Ruis/vervuiling op de lijn die onze apparaten v.v. spanning

Gestart door Brutus, juni 28, 2017, 01:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Rob46 op juni 30, 2017, 19:46:13
of dit nu wel of niet wetenschappelijk is bewezen, en daar gaat het mij uiteindelijk om.

Als jij verschil ervaart dan is die er ook, wat een ander wel of niet hoort maakt niet uit.....er bestaat geen absolute waarheid. Maakt de hobby alleen maar leuker  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Rob46 op juni 30, 2017, 19:46:13
Ik heb al jaren een Monster Power HTS2600 waar de apparatuur haar 'schone' stroom vandaan haalt. Verschil met of zonder Monster? Wat doet je er in geloven? Zelf ervaar ik het geluid, zonder inzet van de Monster als, 'geknepen'. Lastig uit te leggen.....Enfiin, de Monster heeft mij er van overtuigd van een meerwaarde in mijn keten te zijn, of dit nu wel of niet wetenschappelijk is bewezen, en daar gaat het mij uiteindelijk om.
Ik heb dat met bier ...of pils ,zou een Neubourg invloed hebben op het elektrische  signaal of niet ,ik geloof van wel wel ,echter kan ik dit niet wetenschappelijk verklaren maar ik blijf wel in die waan want het klinkt allemaal veel beter.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... wanneer is het effect daar  :roll:

Na een slok, een paar slokken, een glas, een flesje, een aantal flesjes, of anders, namelijk; ... In het geval van een slok; hoeveel cc is dat en is dat een constante waarde?





Proost.


Citaat van: TurboMarco op juli 01, 2017, 01:46:42
Ik heb dat met bier ...of pils ,zou een Neubourg invloed hebben op het elektrische  signaal of niet ,ik geloof van wel wel ,echter kan ik dit niet wetenschappelijk verklaren maar ik blijf wel in die waan want het klinkt allemaal veel beter.

xander32

Het is allemaal niet zo moeilijk; indien jij een positief effect waarneemt, dan is de Monster van toegevoegde waarde.
Wij maken het moeilijk.


Citaat van: Rob46 op juni 30, 2017, 19:46:13
Ik heb al jaren een Monster Power HTS2600 waar de apparatuur haar 'schone' stroom vandaan haalt. Verschil met of zonder Monster? Wat doet je er in geloven? Zelf ervaar ik het geluid, zonder inzet van de Monster als, 'geknepen'. Lastig uit te leggen.....Enfiin, de Monster heeft mij er van overtuigd van een meerwaarde in mijn keten te zijn, of dit nu wel of niet wetenschappelijk is bewezen, en daar gaat het mij uiteindelijk om.

Zep

Citaat van: TurboMarco op juli 01, 2017, 01:46:42
Ik heb dat met bier ...of pils ,zou een Neubourg invloed hebben op het elektrische  signaal of niet ,ik geloof van wel wel ,echter kan ik dit niet wetenschappelijk verklaren maar ik blijf wel in die waan want het klinkt allemaal veel beter.

Een goed glas wijn doet hetzelfde, maar een xtc pil doet helemaal wonderen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Zep op juli 01, 2017, 13:47:36
Een goed glas wijn doet hetzelfde, maar een xtc pil doet helemaal wonderen  :-P

Vandaar die XTC 40 speakers bij jouw in huis  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Voorn

Verschil in geluid of niet.... Ik hoor mijn koelkast aanslaan over mijn set wanneer ik een film kijk.
Mijn installatie staat 1 meter van de meterkast, dus ik overweeg een nieuwe groep met het stopcontact in de meterkast en vervolgens met een goede stekkerdoos van de meterkast naar mijn stereokast te gaan.
De hoop is dan geen koelkast meer te horen en met een beetje geluk klinkt de boel ook nog beter...
Hebben jullie feedback of ideeën? Ik hoor het graag.
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Maus

Er is pas een topic voorbij gekomen, 'koelkast aan, beeld weg', met daarin een vergelijkbaar probleem.
Ik blijf erbij, fix de koelkast, maar dat is niet voor iedereen te doen.

thuis had ik last van een brommende draaitafel/preamp. Opgelost door betere voedingskabels en stekkerblokken te gebruiken in plaats van gamma stekkerdoosjes. Is voor 90% weg nu..

sjoek

Citaat van: Maus op december 03, 2017, 22:58:22
Er is pas een topic voorbij gekomen, 'koelkast aan, beeld weg', met daarin een vergelijkbaar probleem.
Ik blijf erbij, fix de koelkast, maar dat is niet voor iedereen te doen.

thuis had ik last van een brommende draaitafel/preamp. Opgelost door betere voedingskabels en stekkerblokken te gebruiken in plaats van gamma stekkerdoosjes. Is voor 90% weg nu..

:gp:
Ik zou het 100% eerst eens bij de koelkast zoeken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Voorn

Citaat van: Maus op december 03, 2017, 22:58:22
Er is pas een topic voorbij gekomen, 'koelkast aan, beeld weg', met daarin een vergelijkbaar probleem.
Ik blijf erbij, fix de koelkast, maar dat is niet voor iedereen te doen.

thuis had ik last van een brommende draaitafel/preamp. Opgelost door betere voedingskabels en stekkerblokken te gebruiken in plaats van gamma stekkerdoosjes. Is voor 90% weg nu..

Net het topic gelezen, aangezien ik twee goedkope stekkerdozen gebruik wil ik nu overstappen op 1 en een betere kopen. Het is wel zo dat ik geen geaard stopcontact heb, dus baat het niet schaad het niet. Bedankt voor de reacties!
PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Samro

Eigenlijk moet de koelkast, diepvries of ook tl lampen niet op dezelfde groep als de audioset. Het probleem is niet opgelost door andere, - betere stekkerdozen. Wél kan de klank wat verbeteren met goede verdeeldozen is mijn ervaring. Maar ik heb verdeeldozen met lapp net kabels verbonden aan de aarde.  :-D
Citaat van: Voorn op december 04, 2017, 00:23:30
Net het topic gelezen, aangezien ik twee goedkope stekkerdozen gebruik wil ik nu overstappen op 1 en een betere kopen. Het is wel zo dat ik geen geaard stopcontact heb, dus baat het niet schaad het niet. Bedankt voor de reacties!

Maus

Citaat van: Voorn op december 04, 2017, 00:23:30
Net het topic gelezen, aangezien ik twee goedkope stekkerdozen gebruik wil ik nu overstappen op 1 en een betere kopen. Het is wel zo dat ik geen geaard stopcontact heb, dus baat het niet schaad het niet. Bedankt voor de reacties!


Brennenstuhl heeft op dat gebied wel mooi spul, langere dozen met veel aansluitpunten.

erik62

Van alles geprobeerd op dit gebied. Kemp sns plug had bij mij geen enkel effect (misschien wel bij anderen hoor). Heb een aparte groep aangelegd voor hifi en het meeste winst boekte ik met aanschaf van den furutech stekkerblok. Mijn versterker heb ik op een apart stopcontact .
Recent een interlink van " nono" cables aangeschaft met rodium xlr pluggen van furutech. Erg, erg mooi. Jammer dat deze mijnheer uit Drachten niet meer vervaardigd (wel nog op verzoek schreef hij me).
Zelf vind ik ze veel opener en gedetailleerder klinken dan mijn vorige xlr interlinks van accuphase (xlr super). Het betreft zuiver zilveren kabels die echter (in tegenstelling tot sommige Siltechs) totaal niet scherp en fel klinken.