M-cr511 wifi probleem

Gestart door zwollywood, juni 27, 2017, 08:35:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

zwollywood

Hoi Marantzliefhebbers :-)
Zijn er meer eigenaren van een M-cr511 die wifi connectie problemen ondervinden? De verbinding valt als ik hem aanzet standaard na een paar seconden weg en wordt pas weer hersteld nadat ik de stekker eruit haal en weer erin doe. Alleen uit doen helpt niet. Via setup de connectie herstellen eveneens niet. Een reset heb ik ook al geprobeerd. De firmware is up to date.
Alle andere apparaten in huis hebben een prima verbinding, alleen dit mini marantz-je weigert steeds dienst.

Ik heb de vraag ook aan Marantz gesteld, maar zij komen eigenlijk alleen met standaard antwoorden over het plaatsen op zichtafstand van de router, laatste firmware, etc. Er komt ook maar geen nieuwe firmware uit om het apparaat stabieler te maken.

Nou ik ben benieuwd of iemand dit herkent.
Cor

lemon

Welke band gebruik je? 2.4Ghz. of 5Ghz. ?

zwollywood

Dank voor je reactie.
2.4GHz, hij ondersteunt de 5GHz band helaas niet. Alle andere apparaten in huis, die het wel ondersteunen, zitten op 5GHz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Robbie77

Goede dag, Ik ben Rob Heijink en ik ben opzoek of er idool mensen zijn die problemen hebben met het netwerk. Mijn Marantz M-cr511 heeft iedere keer als ik mijn Marantz aanzet netwerk problemen, terwijl hij met de ethernet-kabel verbonden is. Als ik de spanning eraf haal, start hij weer normaal op en begint hij direct met de internet zender af te spelen. Dit is heel irritant. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

fox47

hoi iets dergelijks heb ik ook maar iritanter is de uitval van de m-cr511 bij gebruik van mijn samsung android telefoon. Zodra ik dieals hijop wifistaat uit zijn slaaphaal val de reciever met internet radio uit. Het probleem zou bekend zijn bij Marantz en in Japan werkt men er aan........Zijn er meerder gebruikers die dit zelfde of vergelijkbaar probleem hebben. Telefoon staat nu op 4g en dan gaat alles goed maar kost me wel extra data. Moeten  we niet alle wifi problemen verzamelen om daarmee druk uit te kunnen oefenen op Marantz bij het zoeken naar een oplossing.

fox47

pdufrenne


Het regelmatig uitvallen van Wifi verbindingen schijnt een probleem te zijn van de laatste versie van Android.
(Zie ook andere topics op dit forum)
Deze stuurt een groot aantal "google cast" pakketten uit (flooding) zodra een Android apparaat binnen het netwerk uit slaapstand komt.
Normaal is dit één per 20 seconden om te kijken of cast-apparaten nog beschikbaar zijn. Nu kunnen dit er tot wel 100.000 zijn afhankelijk van de tijd waarin het Android apparaat in de slaapstand heeft gestaan.

Gerapporteerd word dat vooral routers daar last van hebben. Linksys en TP-Link hebben inmiddels tijdelijke firmware gemaakt om dit probleem op te lossen.
Uiteindelijk moet de oplossing vanuit Google komen.

Gezien het grote aantal klachten dat nu langskomt op dit forum, wellicht handig om hier een "sticky" voor te maken.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

fox47

#6
ik heb op aanraden van Marantz een gast netwerk in mijn router gemaakt daar staat mijn telefoon nu op en dat gaat wonderwel beter dat het was. Eigenlijk was de bedoeling de mcr511 op het gast netwerk te zetten maar dat is nog niet gelukt dus nu staat de telefoon op gast met als doel de boel te scheiden zodat er geen storing naar het netdeel van de radio kan......het werkt.

fox47

NB

Citaat van: pdufrenne op januari 15, 2018, 15:48:06
Het regelmatig uitvallen van Wifi verbindingen schijnt een probleem te zijn van de laatste versie van Android.
(Zie ook andere topics op dit forum)
Deze stuurt een groot aantal "google cast" pakketten uit (flooding) zodra een Android apparaat binnen het netwerk uit slaapstand komt.
Normaal is dit één per 20 seconden om te kijken of cast-apparaten nog beschikbaar zijn. Nu kunnen dit er tot wel 100.000 zijn afhankelijk van de tijd waarin het Android apparaat in de slaapstand heeft gestaan.

Gerapporteerd word dat vooral routers daar last van hebben. Linksys en TP-Link hebben inmiddels tijdelijke firmware gemaakt om dit probleem op te lossen.
Uiteindelijk moet de oplossing vanuit Google komen.

Gezien het grote aantal klachten dat nu langskomt op dit forum, wellicht handig om hier een "sticky" voor te maken.
Onbegrijpelijk dat dit niet in een beta fase gedegen getest is.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

zwollywood

Ik ben ook benieuwd of die updates van Google die eraan zitten te komen, gaan helpen. Ik vraag me wel af of dat afdoende gaat zijn. De problemen begonnen al langer geleden.
Momenteel gebruik ik mijn m-cr511 maar als 'domme' versterker icm een oude logitech squeezebox receiver en dat werkt perfect zoals altijd. Hij is trouwens ook op vakantie geweest bij Audio service in Elst en daarbij is de wifi kaart onder garantie vervangen. Niet dat dat hielp helaas... Ik loop nog te denken over een mod. Betere externe wifi antennes.