Advies luidspreker match voor pm6006

Gestart door calcifer, juli 05, 2017, 16:21:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Citaat van: Rob46 op juli 06, 2017, 09:23:43
Totem luidsprekers heb ik persoonlijk altijd een goede match gevonden met Marantz. In jouw luisteromgeving zelf ervaren is het advies. Eigenlijk is dat noodzakelijk alvorens je een keuze gaat maken......

:gp:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Denk dat er genoeg aanbevelingen langs zijn gekomen, nu even naar een winkel die zoveel mogelijk van deze merken voert  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

calcifer

Citaat van: Rob46 op juli 06, 2017, 09:23:43
Totem luidsprekers heb ik persoonlijk altijd een goede match gevonden met Marantz. In jouw luisteromgeving zelf ervaren is het advies. Eigenlijk is dat noodzakelijk alvorens je een keuze gaat maken......

Echt? Ik bedoel de 'audiofiele' geloofwaardigheid van Totem is zo hoog dat ik me de vraag stel of een budgetvriendelijke versterker als de pm6006 een setje Totem Arro's wel recht aandoen?

Zonder overdrijven; ik ben een beetje beschaamd om in zo een winkel een demo van zulke speakers te vragen als eigenaar van een bescheiden versterker,... :oops:

Anderzijds: als de pm6006 de totem's wel degelijk op een adequate manier aan kan sturen ben ik best bereid om voor de boost aan kwaliteit wat langer door te sparen. Geduld heb ik genoeg.


Rob46


Brutus

Er zijn genoeg budget vriendelijke opties genoemd, aan jou welke je er uitpikt. Je hoeft ze niet allemaal te beluisteren. Je kunt ook een selectie maken van degene die nu binnen je budget vallen, toch.

Zeker weten dat er een tussen zit die jou kan bekoren  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

calcifer

Citaat van: Brutus op juli 06, 2017, 17:30:29
Er zijn genoeg budget vriendelijke opties genoemd, aan jou welke je er uitpikt. Je hoeft ze niet allemaal te beluisteren. Je kunt ook een selectie maken van degene die nu binnen je budget vallen, toch.

Zeker weten dat er een tussen zit die jou kan bekoren  :wink:

Oh, zeker en vast. Daar ben ik van overtuigd. Echter, gesteld dat (en geloof me ik ga luisteren hoor, maak je daar absoluut geen illusies over) het verschil met speakers boven mijn budget echt gigantisch is dan kan ik het echt wel over mijn hart krijgen pas nieuwe speakers aan te schaffen binnen een half jaar ipv nu meteen.

Beter wat geduldig zijn dan later spijt gezien de levensduur van een setje speakers. Toch?
Maar nogmaals; enkels als het mijn oren bevalt én, de andere hamvraag als die pm6006 de Totems op een degelijke manier aan kan sturen.

Maar voor ik de odyssee naar de dichtstbijzijnde Totem dealer ga maken (en dat is best ver) is er hier misschien wel iemand die over de technische kennis beschikt om me te zeggen:
a) bespaar je de verplaatsingskosten, die Totem's (Arro of Staff) kunnen nooit goed draaien onder jouw versterker
of
b) ga maar luisteren. Zelfs jouw versterker kan die speakers aandrijven.

Pas bij scenario b) is het de moeit om te gaan luisteren hé. Dan heb ik er die verplaatsing gerust voor over.

xander32

Speakers kan je nooit TE hoogwaardig kiezen  :wink:.

Citaat van: calcifer op juli 06, 2017, 17:09:20
Echt? Ik bedoel de 'audiofiele' geloofwaardigheid van Totem is zo hoog dat ik me de vraag stel of een budgetvriendelijke versterker als de pm6006 een setje Totem Arro's wel recht aandoen?

Zonder overdrijven; ik ben een beetje beschaamd om in zo een winkel een demo van zulke speakers te vragen als eigenaar van een bescheiden versterker,... :oops:

Anderzijds: als de pm6006 de totem's wel degelijk op een adequate manier aan kan sturen ben ik best bereid om voor de boost aan kwaliteit wat langer door te sparen. Geduld heb ik genoeg.

Zep

Citaat van: calcifer op juli 06, 2017, 18:17:37
.....het verschil met speakers boven mijn budget echt gigantisch is dan kan ik het echt wel over mijn hart krijgen pas nieuwe speakers aan te schaffen binnen een half jaar ipv nu meteen.

Investeer in een goede speaker, dus beter voor iets moois te gaan en even door te sparen.  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: calcifer op juli 06, 2017, 18:17:37

Beter wat geduldig zijn dan later spijt gezien de levensduur van een setje speakers. Toch?


Daar heb je helemaal gelijk in, als je over zo'n relatief korte termijn praat kun je dat beter doen. Maar trek daar ook een grens want er is altijd beter. Vandaar dat het handig is ook een budget te stellen (incl. 6 maanden extra sparen) waar je binnen blijft (luisteren). Voor dat je het weet zit je naar een setje Focal No. 1 te luisteren en ga je uit je dak als je hoort wat daar uitkomt qua geluid om vervolgens een enorme domper te krijgen als de verkoper je de prijs verteld  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Reb

Gewoon naar een audiozaak gaan, eerlijk vertellen dat je je alleen aan het oriënteren bent en vragen of de verkoper je wat aan kan raden binnen jouw budget.

Een goede audiozaak zal je graag adviseren, zeker als je op een rustig tijdstip gaat. Dat kan je bij een paar winkels doen, de winkel met de beste prijs-service combinatie beloon je met de aankoop.

Ik ben zelf zo erg goed geholpen bij Correct, zo goed dat ze van mij zelfs een beetje gratis reclame krijgen 😀

Succes met kiezen!

Nb, vraag ook naar een speaker iets boven je budget en vraag jezelf af of het waard is om daar voor te sparen
Marantz PM7005; Marantz ST6003; JBL Studio 530; Rpi+Hifiberry

calcifer

Bedankt iedereen om de tijd te nemen mij op weg te helpen.

Ben benieuwd of ik over een stel oren beschik dat het verschil kan horen tussen luidsprekers met grote prijsverschillen.
Mijn bankrekening hoopt alvast van niet!

Het meest ideale scenario is natuurlijk om gewoon blind te luisteren om onbevooroordeeld te zijn...

We zien wel (pun intended).

Zep

Citaat van: calcifer op juli 08, 2017, 08:33:09
Bedankt iedereen om de tijd te nemen mij op weg te helpen.

Ben benieuwd of ik over een stel oren beschik dat het verschil kan horen tussen luidsprekers met grote prijsverschillen.
Mijn bankrekening hoopt alvast van niet!

Het meest ideale scenario is natuurlijk om gewoon blind te luisteren om onbevooroordeeld te zijn...

We zien wel (pun intended).

Wens je veel succes, "luister" vooral naar je...euu, eigen oren  :wink:
We vernemen graag wat het geworden is  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ben ook wel benieuwd wat er uit gaat komen. Veel van ons hebben vaak al eigen bepaalde voorkeur. Eens kijken naar iemand die er blanco instapt wat daar dan uitkomt  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Matt

Citaat van: Brutus op juli 08, 2017, 12:56:07
Ben ook wel benieuwd wat er uit gaat komen. Veel van ons hebben vaak al eigen bepaalde voorkeur. Eens kijken naar iemand die er blanco instapt wat daar dan uitkomt  :-)

Mooi punt dat je aanhaalt, als je er net instapt zou ik net niet teveel geld spenderen. Maar eerder zoeken welke klank je graag hoort en wat je stoort,...

Heb hier ook al speakers gehad die ik eerst heel leuk vond maar na een tijdje begonnen er bepaalde zaken toch te storen. Enige hoe je hier je smaak kan in zien te vind is door veel te proberen.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."