pm80 vervangingsadvies?

Gestart door merlin, juni 13, 2017, 23:38:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

#15
Citaat van: merlin op juni 13, 2017, 23:38:38
Hallo beste mensen,
mijn pm80, moet gerepareerd worden (geserviced). Maar ja, op die leeftijd (uit 1993)? Economisch is het onzin. Geluidstechnisch echter heeft een dagje (1 jaar geleden) luisteren naar wat hedendaagse versterkers mij niet erg vrolijk gestemd.
Wat is er gebeurd in dik 25 jaar versterkerontwikkeling?
Destijds vond ik alleen Accuphase beter klinken en een engelse buizenversterker.
Nu moest ik een fictief budget (het is er dus niet) van 1200euri ver overschrijden (met Cambridge) om een vergelijkbaar geluid als van mijn PM80 te voelen...
Oke, ik heb inmiddels een gehoorapparaat maar ik hoor (nog steeds) wel heel duidelijk verschillen! (ook zonder gehoorapparaat). NAD, Denon en Marantz pm6006 vielen af. Of was het 6005.
Frequentie is dus niet alles.... lol Of volume.
Heeft iemand luister- of tweede hands tips voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien of ...gehoord?
Meningen, zo concreet mogelijk gevraagd. haha. Ik luister van alles maar met name klassiek. Symfonisch dan.
Alleen daar zou mijn pm80 nog wat aan controle kunnen winnen maar misschien moet ik dan eerst wat aan de 230volt bevoorrading doen.
bedankt alvast
Merlin

Ervaar hier nu momenteel ook zoiets ...
Speel met PrimaLuna DiaLogue Two versterking op Master Persuader.
Omdat ik niet echt tevreden ben met het geluid van deze combi eens een oudje geleend van een vriend, een Denon PMA 1060 (klasse A) stuurt nu de Masters aan.
Ik weet niet wat ik hoor ... meer laag (in te stellen) en vooral een warm, aangenaam en dus onvermoeibaar geluid.

Als het even in dit topic mag (anders hoor ik het wel en maak ik een nieuw aan) ...

Misschien ga ik ook wel op zoek naar een Marantz ... maar welke???

Wensen:
Toonregeling, eentje met een nog warme onvermoeibaar geluid (oudere types?) en moet zeker voldoende  vermogen hebben (kwestie van klaar te zijn om in de toekomst ook wat moelijker aan te sturen speakers te kunnen voeden).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Frits Denon

Op zoek gaan naar de PMA1060? :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

KayaRahnee

Inderdaad een mogelijkheid, maar Marantz moet toch ook versterkers hebben die voldoen aan mijn wensen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Frits Denon

Er is vast een forum lid die de tegenhanger van Marantz kent. Ik niet, ik heb de combi voor/eind 3200/140 en later de 4300 gehad. Heb nu de pma1500ae en zeer tevreden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

KayaRahnee

Het mag best een powerbeest zijn, er komen misschien nog wel eens magneto- of elektrostaten en die lusten wel wat vermogen wil je er alles uithalen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Citaat van: KayaRahnee op juli 31, 2017, 21:54:42
Het mag best een powerbeest zijn, er komen misschien nog wel eens magneto- of elektrostaten en die lusten wel wat vermogen wil je er alles uithalen.
Een powerbeest?  :-o Ik heb in het verleden enorme Quad elektrostaten op een Lavardin IS van zo'n 2x30 watt beluisterd bij een audiozaak. Dat was volgens de verkoper een prima combinatie!. 't Was volgens mij ook aan de krappe kant die amp. Ik vond de Quads té rustig klinken, en gaven voor mij te weinig punch, en een volle diepe strakke bas ontbrak eraan in mijn beleving. Wél veel details, ook micro details lieten ze wél horen. De Lavardin nog een poosje gehad, maar heb ik al weer snel verkocht nadien. Vond het niet eens zo geweldig zo als sommigen dat wel vinden.  :wink: Oh ja, en heb nu al een poos een Marantz PM8005, maar een warme klank? Nee dat vind ik zeker niet. Wél een prima versterker! :angel:

SB_Marantz

#21
Valt reuze mee met dat benodigde vermogen.
Voor 3 db extra spl heb je het dubbele nodig etc.

2 x 100 Watt @ 8 Ohm is voldoende en de 80 is stabiel tot 2 Ohm impedantie mits in orde natuurlijk.

Wil je altijd op oorlogssterkte willen kunnen spelen heb je wel een bak vermogen nodig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KayaRahnee

Powerbeest is misschien wat grof uitgedrukt ...
Mijn PrimaLuna lampen dinges stuurde de Maggies die hier eens te gast waren ook aan, maar het verschil bij gebruik van transistor met wat meer power aan boord was toch merkbaar.
Liever wat te veel dan te weinig denk ik dan.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

Magnepan is een van de meest impedantie vriendelijke speakers die ik ken met een heel gelijkmatig verloop.

Dit in tegenstelling tot andere welke ook in de meeste gevallen geen enkel probleem vormen voor een versterker.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM