Advies luidspreker match voor pm6006

Gestart door calcifer, juli 05, 2017, 16:21:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

calcifer

Nieuwe gebruiker hier. Gegroet iedereen.

Ik heb onlangs van mijn lieve vrouw een pm6006 cadeau gekregen ter vervanging van een oude, krakende Kenwood.
Voorlopig sturen die een setje Bose 201's aan die ik ooit van mijn ouders kreeg om op mijn studentenkamer te gebruiken,...
Inmiddels vele jaren later weigeren die dingen stuk te gaan en begint hun klank me in mijn woonkamer danig op de zenuwen te werken. Ben geen audiofiel (eerder een muziekliefhebber) maar ik heb zo het vermoeden dat er luidsprekers op de markt zijn die
a) goed matchen met de pm6006 en
b) een significante verbetering zijn tgo die Bose 201's.

Ken geen betere plek om zulke vraag te stellen dan op een Marantz forum!

Mijn woonkamer is vier (diep) op vijf meter (lang). Ik gebruik de versterker enkel om naar muziek te luisteren (alles van Radiohead tot Kraftwerk met wat Jazz on the side) en ben op zoek naar de betere boekenplankspeaker of  bescheiden vloerstaander die door de pm6006 kan aangestuurd worden.
Ik ben alvast niet van plan nog raves of dergelijke te geven bij mij thuis al durf ik wel eens een oude Funkadelic plaat een ietsje luider zetten.

Iemand ervaring met deze versterker die me op weg kan helpen voor ik naar de speciaalzaak trek?

Alvast bedankt!

Stadium III

Wat is je wens wat de luidspreker moet doen ?
Veel laag ,stevig midden ,schel hoog ?
En buget ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Brutus

In principe zijn dat natuurlijk heel veel speakers, teveel om op te noemen. Een ieder hier zal zo zijn voorkeur hebben.

Persoonlijk denk ik dat je bij het merk Monitor Audio zowel goede monitoren als vloerstaanders kunt vinden.
Eigenlijk is er binnen elk budget daar wel een speaker te vinden.

Maar belangrijker is dat jij zelf gaat luisteren naar wat jij mooi vindt en dat kan niemand voor jou bepalen.

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

calcifer

#3
Ben op zoek naar een zo 'accuraat' mogelijk geluid dat ik voor een budget van pakweg 800 euro kan krijgen.

Na jaren van Bose 201 is een tikkeltje meer low end ook meer dan welkom. ;)

Citaat van: Brutus op juli 05, 2017, 16:36:09

Maar belangrijker is dat jij zelf gaat luisteren naar wat jij mooi vindt en dat kan niemand voor jou bepalen.

Klopt uiteraard. Maar om door de bomen nog wat bos te kunnen ontwaren denk ik dat mensen die zo een pm6006'je hebben staan én goede ervaringen hebben met een bepaald type/merk luidspreker me misschien wat op weg kunnen helpen bij een eerste selectie van wat ik zéker moet gaan beluisteren.

Brutus

Mijn antwoord blijft het zelfde, zelf luisteren. We kunnen je alleen een tip geven binnen welk Merk je zou kunnen zoeken (heb ik al gedaan). De rest is aan jou  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

calcifer

Bedankt voor het advies.
Heb een winkel gevonden die zowel Monitor Audio als Dali verkoopt.
Eens een afspraak regelen om wat luidsprekers uit de Bronze en Zensor reeks te gaan beluisteren.

Kan die pm6006 dat trekken denk je, zo een MA Bronze 5 (of Zensor 7) ?

DansaN

Citaat van: calcifer op juli 05, 2017, 16:50:57
Bedankt voor het advies.
Heb een winkel gevonden die zowel Monitor Audio als Dali verkoopt.
Eens een afspraak regelen om wat luidsprekers uit de Bronze en Zensor reeks te gaan beluisteren.

Kan die pm6006 dat trekken denk je, zo een MA Bronze 5 (of Zensor 7) ?
Beluister ze op de Marantz pm6006, zou ik zeggen.
Wanneer de winkel deze niet heeft, zou ik hem zelf even meenemen naar de luisterafspraak.

Matt

#7
Dali was de volgende die ik ging opnoemen.

Ik zou eerder kijken naar de zensor 3. Vond die al meer of voldoende laag produceren.
De 5 en 7 heb ik 2 jaar terug gehoord, te lang geleden om er over te oordelen. De zensor 3 heb ik gehad op een pm5005, daar kan je al een vette Rave mee houden.
Boekenplank of zuil moet je zelf vergelijken wat je liever hebt. Denk ook aan de plaats die ze nodig hebben (gesloten of open systeem).

Monitor audio is ook top, nog niet in huis gehad. Wel al eens kunnen horen bij een mede hobbyist :)
De kleinste modellen (zowel bij monitor audio of Dali) zou ik niet aanraden als je graag af en toe eens wat stevige rock wilt opleggen. Verder is het allemaal persoonlijke smaak :)

De pm6006 kan deze speakers zonder problemen aansturen, met 45w heb je al heel wat buffer.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

Kef Q of R serie
Tannoy Mercury, Revolution of Precision serie
Totem Arro, Staff of Hawk serie
Neat Motive serie

Nog een paar aanbevelingen  :-).

Frits Denon

Ik ben Hepta fan. Nederlandse luidspreker van goede kwaliteit. Ook op MP regelmatig aangeboden.

Maar luisteren is toch echt de eerste stap om te maken om te bepalen welk type luidspreker je aanspreekt.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Uiteraard bedoel ik met " aanbevelingen": aanbevelingen om zelf te gaan luisteren  :yes:.

Citaat van: xander32 op juli 05, 2017, 18:58:58
Kef Q of R serie
Tannoy Mercury, Revolution of Precision serie
Totem Arro, Staff of Hawk serie
Neat Motive serie

Nog een paar aanbevelingen  :-).

calcifer

Bedankt iedereen om de tijd te nemen me op weg te helpen.

hello


sjoek

Hier ook zeer tevreden met tannoy op marantz. Zou ik zeker eens gaan luisteren. En verder zijn bovengenoemde merken uiteraard ook gewoon goed. En laat je eigen oren bepalen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Rob46

Totem luidsprekers heb ik persoonlijk altijd een goede match gevonden met Marantz. In jouw luisteromgeving zelf ervaren is het advies. Eigenlijk is dat noodzakelijk alvorens je een keuze gaat maken......