Samsung op overname pad

Gestart door Brutus, juli 18, 2017, 16:02:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Al eerder kocht Samsung het bedrijf Harman op waar o.a. JBL, ML, Infinity en AKG onder vielen. Nu heeft Samsung weer een slag geslagen door een serieuze audiofabrikant over te nemen:

https://www.alpha-audio.nl/2017/07/samsung-slaat-slag-en-neemt-arcam/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 18, 2017, 16:02:02
Al eerder kocht Samsung het bedrijf Harman op waar o.a. JBL, ML, Infinity en AKG onder vielen. Nu heeft Samsung weer een slag geslagen door een serieuze audiofabrikant over te nemen:

https://www.alpha-audio.nl/2017/07/samsung-slaat-slag-en-neemt-arcam/

Vraag me af of de producten er beter op gaan worden  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Net toen ik interesse kreeg in Arcam   frusty
:schater:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Brutus

Vraag is wat ze er mee gaan doen.......als ze het zo laten is er niets aan de hand. Samsung is ook eigenaar van Mark Levinson, daarvan mogen ze gerust een set hier neerzetten hoor  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 19, 2017, 00:04:38
Vraag is wat ze er mee gaan doen.......als ze het zo laten is er niets aan de hand. Samsung is ook eigenaar van Mark Levinson, daarvan mogen ze gerust een set hier neerzetten hoor  :wink:

Dat weet je dus niet, of ze het zo laten (vaak in het begin even)....ik denk in ieder geval dat zo'n groot concern meer met cijfers bezig is dan met een passie. Al die relatief kleine bedrijven die worden opgeslokt door megaconcerns  :roll:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Klopt, zodra een van de bedrijfjes niet meer winstgevend is zal deze vlot geschrapt worden. Anderzijds worden er niet voor niets deze enorme overname bedragen op tafel gelegd. Maar wat het plan op langere termijn is achter zo'n overname is voor ons als consument altijd afwachten.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op juli 21, 2017, 18:01:30
Klopt, zodra een van de bedrijfjes niet meer winstgevend is zal deze vlot geschrapt worden. Anderzijds worden er niet voor niets deze enorme overname bedragen op tafel gelegd. Maar wat het plan op langere termijn is achter zo'n overname is voor ons als consument altijd afwachten.

data, kennis,...
Kunnen ze toepassen in hun andere producten. Pc, tablet, mobiel, tv,...
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

TurboMarco

Citaat van: Brutus op juli 21, 2017, 18:01:30
Klopt, zodra een van de bedrijfjes niet meer winstgevend is zal deze vlot geschrapt worden. Anderzijds worden er niet voor niets deze enorme overname bedragen op tafel gelegd. Maar wat het plan op langere termijn is achter zo'n overname is voor ons als consument altijd afwachten.
Om welk bedrag gaat het dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Brutus

De complete Harman groep ging voor 8 miljard dollar over de tafel, weet niet wat ze voor Arcam betaald hebben.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Maus

Jammer hoor, straks alles samsung. En het eerste goedwerkende Samsung apparaat moet ik nog tegenkomen. Al 2 tablets en 2 telefoons verder, de 3e is nu net klaar voor transport onder garantie, na een half jaar reageert het scherm niet meer ;D.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op juli 23, 2017, 23:41:46
Jammer hoor, straks alles samsung. En het eerste goedwerkende Samsung apparaat moet ik nog tegenkomen. Al 2 tablets en 2 telefoons verder, de 3e is nu net klaar voor transport onder garantie, na een half jaar reageert het scherm niet meer ;D.
Ik luister naar mijn Samsung 46" scherm alleen in mono; op dag 1 vloog de rechterspeaker eruit, en had geen zin mijn restantexemplaar (de laatste!) te gaan ruilen (Mediamarkt). Ook de Samsung E tablet ziet vol met kinderziektes, die nooit d.m.v. updates opgelost zijn. :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Buiten de smartphone van mijn vrouw en die van mij is er hier in huis geen Samsung te vinden.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

AkTeVox

Hier al 5 jaar super tevreden van mijn Samsung 8000 series smart tv.  HB HB HB HB

Brutus

De 8000 serie valt dan ook onder de betere series van Samsung, was het prijskaartje destijds ook na waarschijnlijk.

Een tv vanaf de 7000 serie zou ik nog wel aan durven  :-D maar spaar toch nog even door voor een OLED mits mijn 9 jaar oude Panasonic plasma niet de geest geeft  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op juli 26, 2017, 00:35:46
De 8000 serie valt dan ook onder de betere series van Samsung, was het prijskaartje destijds ook na waarschijnlijk.

Een tv vanaf de 7000 serie zou ik nog wel aan durven  :-D maar spaar toch nog even door voor een OLED mits mijn 9 jaar oude Panasonic plasma niet de geest geeft  :-)

Bij een tv neig ik sowieso meer naar een Panasonic of een Sony  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*