De set van Skyfox

Gestart door skyfox, juni 16, 2017, 14:44:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje mee, dus het wordt ook tijd om mezelf voor te stellen. Mijn naam is Richard en ik woon in het immer pittoreske Zoetermeer, samen met mijn vrouw en zoontje van 1 1/2. Naast audio en film zijn zij ook mijn grootste hobby. Ook fotografeer ik graag, alleen sinds de kleine er is fotografeer ik minder andere mensen en natuur en meer het eigen gezin.

Audio zat er bij mij al vroeg in. Het begon allemaal in mijn tienerjaren. Op dat moment had ik nog totaal geen passie voor goed geluid of überhaupt een idee dat er zoiets is als hifi. Ik liep in de stad samen met mijn moeder een elektronicazaak binnen. Daar hadden ze een zogenaamde Sony Powertower staan. Wauw!! Ik was helemaal onder de indruk van het ding. Het was een imposante surroundtoren met passieve subwoofer, 5-cd wisselaar en Dolby Pro-Logic.
Na veel, heel veel kranten bezorgd te hebben, de kerstbonus te hebben gekregen en een kleine bijdrage van mijn ouders kon ik em na een tijdje gaan halen... En wat was ie mooi. Ik heb er eigenlijk nooit echt lekker surround sound uit gekregen, maar voor het afspelen van cd's vond ik em heerlijk.

Jaren later (zo'n 8...) zat ik op de avondschool. Daar ontmoette ik iemand die een echte passie had voor audio. Tot die tijd was ik heel tevreden met het geluid van mijn Sony speakers en versterker. Bij hem ging er echter een nieuwe wereld open. Hij had een mooie set staan van Paradigm speakers en een Cyrus torentje met versterkers. Het zag er prachtig uit en klonk nog beter. Het mooie was dat hij zijn eerste set, een NAD versterker met Mission speakers, te koop had staan. Voor een leuk prijsje heb ik deze toen overgenomen. Thuisgekomen de speakers geïnstalleerd en als nooit tevoren genoten van heerlijke muziek. Maar de versterker was een surround versterker. Hiermee kwam een einde aan het Pro-Logic tijdperk. Ik had nooit gedacht dat een thuissetje ook zo goed geluid op de surrounds kon projecteren. De Sony speakers die ik van m'n set over had deden dienst als center en surrounds. De zuilen van Sony gingen de opslag in. Later nog een subwoorfer(tje) aangeschaft van Boston Acoustics, de HPS 8-Wi. Draadloos, dus makkelijk te plaatsen. Niet heel audiofiel, maar het diende z'n doel.

Later ben ik getrouwd. Vrouwlief had graag andere, iets kleinere en plezanter ogende speakers. SF Toys waren de oplossing, maar nog even buiten het budget gezien de verbouwing die uitloopt. Toevallig had een kennis zijn Monitor Audio RS set in de verkoop staan in de kleur Rosewood. Precies wat de vrouw wilde zien! Nu nog even de verbouwing afmaken en de set degelijk installeren. Ikzelf wilde graag mijn NAD versterker upgraden naar een model met HDMI poorten. NAD heeft deze zelf in de aanbieding, maar helaas boven budget. Dus doorgezocht naar wat anders. Toen zag ik bij de Media Markt een uitverkoop van versterkers, waaronder een Sony STR-DA5400ES. Helaas zonder accessoires (waren ze kwijtgeraakt...), maar daar was de prijs ook naar. Dus het apparaat aangeschaft en neergezet.

Niet veel later volgde er in een van de slaapkamers de bouw van mijn eigen mancave/HT. Deze dedicated ruimte heeft vijf jaar dienst gedaan als plek om de beste films te bekijken via mijn toenmalige beamer, een Epson TW2000 ISF. De MA speakers deden hun werk voortreffelijk en voor de laagste tonen werden ze inmiddels bijgestaan door een Velodyne DD10. Een uitstekende match!

Aan alles komt een eind, zo ook de dedicated HT. We hadden inmiddels een kleine en de wens voor een tweede (hoewel het gedrag van nummer één onze wens even laat wegebben...) en de ruimte nodig als extra slaapkamer. We hadden de keuze om de HT ruimte naar zolder te plaatsen of de woonkamer te upgraden. Het werd de woonkamer, daar we het eerste jaar met de kleine eigenlijk de HT ruimte nauwelijk gebruikt hadden. Het herinrichten van de woonkamer en het aanschaffen van nieuwe apparatuur is inmiddels bijna voltooid. We gaan nog twee voorzetwandjes plaatsen met akoestische demping, twee of drie plafondplaten monteren t.b.v. de akoestiek en bij de eettafel komt nog een akoestisch schilderij. Daarnaast zijn er vier in-wall/ceiling speakers besteld om Atmos/DTS:X 5.1.4 thuis mogelijk te maken en komt er VDH speakerkabel aan om alles aan elkaar te knopen.

Ik twijfelde heel lang tussen de Ci200RR of de Ci200QR speakers als Atmos speakers, maar heb op advies van de winkel uiteindelijk voor de QR gekozen, daar deze beter aansluiten bij mijn fronts. Daar ik ze helaas nergens kan beluisteren zal ik moeten wachten tot na installatie of ze daadwerkelijk écht goed matchen. Daardoor denk ik nog wel eens "had ik maar gewoon het beste besteld, de RR", maar hopelijk blijkt dat straks dus echt niet nodig. We gaan het meemaken!

Mijn huidige set

Speakers
Fronts: KEF Q900
Center: KEF Q600c
Surrounds: KEF Q900
Surround Highs: KEF Ci200QR

Apparatuur
Receiver: Marantz SR7011
Versterkers: Marantz MA500 (5x)
Beeldscherm: LG OLEDB6V 65"
Blu-ray speler: LG BD390 (in juli: Samsung UBD-K8500)
Spelcomputer: Sony PS4

Bekabeling
LS kabels: Van den Hul Clearwater
Subwoofer interlink: Audioquest Sub-A (6m)
Interlinks: RU Connected
HDMI kabels: RU Connected
Stroomtoevoer: dedicated groep in de meterkast
Stroomslof: VB 61087 Tafelcontactdoos Pro 12-Voudig
Stroomkabels: OEM kabels

Bediening
Remote: Logitech Harmony One
Remote signaal: Marmitek Invisible Control 6


Vorige componenten
Speakers
Sony ?
Mission M33
Boston Acoustics VS260
Boston Acoustics HPS8-Wi

Apparatuur
Sony
NAD T-743 (receiver)
Sony STR-DA5400ES (receiver)
Toshiba Regza 42" LCD televisie
Squeezebox Touch

Bekabeling
Goldkabel HDMI 0,5m
HifiSupply HDMI 1,5m
Canare 4S8 LS kabels
Canare 4S11 LS kabels


Foto's huidige situatie






sjoek

Welkom op dit forum... mooi verhaal en een zeer mooie ht set notworthy

Veel lees en post plezier..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Citaat van: sjoek op juni 16, 2017, 16:19:13
Welkom op dit forum... mooi verhaal en een zeer mooie ht set notworthy

Veel lees en post plezier..
:yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Welkom! Wat een uitgebreide introductie! Complimenten  :yes: Heel veel post -en leesplezier!

xander32

Welkom S, veel lees- en postplezier :yes:.
Betreft jouw eigen set: ben je geheel tevreden, zijn er nog wensen?

Vinyl_Fuchs

Welkom en mooie, strakke ht.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

WilliamB

Welkom, en een indrukwekkende SET  notworthy
Mooi verhaal  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Atmos, ik blijf het volgen
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Brutus

Mooie set-up man en welkom hier.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

bert50

Mooie set en veel plezier hier [emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

skyfox

Allemaal bedankt voor het warme welkom, leuk!

Citaat van: sjoek op juni 16, 2017, 16:19:13
Welkom op dit forum... mooi verhaal en een zeer mooie ht set notworthy

Veel lees en post plezier..

Dank je wel, ik ben er ook superblij mee. We hebben de set samen uitgezocht, mijn vrouw wilde onderdeel zijn van de reis naar de nieuwe woonkamerset. Hoewel ze op een hele andere manier muziek luistert dan ik zijn we dus toch tot een gezamenlijke keuze gekomen. Zelf had ik de neiging naar een goede B&W in eerste instantie, maar na goed naar de KEFs geluisterd te hebben was ik daar uiteindelijk meer gecharmeerd van.

Citaat van: xander32 op juni 16, 2017, 22:30:14
Welkom S, veel lees- en postplezier :yes:.
Betreft jouw eigen set: ben je geheel tevreden, zijn er nog wensen?

Tevreden: absoluut! Wel ben ik altijd wel nieuwsgierig naar tweaks om er net dat beetje meer uit te halen. Dus in dat opzicht ben ik wel nieuwsgierig naar hoe ik er nog meer uit kan halen. Ook ben ik nieuwsgierig naar bijvoorbeeld een PS Audio PPP en hoe dat invloed heeft.

Citaat van: WilliamB op juni 16, 2017, 23:45:33
Atmos, ik blijf het volgen

Ik ben ook héél erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Ik heb bij een stadsgenoot al een goede implementatie gehoord, dus kan niet wachten tot ik het hier gebouwd heb :)



skyfox

De eerste aankoop is binnen! Heel veel meters Van den Hul Clearwater en Chinese banaanpluggen.

Morgenavond zitten we met m'n schoonvader om de plannen voor de voorzetwanden en het kabelkoofje langs het raam door te nemen. Wij hebben de ideeën, maar hij heeft jarenlang kluservaring. Even toetsen dus of onze plannen kloppen c.q. realistisch zijn. Als alles klopt dan kunnen we hout, geluidsdoorlatende stof, magneetjes en akotherm gaan bestellen. Spannend!

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ben benieuwd naar het resultaat.

Citaat van: skyfox op juli 02, 2017, 19:37:23
De eerste aankoop is binnen! Heel veel meters Van den Hul Clearwater en Chinese banaanpluggen.

Morgenavond zitten we met m'n schoonvader om de plannen voor de voorzetwanden en het kabelkoofje langs het raam door te nemen. Wij hebben de ideeën, maar hij heeft jarenlang kluservaring. Even toetsen dus of onze plannen kloppen c.q. realistisch zijn. Als alles klopt dan kunnen we hout, geluidsdoorlatende stof, magneetjes en akotherm gaan bestellen. Spannend!