Marantz sc80

Gestart door Trackbilda, juli 10, 2017, 14:38:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trackbilda

Goededag allemaal

Ik heb een probleem met mijn sc80
De versterker Speelt wel
Maar niet in de direct mode doet die niks alleen als ik de volume heel hard zet hoor ik zacht geluid  en de muting werkt ook niet

Je hoort hem wel schakelen

Wie kan mij hier bij helpen of oplossing

Mvg gordon

HAL9000

Gordon,

Ik weet niet als jouw exemplaar al ooit een geserviced is, zo niet heb je hele grote kans dat die sc-80 flink verrot is. En absoluut voer voor de kliko is geworden. Aan de klachten te horen is deze waarschijnlijk bij de toonregeling of gedeelte van het protect circuit defect.

Deze serie maakt gebruikt van ELNA cerafine en silmicII elko's waarvan het rubber heel agressief reageert met de chemische stof intern. Waardoor het rubber smelt en vervolgens de elko leeg loopt over het print. Letterlijk word alles aangetast. Zodra dat gebeurd kan je de versterker weggooien.  Ik heb er een aantal geprobeerd te redden samen met de SM-80, meestal werkt het even weer. Waarna er weer storingen optreden!  frusty frusty

Heel jammer wat de set is heel mooi opgebouwd. Die eindversterker is ongelofelijk sterk en stabiel, als vervolgens dan niet de elko's het hele eindprint verkloten!  nopompom frusty shutup violent1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Trackbilda

Dag hal9000

Bedankt voor u antwoord
De sc80 ziet er nog nieuw uit ook de print
Zo te zien heeft die wel Een service gehad
Geen gekke dingen te zien

Dan zal het probleem wel In Toon regeling
Board zitten of bij de protectie circuit
Of Mischien nog losse contacten

Maar bedankt voor u bericht

Mvg gordon