Marantz PM80MKII

Gestart door HAL9000, juli 27, 2017, 12:22:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een Marantz Pm-80MKII op de tafel. Vind het toch een hele goede versterker. Had wezenlijk geen klachten, hier en daar vuil. En een oud relais, zelfs niet eens zoveel rotte print bindingen.


Helemaal origineel, Zo zijn ze het beste.


Cerafine elko staat scheef, beetje verdacht. Kan ook niks zijn.



Eerst de voeding onder handen nemen.



Losse bindingen en toch hebben de cerafines gelekt.


Nieuwe 105 graden elko's, en alle veiligheidsweerstanden vervangen door betere kwaliteit Panasonic en welwyn.


Alles opnieuw door gesoldeerd.

De eindversterker, deze heeft niet die hybride IC. Alles is solid state gebouwd, dit is echt heel veel beter.




Veel scheuren in het tin al, ben er net op tijd.


Nieuwe elko's, Relais dat versleten is vervangen. En alles door gesoldeerd  frusty


Dit is echt het meeste werk.  Goed en netjes alles door solderen.


Phono stage/selector print. Alles voorzien van nieuwe elko's ook hier weer veel slechte print bindingen.


Front unit kan je makkelijk eraf halen. 


Tone regeling oud.


ook hier hetzelfde verhaal.  Nieuwe elko's en goed door solderen. Ik ben vergeten volume versterker te fotograferen. Daar zitten vaak wel veen rotte bindingen.


Alles klaar en bias A/B en A afgesteld volgens spec.


Oude meuk.



Beetje wazige foto, desalniettemin is dit nog een puik exemplaar.  Als ik er weer eens een zie voor een klein prijsje (met werk) dan koop ik er ook een voor in de collectie. 

Zal weer eens wat meer gaan posten, heb genoeg units gehad afgelopen maanden. Veel zijn hetzelfde, alleen interessante units ga ik nog posten of op aanvraag.  byebye    pompom



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Brutus

#1
En werk puik weer, altijd mooi om te zien hoe je dat doet. Mooiste is natuurlijk als je een gore en gare bak weer omtovert tot een "nieuw" exemplaar  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

"Puik" betekent bij jou, Jon, altijd zoiets als uitstekend hè? Dat vind jij ook de PM7200 etc. lijn van Marantz klinken, al zijn kwalitatief zo niet goed en zo mooi gebouwd als de PM80 MkII. Maar ik zal tegen die tijd, wanneer dat nodig is, ook dan mijn PM8005 aan jou ter onderhoud aanbieden. hello pompom :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Dat laatste duurt nog minimaal tien jaar Cor  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

HAL9000

Ik vind de 7200 ook een leuke. Ze zijn goed te servicen en te verbeteren.
Die nieuwe units, zijn soms niet zo slecht maar waar ik mij aan stoor is dat die units al binnen of soms net buiten de garantie al service nodig hebben. En dan moeten bijvoorbeeld al alle printbindingen nagelopen worden.
Componenten keuze is prima, ontwerp ook.  Alleen de bouw is matig.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RoGEK

gerelateerd aan loodvrij solderen?  shutup shutup
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

i2Paq

Eindelijk weer een review, leuk!  pompom
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...