Marantz SR8012, SR7012, SR6012 en SR5012

Gestart door Marantzer, juli 05, 2017, 14:36:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
En hier had de SR8012 nu goed tegengas kunnen geven als deze ook met 12 kanaal versterking was uitgerust.
Storm Audio receiver van rond de 15.000 euro !
Deze met 16 kanaal processing (niet echt nodig voor HT gebruik) maar wel 12 kanaal versterking.
Storm Audio is het wel aan zijn stand verplicht volledige Auro 3D ondersteuning te leveren, vandaar de 12 kanaal versterking.
Een SR8012 met externe versterker is natuurlijk qua prijs niet te vergelijken met 15.000 euro, maar ik blijf het een gemiste kans vinden met die 11 kanaal versterking, jammer.

https://www.stormaudio.com/en/products/av-immersive-sound-receivers/7816-iisp-3d1612.html

Maar goed, ik zal er over op houden, 11 is ook een mooi getal  :wink:

RHK

Het is terechte opbouwende kritiek. Maar voor meer speakers zullen ze dan ook de Audyssey config. moeten aanpassen softwarematig. En ze willen denk ik meegaan met de wedloop met de concurrentie, dus zo snel mogelijk een model op de markt met de nieuwe audio/surround mogelijkheden. Dan hebben ze mogelijk niet genoeg tijd om die software aan te passen met meer speakeruitgangen? Softwarematig is het nou niet zo'n succes met Marantz, of ze moeten inmiddels verbeteringen hebben aangebracht?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#17
Citaat van: RHK op september 19, 2017, 16:01:53
Het is terechte opbouwende kritiek. Maar voor meer speakers zullen ze dan ook de Audyssey config. moeten aanpassen softwarematig. En ze willen denk ik meegaan met de wedloop met de concurrentie, dus zo snel mogelijk een model op de markt met de nieuwe audio/surround mogelijkheden. Dan hebben ze mogelijk niet genoeg tijd om die software aan te passen met meer speakeruitgangen? Softwarematig is het nou niet zo'n succes met Marantz, of ze moeten inmiddels verbeteringen hebben aangebracht?

Voor Audyssey hoeft er niets aangepast te worden, Audyssey doet nu al 12 kanalen !
Het aparte in dit Auro verhaal is dat Auro 2D wel SB doet, maar geen hoogte kanalen, Auro 3D wel hoogte kanalen doet + VOG, maar geen SB  :-o
Dus in principe werkt alles, alleen niet te gelijk voor Auro, want daar heb je 12 versterkte kanalen voor nodig.
En VOG via de SUB2 uitgang word gewoon mee genomen door Audyssey in de setup, dus zal kanaal 12, VOG, ook gewoon mee genomen worden en kan de gebruiker weer 2 subs aansluiten via de officiële uitgangen.

Auro is toen het bedacht werd uit gegaan van een basis die uit 5.1 bestond, en niet 7.1
Vreemde keus maar goed, daar zitten ze nu mee want Auro is zich zeer bewust van het gemis voor een hoop HT gebruikers van SB.
Dus als Auro met een oplossing komt dan zit de SR8012 gebruiker weer met een externe versterker te klooien als hij of zij ook VOG wil gebruiken.

dmeerpa

De SR8012 beschikt over 11 versterkte kanalen ;)

Citaat van: CBdicX op september 02, 2017, 17:08:56
Zitten ze nu echt te slapen bij Marantz ?

Lees dit op de site van Hifi Corner over de SR7012, geen 11 kanalen, maar 9, wat de huidige 7011 ook heeft.
Als dit werkelijk waar is, zit een liefhebber van volledig surround en Immersive geluid (7.x.4 en dit zijn 11 versterkte kanalen meneer Marantz !) weer te klooien met een losse stereo versterker  :-(

Marantz signature HDAM
Zoals gezegd brengt Marantz drie verschillende AV-receivers uit, met de SR7012
9.2-kanaals receiver als meest uitgebreide versie. Met een 11-kanaals verwerking en 200 Watt vermogen klinkt de SR7012 op z'n zachts veelbelovend en is voorzien van Current Feedback Technologie en nieuwste Hyper Dynamic Amplifier Module (HDAM) van Marantz. Dit is een compacte versterker module die gebruik maakt van oppervlak-mount en multi-layer circuit design technologie. Het effect dat deze HDAM heeft op de geluidskwaliteit is opmerkelijk. Het voorziet de muziek van levendige en heldere klanken zonder al te grote hoeveelheden feedback of vervormingen van het geluid. De echte Marantz-signature.

Het model ondersteunt high dynamic range in de vorm van HDR10, Dolby Vision en HLG.

Dit is commerciële prietpraat, ik gebruik een 7011 en daar jaag ik ook HDR10 en Dolby Vision doorheen, want mijn TV decodeert dat gewoon, heeft niets met de receiver te maken zolang deze maar HDMI 2.0a ondersteunt.
En trouwens, HDR10+ maakt zijn opwachting reeds, en HDMI 2.1, dus ze lopen al weer achter zonder het apparaat al in de markt te hebben.
Lijkt mij het beste ieder keer 1 model over te slaan  :wink:
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op juli 09, 2017, 13:18:42
Behoorlijke prijs sprong voor de 8012, vraag mij af of dit alleen komt door de 2 extra kanalen.
De 7012 + een externe versterker steek je toch dik 1000 euro in de zak.
Zie verder tov de huidige 7011 niet veel verschil voor de 8012, op die 2 extra kanalen na, en bij de 7011 kan je zelf kiezen voor Auro 3D of niet.
Zal wel een behoorlijk run op de 7011 komen als die nieuwe modellen op de markt gaan verschijnen.

