PM11S bi-amp & B&W 802d2

Gestart door WillyWortel, juni 07, 2017, 20:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Lekker voer voor de amp. Draai maar open en luister wanneer hij de pedalen verliest.  HB HB HB

https://www.youtube.com/watch?v=jZaI4ReRTvw
Probeer de flac of wave versie te vinden.

lo

Citaat van: AkTeVox op juni 13, 2017, 18:41:31
Hou je cd's en usb stick maar in de aanslag, koffie en gebak zal klaarstaan!  :yes: :yes: :yes:

Een M&G??

In welke regio woon je ook alweer  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

AkTeVox

Citaat van: lo op juni 13, 2017, 20:22:46
Een M&G??

In welke regio woon je ook alweer  :-D

Gent /  Belgie.  :wink:

lo

Een dikke 100km voor mij. Zou op zich te doen zijn...
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: AkTeVox op juni 13, 2017, 18:41:31
Hou je cd's en usb stick maar in de aanslag, koffie en gebak zal klaarstaan!  :yes: :yes: :yes:

Haha, dat klinkt op zich gezellig, alleen hoef je mij niet te overtuigen.....ik heb namelijk nergens beweerd dat de PM11 het niet goed doet op de B&W's, dat zou ik echt niet weten. Mijn opmerking was richting Joep betreffende de onderbouwing.  :wink:

Wel ben ik nieuwsgierig hoe de PM11 het op mijn ATC's zou doen. Zo schijnt de Naim SUPERNAIT 2 ondanks zijn 80 watt de ATC SCM 50 strak (in het laag) onder controle te houden, ook op hogere volumes.

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Marvin

Heb het even vluchtig doorgelezen, staat weer bol van plassers vergelijken. Of de luidsprekers in kwestie met de versterker in kwestie te licht wordt aangestuurd kan ik niet bepalen. Lees wel dat de ruimte er niet één is om van de schrikken, dat er op -50/40 geluisterd word. Weet niet hoe hard of zacht dat is.  Zag een antwoord van Marco voorbij komen die ik wel nuttig vond. Dat antwoord combineer ik even met een aanschaf van Wim en z'n 'schuurfeest in wording'.


Hang zoiets er eens tussen en je antwoord op vermogen, al dan niet in combinatie met voldoende stroom leveren vóór al dat vermogen, zou toch wel beantwoord moeten worden.

Handig ook is dat dit geen maandsalaris kost en dat je het op MP/eBay ook zo weer kwijt bent.

AkTeVox

#51
Citaat van: Zep op juni 13, 2017, 20:42:28
Haha, dat klinkt op zich gezellig, alleen hoef je mij niet te overtuigen.....ik heb namelijk nergens beweerd dat de PM11 het niet goed doet op de B&W's, dat zou ik echt niet weten. Mijn opmerking was richting Joep betreffende de onderbouwing.  :wink:

Wel ben ik nieuwsgierig hoe de PM11 het op mijn ATC's zou doen. Zo schijnt de Naim SUPERNAIT 2 ondanks zijn 80 watt de ATC SCM 50 strak (in het laag) onder controle te houden, ook op hogere volumes.

Ik meen me te herinneren dat Matt eveneens interesse had om eens een 11 met zijn ATCs te horen.
Weet niet hoe het bij jullie zit maar in Belgie is het "out of the question" om een demo toestel mee naar huis te nemen als test case. Heb of ken je niemand in jouw buurt die een 11 bezit? Aan de andere kant denk ik dat er niet veel amateurs zijn die met hun 30kg zware bak zullen lopen zeulen.  :-D :-D :-D

@ Marvin: Heb ooit eens een power klasse D versterker van 750w aan mijn Quadrals geknoopt maar dat viel me echt dik tegen. Power zat maar daar stopte het verhaal....

Marvin

Zoals ik al zei, vluchtig doorgelezen.  Maar met die Pm's bi-ampen voor meer vermogen, zoals ik het las. Zonder een tweede Pm voorhanden, dan lijkt een PA bakkie me een simpele ervaring rijker te bieden. Verder snap ik wel dat 2 van die glimmende Marantz kasten beter oogt hoor.

Zep

Citaat van: AkTeVox op juni 13, 2017, 21:34:43
Ik meen me te herinneren dat Matt eveneens interesse had om eens een 11 met zijn ATCs te horen.
Weet niet hoe het bij jullie zit maar in Belgie is het "out of the question" om een demo toestel mee naar huis te nemen als test case. Heb of ken je niemand in jouw buurt die een 11 bezit? Aan de andere kant denk ik dat er niet veel amateurs zijn die met hun 30kg zware bak zullen lopen zeulen.  :-D :-D :-D

Het is puur uit nieuwsgierigheid, heb ik bij meedere componenten/versterkers. Niets verkeerd over Marantz en zonder iemand te willen belediging, maar op de een of andere manier kan het merk mij persoonlijk niet meer zo boeien als voorheen. Zelfs in mijn eigen set zijn de ATC's de peilers die blijven....de rest zal ik uiteindelijk ook gaan vervangen.  8-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: Zep op juni 13, 2017, 20:42:28
Haha, dat klinkt op zich gezellig, alleen hoef je mij niet te overtuigen.....ik heb namelijk nergens beweerd dat de PM11 het niet goed doet op de B&W's, dat zou ik echt niet weten. Mijn opmerking was richting Joep betreffende de onderbouwing.  :wink:

Wel ben ik nieuwsgierig hoe de PM11 het op mijn ATC's zou doen. Zo schijnt de Naim SUPERNAIT 2 ondanks zijn 80 watt de ATC SCM 50 strak (in het laag) onder controle te houden, ook op hogere volumes.

Je mag ze wel een keer meenemen Zep  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Niets mis mee; smaak, voorkeuren  :yes:.

Citaat van: Zep op juni 13, 2017, 22:16:21
Het is puur uit nieuwsgierigheid, heb ik bij meedere componenten/versterkers. Niets verkeerd over Marantz en zonder iemand te willen belediging, maar op de een of andere manier kan het merk mij persoonlijk niet meer zo boeien als voorheen. