Marantz sr7005

Gestart door caput, juni 24, 2017, 16:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caput

Beste Allen,

Ik probeer een sr7005 aan te sluiten in combinatie met focal sib speakers. Kabels etc is geen probleem. Nu gaat de versterker in storing; versterker gaat uit met een rood knipperend power verlichting.

Wie kan en wil ons verder helpen?

Bedankt.

Erik


Stadium III

Protect mode iig,kabel los maken ,receiver resetten ,dan 1 voor 1 aansluiten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

caput

OK, graag je hulp mbt resetten van de versterker. ? Hoe doe ik dat?

Bedankt alvast

caput

Hoi,

Heb zojuist gecheckt; sleep en enter tegelijkertijd. Nu hebben we alles losgekoppeld maar zodra we de versterker dan aanzetten gaat hij gelijk in de storingsstand( knipperend rood powerlichtje) Hij blijft in deze stand. Als je dan de powertoets aanraakt gaat de kleur constant aan en wordt de kleur oranje ipv rood maar de versterker gaat niet meer naar functionele stand.

Weet iemand een reparateur in de buurt van Tilburg of Breda?

Bedankt, Erik


DansaN

Citaat van: caput op juni 24, 2017, 16:31:09
Hoi,

Heb zojuist gecheckt; sleep en enter tegelijkertijd. Nu hebben we alles losgekoppeld maar zodra we de versterker dan aanzetten gaat hij gelijk in de storingsstand( knipperend rood powerlichtje) Hij blijft in deze stand. Als je dan de powertoets aanraakt gaat de kleur constant aan en wordt de kleur oranje ipv rood maar de versterker gaat niet meer naar functionele stand.

Weet iemand een reparateur in de buurt van Tilburg of Breda?

Bedankt, Erik
Oranje betekent dat de versterker niet volledig uit staat.
Wellicht staat zone 2 continu aan, waardoor de versterker wat te warm is geworden (check even door te voelen).
Hij kan dan in protectie schieten wanneer je hem aan zet.

Op je AB even zone wisselen, dan kan je hem waarschijnlijk aanzetten en vervolgens de ongebruikte zone(s) uitschakelen.
Mocht dit niet lukken kun je hem even van de stroom halen en af laten koelen.
Wanneer afgekoeld kun je hem inschakelen en de zones uitzetten.

Neem aan dat hij ook van het netwerk is losgekoppeld?

caput

Beste Allen,

Bedankt jullie reacties. De versterker is nu van stroom af geweest en geeft geen problemen meer. Kan het zijn dat de combinatie van de focal sib en deze versterker niet mogelijk is?

Ik heb de versterker op mijn eigen speakers aangesloten en nu geeft de versterker prima geluid en valt niet meer in storing. Weet iemand meer?

Bedankt, Erik

Stadium III

Je zult ergens kortsluiting maken waardoor hij in de protect springt
Het zou zeker moeten kunnen in mijn ogen
hoe heb je alles aangesloten ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4