Versterker gezeik!!!

Gestart door WYWH, december 02, 2007, 16:54:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin

Oeps,foutje kan ik me mee vermaken had het moeten zijn.
Citaat van: WYWH op december 06, 2007, 18:02:47
Jep die!
'kon' --> heb je hem gehad dan?
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma


HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

WYWH

Update:
Zo, ik ben nu weer een beetje rustig, maar ben de dagvaarding al aan het schrijven.
Wat een nare mensen daar bij de Hifiwinkel in Eindhoven.
Uw garantie van twee jaar is net voorbij dus u mag de volle mep betalen.
Toen ging even het licht uit bij mij. Ik heb de jongeman even duidelijk te kennen gegeven dat garanties leuk zij om de muur mee te behangen, maar dat ik bij een consumentenkoop toch gewoon art. 7:17 BW kan hanteren. De versterker voldoet niet aan wat je als normale werking mag verwachten. Punt uit. Ding is pas twee en half jaar oud. En we praten hier niet over een economische levensduur van een setjes van Sony van 200 euro.
Hij was in de heilige veronderstelling dat zijn garantie boven de wet stond. Dus ik heb tot ziens gewenst en gezegd dat ik ze wel in de rechtbank Haarlem zal zien.
Kortom, ik ga ze nog officieel een herkansing geven en daarna pas ingebrekestellen. En als dat niet werkt, naar de kantonrechter. Ik ben dit spuugzat. En dan vooral de volgende opmerking van meneertje: 'wij willen alleen tevreden klanten'. Ik zeg:'meneer ik ben een ontevreden klant'. Hij: 'daar kan ik niks aan doen, pech voor u.'.
Hoe bizar kun je ze krijgen....

Maurice

Citaat van: WYWH op december 08, 2007, 17:06:22
En dan vooral de volgende opmerking van meneertje: 'wij willen alleen tevreden klanten'. Ik zeg:'meneer ik ben een ontevreden klant'. Hij: 'daar kan ik niks aan doen, pech voor u.'.
Hoe bizar kun je ze krijgen....
Tja, typisch de Nederlandse detailhandel...
Ga komende week ook ruzie maken met de keukenboer  shutup

Riep die vent niet nog: "Silence!!!!, I will........"?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: WYWH op december 08, 2007, 17:06:22
Update:
Zo, ik ben nu weer een beetje rustig, maar ben de dagvaarding al aan het schrijven.
Wat een nare mensen daar bij de Hifiwinkel in Eindhoven.
Dus ik heb tot ziens gewenst en gezegd dat ik ze wel in de rechtbank Haarlem zal zien.
Kortom, ik ga ze nog officieel een herkansing geven.
Hoe bizar kun je ze krijgen....

Ramon, heb zelf ooit een pleidooi van bijna 20 minuten voor ene edelachtbare gehouden met positief resultaat dus als je hulp nodig hebt ??
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WYWH

Dank je Paul,

Maar ben zelf bijna afgestudeerd in de Rechtsgeleerdheid ;-)
Heb gisteren nog pleidooi gehouden in Paleis van Justitie te Amsterdam voor een fictieve Ondernemingskamer, en gewonnen.

Ik heb de verkoper gewezen op de conformiteitseis van art. 7:17 BW, maar dat begreep hij niet. Wij geven 2 jaar garantie en als die op is, betaal je direct de volle mep!! Ik zeg, die garantie is leuk voor aan de muur, maar daar heb ik niks mee te maken. Ik heb als consument koper slechts te maken met de wet en specifiek die m.b.t. de consumentenkoop. En het normale gebruik van een 3150 euro kostende versterker, waar in de regel (zie Marantz) gedurende 30 jaar niets aan stuk gaat, is niet twee defecten in twee jaar tijd. Ik wil gewoon kostenloos herstel.
Dus, Silence I kill you!!!!!!
In court that is ;-)
Is gelukkig Kantonzaak, kan dus zelf procederen. Ik heb ze nog gemeld dat als zij niets ondernemen, ik ze ga dagvaarden. Zal wel bij verstek worden, want ze zullen de trip van Eindhoven naar Haarlem wel niet ondernemen.

WYWH

Ik zoek alleen een reparateur met de ballen om die eci-4 te repareren.
Ik wil deze kosten nl. op hun gaan verhalen, nadat ik ze ingebreke heb gesteld. (moet ze nl. nog de fictieve kans geven tot herstel). En dan gaat dat ding de deur uit!!

mahansz

Citaat van: WYWH op december 08, 2007, 19:44:12
Dank je Paul,

Maar ben zelf bijna afgestudeerd in de Rechtsgeleerdheid ;-)
Heb gisteren nog pleidooi gehouden in Paleis van Justitie te Amsterdam voor een fictieve Ondernemingskamer, en gewonnen.

