marantz 2250b

Gestart door dreetjemarantz, juli 25, 2017, 02:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dreetjemarantz

dag Marantz liefhebbers,
aantal jaren geleden ivm omstandigheden al mijn Marantz (op mn 6150 draaitafel na) apparatuur moeten verkopen,
nu heb ik weer een goed uitziende 2250b gekocht.
Helaas is het een behoorlijk verknooid exemplaar.

Het toestel geeft op aux geluid, de overige secties doen niks, zo ook de tuner niet(signal meter niet,tuning meter beweegt iets)
Ik ben van plan alle elco's en het relais(ziet er niet fris meer uit) te vervangen.
Zijn er verder nog andere componenten die preventief vervangen zouden moeten worden buiten de -al- defecte componenten om?

Gaat het verstandig zijn de 2250b volledig te ontleden,schoon te maken en elke print afzonderlijk te voorzien van de nieuwe elco's en te sporen naar defecte componenten? of is het slimmer nu te gaan meten en defecten op te sporen alvorens te beginnen?

Helaas heb ik geen scope tot mijn beschikking, alleen een multimeter.


HAL9000

Lijkt erop dat je voeding geklapt is.  Al niks het doet, op aux na. Ik heb het ook wel eens gehad dat er zoveel contact spray is  gebruikt dat de koperbanen en voelers van de selector weggerot zijn.  De2250b is een oudere, meestal werken die wel.  De 2252B heeft wel zo'n risico selector knop.

Heb je foto van de binnenkant.  Deze serie heeft vaak voeding problemen,  D331 vervangen Door BD243C of TIP-41C of vergelijkbaar MJE model.  Alle elko's verwijderen, conrad heeft mooie Panasonic of Würth 105 graden modellen.  Gebruik geen claxon of samwha elko's.  :angel:

Succes!

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Zonder scope is het een spelt in een hooiberg.
Lukraak wat elco'tjes vervangen gaat je niet helpen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM