Crown XLi 800

Gestart door CBdicX, juli 21, 2017, 22:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo,

een technisch vraagje:

deze power amp heeft een freq. respons van 20Hz - 20k Hz bij 1 watt  +0/-1 dB

Betekend dit nu dat de versterker niet lager en hoger kan, dus dat alles beneden de 20Hz en boven de 20kHz word afgekapt ?

pdufrenne

Nee.

Waarschijnlijk zal hij iets van 10 Hz en 30 KHz doen binnen -3 dB, en nog ruimer bij binnen -6 dB.
Dit is slechts een voorbeeld. Ik ken de specificaties van deze versterker niet.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

CBdicX

#2
Citaat van: pdufrenne op juli 21, 2017, 23:24:38
Nee.

Waarschijnlijk zal hij iets van 10 Hz en 30 KHz doen binnen -3 dB, en nog ruimer bij binnen -6 dB.
Dit is slechts een voorbeeld. Ik ken de specificaties van deze versterker niet.

Bedankt voor je reactie  :-)
Hier de volledige specs:

http://www.crownaudio.com/en/products/xli800

Ik gebruik er 2 in Bridged stand, 1 per speaker.

CBdicX

#3
ik had 3x XLi800, 1 op iedere front speaker en 1 op de center (3.0 systeem).
Een van de XLi heeft een signaal input probleem, er kan maar 1 kanaal gebruikt worden.
Nu gebruik ik maar 1 kanaal (Bridge mode) maar deze gaat terug en vervang de XLi's voor de fronts meteen door 2x XLi 1500, iets meer geld, 75 euro, 300 watt meer vermogen.
Zal dat nooit gaan gebruiken maar het idee is wel fijn dat er zat vermogen achter de hand is, ik draai tenslotte zonder sub dus de fronts moeten het zware werk doen.
De midden speakers en tweeter worden door de Marantz gedaan, de woofers alleen door de Crown's.
Klinkt uitstekend en geen "poweramp gesis" van de tweeters met deze opstelling  :-D
Er is duidelijk meer kracht voor handen dan alleen de SR, wat goed naar voren komt in Actie en SF films.
Goede combi voor een bescheiden bedrag !

Heb alleen geen idee of de ingang gevoeligheid op 0.7 volt of 1.4 volt moet staan ?

Maus

1.4.

Heb tijden gedraaid met een Labguppen  :-D

CBdicX

Citaat van: Maus op juli 23, 2017, 10:56:50
1.4.

Heb tijden gedraaid met een Labguppen  :-D

Dus 1.4 volt, thanks........
En beviel het met Crown ?

Maus

1.4 lijkt me zomaar, omdat uitgangsspanningen tegenwoordig 1.5v zijn dacht ik.

Ik heb geen Crown gehad, labgruppen. Iets andere koek ;) Beviel wel maar onnodig veel vermogen, te hoge inschakelstroom (telkens automaat om), en luidruchtige koeling.
Ik draai nu met een Restek Challenger, toch iets meer voor in de woonkamer ;D.

CBdicX

Citaat van: Maus op juli 23, 2017, 23:27:52
1.4 lijkt me zomaar, omdat uitgangsspanningen tegenwoordig 1.5v zijn dacht ik.

Ik heb geen Crown gehad, labgruppen. Iets andere koek ;) Beviel wel maar onnodig veel vermogen, te hoge inschakelstroom (telkens automaat om), en luidruchtige koeling.
Ik draai nu met een Restek Challenger, toch iets meer voor in de woonkamer ;D.
Oh, LAB Gruppen, ik dacht dat je zomaar een naam bedacht had met "labgruppen"  :-o  :wink:
Prijzige jongens die LAB Gruppen versterkers..........
Zie dat de Restek Challenger convectie koeling gebruikt, is inderdaad wat beter zo open en bloot in de kamer, maar ook stevig aan de prijs.
Bij mij staan de 3 Crowns in een afgesloten kast met opening aan de achterkant, dus horen doe ik ze amper.
Mijn ijskast en Ziggo box maken meer lawaai.
De Crowns zitten op een Master/Slave stroomblok, en dat gaat probleemloos.
Ik vind de prijs van Crowns wel een sterk punt, of het zonder problemen lang mee gaat zullen ze moeten bewijzen, maar ik lees geen negatieve dingen op het Net over Crown.
Bij mij staat de handel wel 8 tot 10 uur per dag aan, maar dat gebeurt ook in een Disco, bar of club, dus......

SB_Marantz

#8
Citaat van: CBdicX op juli 22, 2017, 05:46:32

Hier de volledige specs:

http://www.crownaudio.com/en/products/xli800

Ik gebruik er 2 in Bridged stand, 1 per speaker.

De frequency response word altijd zo gespecificeerd met de afwijking in de rechte frequency curve welke heel strak is , de power bandbreedte is het volledige bereik.
Mijn ervaring met Crown is prima.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op juli 24, 2017, 11:24:34
De frequency response word altijd zo gespecificeerd met de afwijking in de rechte frequency curve welke heel strak is , de power bandbreedte is het volledige bereik.
Mijn ervaring met Crown is prima.
Dus met andere woorden, de Crown gaat wel lager en hoger dan de opgegeven 20Hz-20kHz bij 1 watt ?

SB_Marantz

#10
ja

20 Hz is al een zeer lage frequentie en tevens ongeveer de onderste gehoorsgrens van de mens.
De versterker zal lager kunnen maar als er een cap op de ingang zit zal de response afgekapt worden.
DC coupled noemen ze dat.

Neem de cd speler als voorbeeld ...liniaalrechte versterkings curve  van 20 Hz tot 20 Khz.
Tevens de muziek instrumenten welke daar niet eens in de buurt komen behalve een orgel. (lage regionen)

In de hoge regionen komen we ook zeker niet hoger dan 20 Khz qua instrumenten en daarbij je hoort het niet eens.

En ja , versterkers kunnen makkelijk tot 40,100 of nog hoger in Khz weergeven.

Maar je luidsprekers geven het niet weer en wij mensen kunnen het niet horen en daarbij wederom de muziek instrumenten kwestie.

Ik zou zeggen: Enjoy the music!




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX


SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM