Geen bassen meer in speaker na Audyssey Kalibratie op SR7011

Gestart door Marc_4, juli 11, 2017, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc_4

Citaat van: Stadium III op juli 12, 2017, 20:29:10
Allemaal leuk dit ,maar hoeveel meet punten heb je gepakt,hoe heb je gemeten
Als dit verkeerd gaat gaat audyssey ook verkeerd
Als hij speakers op small zet met cross op 40 hz kan dat zeker goed zijn
Center en rear kan ook zo zijn eigen crossover hebben
Dan gaat signiaal wat afgekapt word naar de subwoofer
Verder lfe voor lpf 120 hz lfe kanaal gaat van 120 tot 10 hz volgens mij

Gemeten op 8 punten (rondom de bank die recht voor tv staat met Fronts aan beide zijde, +/- 30 graden ingedraaid).
Verder de microfoon geplaatst op statief op oorhoogte.

Gewoon de setup doorlopen die de SR7011 aangeeft.
Audyssey zet de Fronts (KEF R700) op Large.
Ben nu beetje aan spelen met instellingen en merk echt veel verschil in laag wat de Fronts NIET meer produceren na Kalibratie.

Echter merk ik als in Dynamic EQ inschakel, ik wel meer laag krijg...weet echter niet of dit wel ingeschakeld moet staan.

Mijn grote probleem is dus het gemis in laag in de Fonts zelf en weet niet waarom Audyssey dit laag zo terugschroeft.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

RHK

#16
Het blijft natuurlijk situatieafhankelijk en hoe is jouw akoestische omgeving.  Ik heb mijn fronts op large  staan, crossover fronts op 60Hz en Dynamic  Eq on en Dynamic volume op Light. Probeer dat eens.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

#17
Beste Marc, zoals je ziet; er is blijkbaar niet slechts één weg die naar het gewenste resultaat gaat leiden  :-).
Volgens mij heb je het goed aangepakt de metingen, enkel het eindresultaat voldoet niet geheel aan jouw verwachting. Maar gelukkig kan je de metingen handmatig bijstellen.

Hetgeen er voorts aan de hand zou kunnen zijn (?);
zonder dsp/eq, klinken de fronts wellicht voller, met meer bass. Maar eigenlijk zit je dan naar vervorming te luisteren (room modes). Wat is de oorzaak er van: de speaker vs. de ruimte, de akoestiek. Middels eq/dsp, kan je die vervorming inperken, klinkt de speaker strakker, droger, hetgeen vaak ervaren wordt als minder bas, echter wel een meer hoogwaardige bas (waarbij de afzonderlijke tonen beter te volgen zijn, met meer definitie).

Stadium III

Dynamic eq aan danamic volume off
Dan de offset op 0 zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marc_4

Beste mensen,

Ga vanavond jullie adviezen eens beluisteren!

Alvast heel erg bedankt!!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

marijnvdzaag

#20
Marc, ik denk dat je fronts van nature (wellicht ook door de plaatsing) gewoon een stuk meer laag produceren dan referentieniveau, en Audissey dit dus correct beteugelt.
Fronts instellen op large wordt door Audissey afgeraden omdat het subkanaal nauwkeuriger gekalibreerd kan worden, en bass out op front+sub wordt afgeraden omdat deze instelling van Marantz is (niet van Audissey) en de kalibratie daarmee dus niet meer 'klopt'. Dynamic EQ voegt inderdaad diep laag toe op normale luisterniveaus (beneden referentiesterkte) dus daar ben je waarschijnlijk wel blij mee. Ik heb die zelf ook altijd op 15dB, de subtielste instelling. Probeer eventueel 10 of 5. Op 0 gaan mijn zuilen oversturen...

toetertje20

Ik denk dat het allemaal toch wat anders in elkaar zit dan hier wordt gemeld.

Volgens mij werkt het crossover alleen bij speakers die ingesteld staan op small.
Bij speakers die ingesteld staan op large staat het crossover uit.

De functie lfe + main dient er volgens mij voor, om ook laag te krijgen als je
in stereo draait. Als je hele kleine speakers hebt, en afhankelijk bent van een
sub, gebruik je die functie. Anders zou je alleen bas hebben bij 5.1 bronmateriaal.