Ik heb de verkoper gewezen op de conformiteitseis van art. 7:17 BW, maar dat begreep hij niet. Wij geven 2 jaar garantie en als die op is, betaal je direct de volle mep!! Ik zeg, die garantie is leuk voor aan de muur, maar daar heb ik niks mee te maken. Ik heb als consument koper slechts te maken met de wet en specifiek die m.b.t. de consumentenkoop. En het normale gebruik van een 3150 euro kostende versterker, waar in de regel (zie Marantz) gedurende 30 jaar niets aan stuk gaat, is niet twee defecten in twee jaar tijd. Ik wil gewoon kostenloos herstel.
Dus, Silence I kill you!!!!!!
In court that is ;-)
Is gelukkig Kantonzaak, kan dus zelf procederen. Ik heb ze nog gemeld dat als zij niets ondernemen, ik ze ga dagvaarden. Zal wel bij verstek worden, want ze zullen de trip van Eindhoven naar Haarlem wel niet ondernemen.


vette shit ramon, daar hou ik dus van! Zeer goed dat je dit doet, een winkel runnen is méér dan alleen verkopen. Vaakgenoeg hebben ze lak aan aftersales, waar de consument de dupe van is. Ik wil niet weten hoeveel mensen dit op één of andere manier overkomen is en zich hier simpelweg bij neerleggen. Hulde dus en succes met de dagvaarding! :wav:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

mahansz

Citaat van: WYWH op december 08, 2007, 19:45:25
Ik zoek alleen een reparateur met de ballen om die eci-4 te repareren.
Ik wil deze kosten nl. op hun gaan verhalen, nadat ik ze ingebreke heb gesteld. (moet ze nl. nog de fictieve kans geven tot herstel). En dan gaat dat ding de deur uit!!

gewoon bij een goede reparatiezaak laten doen, keurig bonnetje innen en voila, bewijs! :-D :-D
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WYWH

Thanks for the support guys!
Toch maar weer een pm-94 kopen ;-)

Ik denk dat veel consumenten het er dan maar bij laten of gewoon de reparatiekosten betalen.
Ik overweeg alleen eerst of ik niet tot de uitspraak moet wachten. Ik wil nl. primair vorderen dat
ik het op kosten van de Hifiwinkel het kan laten fiksen bij een andere reparateur, omdat ik hen niet
meer vertrouw. En subsidiair dat (als primaire vordering niet wordt toegewezen) de Hifiwinkel wordt
bevolen om kostenloos te repareren en mijn transport- en reiskosten moet vergoeden.

Wat mij principieel zo erg tegen de borst stuit, is de onkunde bij de detaillist. Zij denken dat hun garantie wet is,
maar snappen er echt geen snars van. Ik kom met allerlei wetsgrondslagen aan, maar de verkoper doet alsof hij
water ziet branden. Dat toont wel aan hoe vaak ze er mee wegkomen!

Maar deze keer niet, de maat is vol!
En mag mijn studieresultaten ook wel eens in de praktijk brengen.

Will keep you posted.

WYWH

Update:
Heb de patiënt even naar mijn workshop gebracht.
Opengemaakt en aangesloten. Gelukkig is het toch geen smd print!!
Ik kan er dus misschien zelf wat mee. Na aanzetten speelt hij iig wel correct op de twee kanalen.
Ook op wat voller vermogen. Offset meet ook goed, zal wel een auto-nulling circuit hebben. Want beide kanalen
zijn zo rond de 1 mV. Ik ga morgen ff wat langer laten aanstaan, want het euvel treedt pas op na ongeveer een uur.
Samen met SBM denken we toch aan een slechte soldering. Zeker gezien het feit dat het geluid af en toe wegvalt en weer terugkomt, zonder vervorming. Ik ga eens overwegen om de eilandjes opnieuw te doen.

mars

heftig Ramon

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HAL9000

Citaat van: WYWH op december 09, 2007, 00:10:15
Update:
Heb de patiënt even naar mijn workshop gebracht.
Opengemaakt en aangesloten. Gelukkig is het toch geen smd print!!
Ik kan er dus misschien zelf wat mee. Na aanzetten speelt hij iig wel correct op de twee kanalen.
Ook op wat voller vermogen. Offset meet ook goed, zal wel een auto-nulling circuit hebben. Want beide kanalen
zijn zo rond de 1 mV. Ik ga morgen ff wat langer laten aanstaan, want het euvel treedt pas op na ongeveer een uur.
Samen met SBM denken we toch aan een slechte soldering. Zeker gezien het feit dat het geluid af en toe wegvalt en weer terugkomt, zonder vervorming. Ik ga eens overwegen om de eilandjes opnieuw te doen.

slecht ??? was toch dubbelzijdig??

:?

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

WYWH

Ja, slecht.
Dubbelzijdig is het niet, en ik verdenk een te snel soldeerproces.
Hij staat nu te spelen in de boxruimte, met de cd-speler op repeat.
Ik ga over een paar uurtjes eens checken.