PM8006 & ND8006

Gestart door xander32, juni 08, 2017, 21:55:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus

Citaat van: hg5812 op oktober 28, 2017, 22:20:06
Mooi apparaat.
Alleen jammer dat men gestopt is met het toevoegen van een DAB+ ontvanger zoals dat bij de NA7004 het geval was.

Maar wat moet je nog met DAB+, waarschijnlijk zit er "TuneIn" op en kun je duizenden zenders ontvangen.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jowa

Ik mis m'n tuner ook niet.
Ik heb een aantal zenders voorgeprogrammeerd op de Squeezeboxen en geluid is goed genoeg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

erwinc

#17
De ND8006 (en PM8006) staat al op de Japanse Marantz site: https://www.marantz.jp/jp/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=hifi&SubCatId=sacdcdplayer&ProductId=ND8006

Dit ziet er een heel interessant toestel uit.  :wink:

Whisper.nl

Citaat van: jgvh op oktober 29, 2017, 20:07:01
Volgens mij is de cd lade scheef gemonteerd🤔

R.o.f.l. volgens mij heb je gelijk.

Een linkshandige die met zijn rechterhand de lade er probeert erin te zetten.

Waarschijnlijk ook nog in mekaar gezet op vrijdag de 13de.

grz Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

hchifi.nl

De ND8006 komt pas in het voorjaar van 2018 naar Europa..

Ze hebben dus nog even tijd om dat laatje recht te monteren  :-D
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Rob46

Misschien zien we deze -live- al eerder...... :-D

Samro

Ik zie de nieuwe Marantz PM8006 al bij verschillende aanbieders te koop voor zo'n € 1199, met verbeterde phono ingang wat ook wel noodzakelijk was vind ik. Daarentegen wordt de PM8005, - het oude model bij verschillende aanbieders nu voor een veel lagere prijs aangeboden, soms voor slechts € 679! Als je geen phono ingang nodig hebt, is het een mooie versterker voor een lage prijs! 


Paul

Een aardige prijsdaling voor de PM8005.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Citaat van: Whisper.nl op november 13, 2017, 10:37:09
R.o.f.l. volgens mij heb je gelijk.

Een linkshandige die met zijn rechterhand de lade er probeert erin te zetten.

Waarschijnlijk ook nog in mekaar gezet op vrijdag de 13de.

grz Whisper  byebye

Ik zie het ook. Maar ik zie aan de linkerkant van het display ook iets zwart uitgeschoten. Zonder te weten of dit ding al bestaat, denk ik dat het photoshop is.

Edit

Zie nu meer foto's. Denk dat het beschermlaagje op het display scheef zit?

casjan

Citaat van: Brutus op november 01, 2017, 17:29:42
Maar wat moet je nog met DAB+, waarschijnlijk zit er "TuneIn" op en kun je duizenden zenders ontvangen.

TuneIn werkt perfect op deze speler, welke ik sinds een week in bezit heb, dus ik mis DAB+ totaal niet!

casjan

In 1998 kocht ik de B&W P5 speakers, en koppelde deze aan een Sony ES set (Sony versterker FA3ES, Sony CD speler XA20ES, Sony minidisc speler JA20ES en de Sony tuner SA50ES en Micro Seiki platenspeler DD31 (uit 1979 of 1980). 20 jaar lang bleek dit voor mij een perfecte combinatie. De ES componenten van Sony waren gebouwd als tanks (vooral de CD speler). Helaas begon de CD speler problemen op te leveren, en ook de versterker begon kuren te krijgen. Enkele jaren geleden heb ik problemen gehad met de Minidisc speler, maar deze is na reparatie weer perfect. Streamen deed ik via een tablet welke aangesloten was op de Sony ES versterker. Maar ik wilde toch meer. Sinds een week heb ik de Sony ES versterker, CD speler en tuner de deur uit gedaan en vervangen door de gloednieuwe Marantz versterker PM8006 en de CD-/netwerk speler ND8006, welke mij de mogelijkheid biedt om CD's af te spelen, muziek te streamen, in mijn geval via Spotify mijn muziek te streamen en via internet radio alle radio stations ter wereld te bereiken. Daarnaast haal ik uit mijn prachtige Micro Seiki DD31 platenspeler veel meer dan ik in de afgelopen kleine 40 jaar dat ik dit ding bezit dacht voor mogelijk te houden, dankzij de ingebouwde phono trap van de Marantz PM8006 versterker. De Sony JA20ES minidisc speler heb ik gehouden, want een prettigere minidisc speler heb ik nooit eerder gevonden, en ik blijf minidisc een geweldige uitvinding vinden (Jammer dat het nooit echt doorgezet heeft en een te vroege 'dood' gestorven is).
De grootste openbaring blijken nu echter mijn B&W P5 speakers (dit type stamt volgens mij uit 1995). Deze speakers heb ik destijds heel kritisch uitgekozen (ik had 3 sets op zicht in huis, de B&WP5, een Tannoy set en een set waarvan ik het merk niet meer weet), maar deze B&W's bleken toen al "alles-eters" die al mijn uitgebreide favoriete muziekgenres perfect aan kon, en nog steeds kan) Ik ben al 20 jaar uiterst tevreden over deze fijne luidsprekers, maar wat er nu dankzij de Marantz PM8006 uitkomt had ik in mijn stoutste dromen niet durven denken.  Nou dacht ik met de Sony ES FA3ES versterker altijd over een prima versterker te beschikken (die dan ook altijd prima zijn werk gedaan heeft), maar de nieuwe Marantz PM8006 brengt deze luidsprekers naar ongekende hoogte, die ik nooit voor mogelijk had gehouden. Ik hoor een mooier laag, meer details, beter hoog en een directer maar ook 'rustiger' geluid. Zelfs het gecomprimeerde geluid van Spotify klinkt gewoon geweldig. (Ik weet Tidal klinkt bijvoorbeeld beter, maar ik kies voor het gemak en de gebruikersvriendeli jkheid van Spotify, die tevens een groter aanbod heeft). Ik ben nieuw in de 'Marantz familie', maar zoals je merkt na een week al enorm enthousiast. Zijn er toevallig meer hier met deze combi?

casjan

Citaat van: Samro op juni 14, 2017, 14:20:31
De PM8006 is uiterlijk precies gelijk aan de PM8005. Hopelijk zit er een betere phono versterker in. Ik lees iets over vernikkelde luidspreker terminals. Vraag me af of die beter zijn dan de mooie WBT'S welke de 8005 heeft

Ik heb de Marantz versterker PM8006 sinds een week in huis (in combinatie met de ND8006 CD/netwerkspeler), en de phono trap in deze versterker haalt meer uit mijn mooie Micro Seiki DD-31 platenspeler (uit 1979) dan ik ooit voor mogelijk had gehouden!! (Hiervoor had ik een Sony ES FA3ES versterker). Erg mooi ding dus, de nieuwe PM8006.

pameijer

Mooi dat je zo tevreden bent casjan!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op februari 17, 2018, 08:45:17
Mooi dat je zo tevreden bent casjan!
...Maar slecht voor de handel, Paul... :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *