat de gemiddelde levensduur van het product is verstreken en ook de termijn van de eventueel door u afgegeven extra garantie is verstreken.
    * als de consument het gebrek zelf heeft veroorzaakt

Als de consument het gebrek meldt voordat de gemiddelde levensduur van het product is verstreken maar het product door reparatie weer een stuk langer meegaat, kan het redelijk zijn dat de consument toch een deel van de reparatiekosten opzich neemt.
Ondeugdelijk product vervangen

Als de consument een product al langer heeft gebruikt, dan mag u de consument vragen een gebruiksvergoeding te betalen voor de periode dat het product wel goed functioneerde.

Voorbeeld: Gaat een wasmachine na drie jaar normaal gebruik onherstelbaar kapot, en biedt u ter vervanging een nieuwe wasmachine aan, die weer voor de volle gemiddelde levensduur (bijvoorbeeld tien jaar) meegaat, dan kan het redelijk zijn deconsument bij te laten betalen voor de drie jaar (30%) waarin hij de wasmachine probleemloos heeft kunnen gebruiken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Hoi Maurice,

Thanks! Ik was reeds op de hoogte ;-) (rechtenstudent weet je nog)  :-D
Ik verbaas me dat bijna een ieder op dit forum wel een slechte ervaring met deze toko heeft.
Ja mooi, hè. De eigenaar van de winkel geeft dus zelf aan dat Electrocompaniet niet langer dan twee jaar meegaat!
Had hij dat wel even bij aanschaf mogen melden. Hij beweert ook dat 10 jaar levensduur voor een transistor lariekoek is, dat zou zelfs een kind weten. Die man moet nagekeken worden, alleen niet door zijn eigen TD.

Maurice

Citaat van: WYWH op december 12, 2007, 19:34:40
Hoi Maurice,

Thanks! Ik was reeds op de hoogte ;-) (rechtenstudent weet je nog)  :-D
Jij wel ja ;) (mag ik tenminste hopen ;D ).

Citeer
Ja mooi, hè. De eigenaar van de winkel geeft dus zelf aan dat Electrocompaniet niet langer dan twee jaar meegaat!
Had hij dat wel even bij aanschaf mogen melden.
Lijkt mij inderdaad wel belangrijk, aangezien het een merk uit het duurdere segment is die bepaalde verwachten qua levensduur wekt.

CiteerHij beweert ook dat 10 jaar levensduur voor een transistor lariekoek is, dat zou zelfs een kind weten. Die man moet nagekeken worden, alleen niet door zijn eigen TD.
Tja, geen idee wat de gemiddelde levensduur is, maar mijn versterker is al wel een stuk ouder, en er zijn hier van die antiekliefhebbers die er nog wel veel oudere hebben...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Update van Fabrikant zijde:
Dear Mr. Philippo,
Thanks for the details. I wrote a e-mail to the Hifiwinkel today and hope
for a quick replay.
Best regards
Volker Hunger

De eigenaar beweerde zelfs dat duurder niet betekent dat het kwalitatief beter is!
Krijg je het gekker? De hele wereld hanteert de prijs-kwaliteitsnorm, behalve de Hifiwinkel.

Maurice

Citaat van: WYWH op december 12, 2007, 19:34:40
De eigenaar van de winkel geeft dus zelf aan dat Electrocompaniet niet langer dan twee jaar meegaat!
Openingspagina van EC geeft al wat anders weer: http://www.electrocompaniet.no/

Op de site van de winkel: http://www.hifi-notes.com/index2-nl.htm
CiteerOns streven is altijd geweest om in iedere prijsklasse meerdere produkten aan te bieden die staan voor de hoogst mogelijke kwaliteit. Dit misschien in tegenstelling tot anderen die slechts één (en soms/vaak ook géén) mogelijkheid boden in een bepaalde prijs- en kwaliteitsklasse.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Geniale quote Maurice!!!
Ze spreken zichzelf zo tegen!

mars

#56
goedemorgen

ik vind dat hier eigenlijk MEER bekendheid aan gegeven moet worden , ook buiten het forum!!

en mischien is het een idee om een topic te starten met hifi winkels die ten alle tijden ontweken moeten worden ( wel met de reden erbij)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

CiteerHij beweert ook dat 10 jaar levensduur voor een transistor lariekoek is



Mag je doorsturen naar die eigenaar die dat beweerde :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Een transistor kan wel 40 jaar of langer mee gaan is mijn ervaring.

Wanneer er frequent storingen optreden kan dit meerdere oorzaken hebben;
Het ontwerp deugt niet,slechte tin (sommige loodvrije)


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citeertin (sommige loodvrije)


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!