Denon x1200w Passthrough probleem

Gestart door Summerqing, juni 12, 2017, 17:04:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Summerqing

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het passthrough systeem van mijn denon versterker..
Het geval is dat ik mijn Ziggo decoder (Samsung smt-c7140) heb aangsloten op mijn versterker via hdmi.
De versterker zit ook weer aangesloten op de tv..

Wat ik nu eigenlijk zou willen dmv het passthrough sysyteem is dat ik mijn versterker niet altijd aan hoef te zetten..
ik heb nu dus zo ingesteld dat het signaal van de decoder doorgegeven wordt naar de tv zonder dat de versterler aanstaat, nu wil het geval dat ik dan wel beeld krijg maar geen geluid..

Voor deze hele situatie had ik dit zelfde dus al gedaan met mijn ps4 (passthrough signaal voor de ps4 doorsturen zonder dat de versterker aanstaat, nu is het geval dat ik bij mijnj ps4 wel beeld en dus ook geluid kreeg..

Nu weet ik natuurlijk wel dat ik decoder rechtstreeks op de tv kan aansluiten maar dan is zo'n gedoe met al die verschillende afstandsbedieningen en switchen van hdmi kanalen telkens..

Dus hoop eigenlijk dat iemand mij de gouden tip kan geven van of ik hier iets verkeerd aangesloten heb staan of hoe ik dit nu het beste kan oplossen..



De tv waar de receiver op aangesloten is is een Philips 40pfl6636/12

Hoop dat jullie mij hier kunnen helpen..

rexp

Volume van je decoder harder zetten?

Summerqing

Citaat van: rexp op juni 13, 2017, 07:26:03
Volume van je decoder harder zetten?

Haha was het dat maar ja..

Dat volume staat bijna altijd helemaal open...
Dus dat kan het niet zijn..

Brutus

Heeft het er niet mee te maken dat je de TV ingang op de versterker hebt gekozen, volgens mij is het logisch dat deze dan niets doet, passthrough is dan alleen toch voor het beeld. Geluid blijft hangen in de SR.

Als je dat niet wilt zul je een HDMI rechtstreeks in de TV moeten steken voor beide en een in de SR voor wanneer je geluid via de SR wilt (dan handmatig geluid van tv zachter c.q. uit zetten) of probeer eens een andere ingang op de SR en dan kijken wat er gebeurt
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Summerqing

Citaat van: Brutus op juni 13, 2017, 12:51:52
Heeft het er niet mee te maken dat je de TV ingang op de versterker hebt gekozen, volgens mij is het logisch dat deze dan niets doet, passthrough is dan alleen toch voor het beeld. Geluid blijft hangen in de SR.

Als je dat niet wilt zul je een HDMI rechtstreeks in de TV moeten steken voor beide en een in de SR voor wanneer je geluid via de SR wilt (dan handmatig geluid van tv zachter c.q. uit zetten) of probeer eens een andere ingang op de SR en dan kijken wat er gebeurt

Voordat ik me tv via de reciever aansloot heb ik het gedaan met mijn ps4 zoals ook in mijn openingspost is te lezen,
deze gaf het geluid het ook gewoon rechtstreeks naar de tv, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me toch..

Maar wat je zegt van de decoder op een ander kanaal aansluiten heb ik nog niet als optie geprobeerd, ga ik dus in de loop van de week zeker even proberen..

Brutus

Dat laatste kun je idd nog even proberen. Ik had redelijk wat jaren terug ook een SR, zonder HDMI aansluiting dat was toen nog niet. Er ging een HDMI naar de tv en een digi.coax naar de SR. Als de SR uitstond had ik gewoon geluid via de tv. Wilde ik 5.1 geluid dan was het de SR aanzetten en het volume van de tv naar nul zetten.

Maar het kan ook aan het type Decoder liggen dat deze niet kan/doet wat de PS4 wel kan/doet.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20