Help: Marantz SR 6004 - Geen TV geluid

Gestart door Yorina, juli 10, 2017, 15:02:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorina

Beste Marantzfans,

Deze week heb ik eindelijk een Marantz AC-receiver gekregen (de oude versie van mijn vader). Dit weekend hebben we alles aangesloten, en alles leek prima te werken.

De receiver heb ik aangesloten via HDMI met de Ziggo Box, en voor het geluid van de TV heb ik een optische kabel van de TV naar de AC receiver lopen. Bij de geluidsinstellingen van de TV heb ik voor Easylink automatisch gekozen. Nu is echter het probleem, op het moment dat ik Netflix via de SMART TV bijvoorbeeld op start blijft het geluid van de Ziggobox doorlopen. Iemand enig idee wat het probleem is? En hoe ik dit kan veranderen?

Mijn vader had hier géén last van, dus ergens moet een instelling of aansluiting niet kloppen.

AC Receiver: Marantz
TV: Phillips 48PFK 6609 / 12

pdufrenne

De SR6004 ondersteund géén ARC (Audio Return Channel) vanaf de TV. Dus heb je de optische kabel nodig. Dat is prima.
De optische kabel moet je toekennen aan een ingang. Ik ken het menu van de SR6004 niet, maar welke is niet zo belangrijk. Mag ook CD of DVD zijn.
Als je nu Netflix via de TV kijk, moet je op de SR6004 kiezen voor de ingang waar je de optische kabel aan hebt toegekend.

Je gebruikt ook InterLink. Ik denk dat die niet veel gaat helpen en je er niet aan ontkomt om elke keer handmatig de SR6004 om te schakelen.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Yorina

Daar ging het inderdaad fout bedankt! De optische kabel zat in ingang 3, en hij pakt dan eerst de HDMI als die aanstaat. Super bedankt voor de tip!