Ruis/vervuiling op de lijn die onze apparaten v.v. spanning

Gestart door Brutus, juni 28, 2017, 01:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Aardig stukje over een apparaatje die meet wat nu al de fabrikanten beloven aan "schone" stroom, filter, etc.

Lijkt me leuk om te zien (komt nog een uitgebreidere test) welke producten goed zijn en welke een stuk minder dan beloofd. Aardig is dat daar ook de goedkope oplossingen in meegenomen worden.

Ik ben benieuwd.

https://www.alpha-audio.nl/2017/06/video-isotek-mains-noise-analyser/
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Hier wonen wij in de polder, aan de rand van een pitoresk dorpje tussen twee grote rivieren in, met louter groene weides, bloempjes en bijtjes. In zo'n omgeving moet de stroom wel schoon zijn, dat kan niet anders  :yes:.

bert50

Je zal je verbazen Robert [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Brutus

Citaat van: xander32 op juni 28, 2017, 06:40:31
Hier wonen wij in de polder, aan de rand van een pitoresk dorpje tussen twee grote rivieren in, met louter groene weides, bloempjes en bijtjes. In zo'n omgeving moet de stroom wel schoon zijn, dat kan niet anders  :yes:.

Maar al die klei die daar in de grond zit........kan nooit goed zijn voor de aarde  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Zep op juni 28, 2017, 16:56:54
Schoon of niet, teveel stroom gaat stinken  :yes:
Zeker als die niet verbruikt wordt. Gaat ie bederven.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

marijnvdzaag

Leuk dat dit soort apparaatjes worden getest en blijken te werken, maar een schone netspanning is natuurlijk niet het einddoel. Eindversterkers zouden toch helemaal geen last moeten hebben van die ruis? Anders is het naar mijn idee geen goede versterker. Is de ruis op de output van versterkers ook wel eens getest met en zonder deze antiruisproducten in het stekkerblok?

Brutus

Citaat van: marijnvdzaag op juni 29, 2017, 11:55:19
Leuk dat dit soort apparaatjes worden getest en blijken te werken, maar een schone netspanning is natuurlijk niet het einddoel. Eindversterkers zouden toch helemaal geen last moeten hebben van die ruis? Anders is het naar mijn idee geen goede versterker. Is de ruis op de output van versterkers ook wel eens getest met en zonder deze antiruisproducten in het stekkerblok?

Als je de moeite had genomen om even het filmpje te bekijken had je ook te horen gekregen dat het sterk wordt afgeraden eindversterkers op een gefilterde uitgang te zetten  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

marijnvdzaag

Citaat van: Brutus op juni 29, 2017, 13:45:39
Als je de moeite had genomen om even het filmpje te bekijken had je ook te horen gekregen dat het sterk wordt afgeraden eindversterkers op een gefilterde uitgang te zetten  :wink:
Inderdaad, nu wel gehoord. Maar de achterliggende vraag wordt hiermee alleen maar sterker: heb je er überhaupt wat aan voor audio?

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pdufrenne

#10
Mijn reactie en mening over het filmpje.
Ik geef alvast aan dat ik sceptisch sta t.o.v. dergelijke filters.

Ik heb altijd geleerd op school, (technische opleiding), meten is weten.
Ik weet niet wat dat apparaatje meet. Is het een soort bat-scan, die hoogfrequent hoorbaar maakt voor het menselijk gehoor? Zijn het mili volts?
Zolang ik dergelijke geluiden niet uit m'n speakers hoor komen, is mijn versterker best wel een goed filter.

Dan de homeplug als vervelende storingsbron. Lees de handleiding van een dergelijke plug. Nooit in een stekkerblok gebruiken, daar het bereik van een dergelijk device aanzienlijk wordt beperkt.
Ik vermoed dat als je zo'n homeplug gebruikt i.c.m. zo'n filter, de werking van zo'n homeplug geminimaliseerd wordt. Dus dit is géén praktijk voorbeeld!

En dan de prijs voor dergelijke filter spullen. Er kan niet meer in zitten dan een handje vol spoelen en condensatoren. Het is géén rocket-science.

Mijn bescheiden mening: Vermijd het gebruik van huis-tuin-en-keuken stekkerblokken, zeker als voeding voor de eindversterker. Steek deze rechtsreeks in een stopcontact.
Is een stekkerblok onvermijdelijk, maak er zelf een. Neem een plankje, schroef daarop wat stopcontacten en verbind deze door met de dikst mogelijke kabel, die je in de bouwmarkt kan vinden.
Als laatste vertrouw op de voeding van je HiFi componenten. Deze zijn echt niet zo slecht dat extra filtering nodig is.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

xander32

De in de test goed presterende Kemp SNS plug is in het licht van diens prijs te overwegen. Wellicht ga ik er t.z.t. eentje in het stekkerblok steken achter mijn set. Trial and error  :yes:.

Geeft deze een positief effect zijn het goed besteedde euro's, zo niet; MP.

Brutus

We zitten in een gebied waar de ene het bij voorbaat wegwuift en een ander het eens wil proberen.
Een ander zal denken alles wat beter kan wil ik hebben.

Is ook een beetje afhankelijk van het beschikbare budget want het zijn (m.u.v. van zo'n SNS-plug) geen geringe bedragen.

Aangezien ik nog in een huis woon waar alleen de "natte" ruimten voorzien zijn van een geaard stopcontact heeft het voor mij sowieso geen zin.

Dan zou ik een nieuwe groep moeten plaatsen en een kabel vanuit de meterkast moet trekken door de kruipruimte en dan weer een gat boren door de vloer en vlak boven de vloer een dubbel geaard contactdoos moeten plaatsen maar dat is nogal al een klus. Weet niet of ik daar zin in kan krijgen  :roll: :-D

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op juni 30, 2017, 15:08:44
We zitten in een gebied waar de ene het bij voorbaat wegwuift en een ander het eens wil proberen.
Een ander zal denken alles wat beter kan wil ik hebben.

Is ook een beetje afhankelijk van het beschikbare budget want het zijn (m.u.v. van zo'n SNS-plug) geen geringe bedragen.

Aangezien ik nog in een huis woon waar alleen de "natte" ruimten voorzien zijn van een geaard stopcontact heeft het voor mij sowieso geen zin.

Dan zou ik een nieuwe groep moeten plaatsen en een kabel vanuit de meterkast moet trekken door de kruipruimte en dan weer een gat boren door de vloer en vlak boven de vloer een dubbel geaard contactdoos moeten plaatsen maar dat is nogal al een klus. Weet niet of ik daar zin in kan krijgen  :roll: :-D
:gp: precies dit :yes:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Ik heb al jaren een Monster Power HTS2600 waar de apparatuur haar 'schone' stroom vandaan haalt. Verschil met of zonder Monster? Wat doet je er in geloven? Zelf ervaar ik het geluid, zonder inzet van de Monster als, 'geknepen'. Lastig uit te leggen.....Enfiin, de Monster heeft mij er van overtuigd van een meerwaarde in mijn keten te zijn, of dit nu wel of niet wetenschappelijk is bewezen, en daar gaat het mij uiteindelijk om.