Wat voor zekering is dit?

Gestart door Marvin, juli 23, 2017, 14:31:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: Maus op juli 23, 2017, 23:32:18
Voeding kun je 'los' testen, dus alle kabels eraf die verder de tv in gaan vanaf die bruine voedingsprint.
Hij klikt en klikt nog een keer, geduld. Dan klikt hij nog een keer, dan volgt er normaal het analoge kanaal.
Na de de derde klik gebeurd er niks. 


Marvin

Citaat van: thanatos op juli 23, 2017, 19:36:30
:-o :-D

Stof kan zeker sluiting veroorzaken.

Zo op het oog zitten er goede merk condensatoren in de voeding. Vaak is bij TV's dit het probleen. Cheap ass dingen in de voeding en na 5 jaar gebruik is het gedaan.

Maar begrijp ik nu goed dat je de 'defecte' zekering terug geplaatst hebt of vervangen voor een nieuwe die ook is doorgeslagen ?

Pas wel op btw als je een leek bent met electronica kan de hoogspanning sectie wel eens het laatste zijn wat je hebt mogen aanschouwen.. maw controleer op rest lading in de elco's en ook even bij de zekering tov ground of er geen lading/spanning op staat.

Alles uiteraard met de stekker uit de tv.. inkoppertje maar toch  :-)
Stof kan zeker sluiting veroorzaken.

Stof verwijderd, schone tv.

Weet nu denk ik ook waar al dat stof in huis vandaan komt, aangezien het hier schoon is en ik een houten vloer heb.

"Zo op het oog zitten er goede merk condensatoren in de voeding. Vaak is bij TV's dit het probleen. Cheap ass dingen in de voeding en na 5 jaar gebruik is het gedaan."

Ja het was geen uitverkoop model. Ziet er allemaal ook gewoon nog netjes uit, niks staat bol of los.
Geen brandgeur of verkleuringen.
Verbazend knap ding zonder d'r boerka zeg maar. 

Ik heb het ding dicht geschroefd, terug aan de muur gefixeerd.
Beamer aan gezet en ben Battlefield gaan spelen. 

Heb de zekeringen eruit gelaten.
Morgen een 9V batterij halen.