Spotify - Geen SBT ondersteuning meer

Gestart door xander32, juli 20, 2017, 14:14:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Denk dat voor Xander de geluidskwaliteit niet zo belangrijk is aangezien hij de dac van zijn NA zal inzetten, eerder het gebruiksgemak lijkt me  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

Met een Bluesound heb je BOTW's..... :yes: :wink:

Janver

Jammer voor de SBT-gebruikers!

Maar wat een wanstaltig apparaat is die NA11 toch; na zoveel jaar is de bediening/gebruik nog steeds ondermaats. Het is een veredelde DAC, lijkt het wel. Dit blijft echt jammer van Marantz. Bluesound/NAD hebben het veel beter begrepen in ieder geval.
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Klopt, het gaat mij enkel om de bediening (er vanuit gaande dat een Node minstens zo goed klinkt dan een SBT, over de dac van de NA11).

Citaat van: Zep op juli 23, 2017, 22:12:56
Denk dat voor Xander de geluidskwaliteit niet zo belangrijk is aangezien hij de dac van zijn NA zal inzetten, eerder het gebruiksgemak lijkt me  :roll:


Voor het streamen van mijn flac vanaf de nas heb ik aan de NA11 een top streamer en voorts zet ik deze idd in als dac.

Citaat van: Janver op juli 23, 2017, 23:15:42
Jammer voor de SBT-gebruikers!

Maar wat een wanstaltig apparaat is die NA11 toch; na zoveel jaar is de bediening/gebruik nog steeds ondermaats. Het is een veredelde DAC, lijkt het wel. Dit blijft echt jammer van Marantz. Bluesound/NAD hebben het veel beter begrepen in ieder geval.

Rob46

Citaat van: xander32 op juli 23, 2017, 23:19:28
Klopt, het gaat mij enkel om de bediening (er vanuit gaande dat een Node minstens zo goed klinkt dan een SBT, over de dac van de NA11).

Ga daar minstens maar vanuit..... :-D


Voor het streamen van mijn flac vanaf de nas heb ik aan de NA11 een top streamer en voorts zet ik deze idd in als dac.

Streamen met de kwaliteit van een goede streaming muziekdienst, maakt jouw NA11 nog functioneler dan hij nu al is lijkt mij......

sjoek

Citaat van: Rob46 op juli 23, 2017, 23:40:51
Streamen met de kwaliteit van een goede streaming muziekdienst, maakt jouw NA11 nog functioneler dan hij nu al is lijkt mij......

:gp: dat denk ik ook wel ja. Scheelt ook de aanschaf van weer een apparaat.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Dat zal allemaal wel, maar waarschijnlijk gaat de Marantz app niet voldoen aan mijn vereisten om Spotify te bedienen. Voor flac vanaf nas werkt deze prima, mede dankzij mij zorgvuldige taggen en archiveren, maar om door Spotify te spitten, heb je wat meer functionaliteit nodig. Dat is mijn punt.

Citaat van: sjoek op juli 24, 2017, 07:18:04
:gp: dat denk ik ook wel ja. Scheelt ook de aanschaf van weer een apparaat.

sjoek

Citaat van: xander32 op juli 24, 2017, 08:50:19
Dat zal allemaal wel, maar waarschijnlijk gaat de Marantz app niet voldoen aan mijn vereisten om Spotify te bedienen. Voor flac vanaf nas werkt deze prima, mede dankzij mij zorgvuldige taggen en archiveren, maar om door Spotify te spitten, heb je wat meer functionaliteit nodig. Dat is mijn punt.

Ah op die fiets.. zonde dat je daar dan gelijk weer een nieuwe speler voor moet kopen.. heb je de 3rd party app van de sbt al getest?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

... Spotty ga ik nog uitproberen en Spotify via de NA11 idem. Als één van beiden goed functioneert, ben ik er. Zo niet, dan zal ik dit jaar toch weer een hifi aankoop 'moeten' doen.

Citaat van: sjoek op juli 24, 2017, 09:40:29
Ah op die fiets.. zonde dat je daar dan gelijk weer een nieuwe speler voor moet kopen.. heb je de 3rd party app van de sbt al getest?

Zep

Citaat van: xander32 op juli 24, 2017, 10:36:49
... Spotty ga ik nog uitproberen en Spotify via de NA11 idem. Als één van beiden goed functioneert, ben ik er. Zo niet, dan zal ik dit jaar toch weer een hifi aankoop 'moeten' doen.

Een simpel klein streamertje met goede software, dac helemaal niet belangrijk.....leuke zoektocht weer  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

Spotty is gewoon via de webinterface van LMS te enablen onder 3rd party software.
Vergeet niet Active Plugins, de huidige Spotify plugin(s) te deselecten.
Daarna op Apply drukken en LMS Server laten rebooten.

KKDWD, zelfs Xander  :-D

Remark: Spotty werkt niet op NAS-en met een ARM processor. Ik ga dus over op een andere server, de  DS-212+ werd toch te traag...  :angel:

Zie verder: [Announce] Spotty - the next generation Spotify implementation


sjoek

Citaat van: jowa op juli 26, 2017, 23:55:00
Spotty is gewoon via de webinterface van LMS te enablen onder 3rd party software.
Vergeet niet Active Plugins, de huidige Spotify plugin(s) te deselecten.
Daarna op Apply drukken en LMS Server laten rebooten.

KKDWD, zelfs Xander  :-D

Remark: Spotty werkt niet op NAS-en met een ARM processor. Ik ga dus over op een andere server, de  DS-212+ werd toch te traag...  :angel:

Zie verder: [Announce] Spotty - the next generation Spotify implementation

Oeps... heeft xander niet ook een nas met zo een processor? violent1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

#42
LMS staat op m'n laptop. Maar ik ga zoals aangegeven Spotify via de NA11 proberen, voldoet dat niet (m.n. de app), dan zal er een Node 2 komen, die ook weer over de dac van de NA11 z'n kunsten mag vertonen (Spotify en internetradio).
Ook niet vervelend  8-).

Citaat van: sjoek op juli 27, 2017, 07:25:59
Oeps... heeft xander niet ook een nas met zo een processor? violent1

bert50

Staat hier nu ook Robert op de na11 aangesloten speelt prima snelle app allen ik krijg de Synology nog niet aan de praat met de shares


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

Dat probleem heb ik ook met de Synologie NAS gehad Bert. Ik weet mij te herinneren dat op de productsite van Synologie ergens iets wordt uitgelegd over het 'toelaten' van de NAS door Bluesound. En wederzijds volgens mij ook op de Bluesound site.......