En ik zie toch echt een melding bij de 8012 staan dat en NIET gefotografeerd mag worden, want een tuig om dat toch te doen..... :-D

Blijkbaar beschikt de SR8012 ook over een verkoperd chasis zoals de vroegere SR8... reeks
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

#20
Citaat van: dmeerpa op september 21, 2017, 11:58:08
De SR8012 beschikt over 11 versterkte kanalen ;)
Eeeh, ja, waar het er 12 zouden "moeten" zijn voor een externe versterker loze Auro 3D setup.........

CBdicX

Citaat van: dmeerpa op september 21, 2017, 11:59:26
Blijkbaar beschikt de SR8012 ook over een verkoperd chasis zoals de vroegere SR8... reeks

Gelukkig maar, dat klinkt een stuk beter.........  :-D LOL,
sorry, kon het niet laten...... :wink:

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op september 21, 2017, 19:07:56
Eeeh, ja, waar het er 12 zouden "moeten" zijn voor een externe versterker loze Auro 3D setup.........

Aero 3D is toch 11.1, en de meeste personen hebben toch een actieve subwoofer  dus zou 11 moeten volstaan op die paar uitzonderingen die een passieve subwoofer hebben. Maar dat probleem zal je hebben met de meeste surround versterkers / receivers.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

CBdicX

#23
Citaat van: dmeerpa op september 24, 2017, 10:47:48
Aero 3D is toch 11.1, en de meeste personen hebben toch een actieve subwoofer  dus zou 11 moeten volstaan op die paar uitzonderingen die een passieve subwoofer hebben. Maar dat probleem zal je hebben met de meeste surround versterkers / receivers.
Auro 3D volledig, dus met VOG wat Auro onderscheid van Dolby en DTS, is met 12 versterkte kanalen, 7.x.5 = 12
Ik dien wel te melden dat Auro 3D nu nog als 5.x.4 zonder VOG, of als 5.x.5 met VOG zijn werk doet, dus zonder Surround Back, maar die zal je dan wel weer gebruiken in Dolby en DTS als je deze gebruikt.
Ik heb van Auro vernomen dat zij wel met een update gaan komen die Surround Back in Auro 3D mogelijk gaat maken, dus dan kom je weer uit op 7.x.5
Nu dient de gebruiker voor 7.x.5 met de nieuwe SR8012 als nog een externe versterker gebruiken terwijl er duidelijk 1 versterker slot over is, dus een gemiste kans van D&M om betaalbaar tegengas te geven aan receivers die wel 12 versterkte kanalen gebruiken, maar 3 - 4x zoveel kosten  :-o

Met 11 kanalen + het gebruik van SUB2 voor VOG kan die gebruiker maar 1 sub gebruiken (die door de SUB EQ word mee geregeld) terwijl toch een hoop HT's gebruik maken van 2 subs vandaag de dag.
En het gebruik van maar 1 SUB, en ook nog weer gebruik moeten maken van een externe versterker, is een slechte keus van D&M voor een nieuw uit te brengen receiver, en dat voor een leverancier die nog steeds als enige Auro mee levert binnen betaalbare receivers.

Na 11.1 zonder VOG is de werkelijk volgende stap binnen Auro 13.1 met VOG en ook Height Center.
Nu zal Height Center door maar weinig mensen gebruikt gaan worden,  vandaar de "truc" via de SUB2 uitgang, dus komen wij toch weer op 12 kanalen uit als je zonder externe versterker wil werken, en wie wil dat niet......  :wink:

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

jowa


RHK

#26
En ook hier een aankondiging van de SR8102

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/10/marantz-lanceert-sr8012-11-2-kanaals-av-receiver/

In het artikel wordt onderaan een adviesprijs genoemd van 2999 Euro, alleen noemt men hier de SR8023. Dat zal een vergissing zijn.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op oktober 13, 2017, 13:20:13
En ook hier een aankondiging van de SR8102

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/10/marantz-lanceert-sr8012-11-2-kanaals-av-receiver/

In het artikel wordt onderaan een adviesprijs genoemd van 2999 Euro, alleen noemt men hier de SR8023. Dat zal een vergissing zijn.
Inderdaad, de 1 zit naast de 2  :-D
Die adviesprijs van 2999 zal wel via H&C een stuk lager uitkomen......

RHK

Citaat van: CBdicX op oktober 13, 2017, 13:25:41
Inderdaad, de 1 zit naast de 2  :-D
Die adviesprijs van 2999 zal wel via H&C een stuk lager uitkomen......

Yep, de specs komen wel meer met jouw wensen overeen..... Ik vrees met grote vrees  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op oktober 13, 2017, 13:30:39
Yep, de specs komen wel meer met jouw wensen overeen..... Ik vrees met grote vrees  8-)

Ik ook, maar ja, die prijs, de 8012 zit toch een behoorlijk stuk boven de X6400H......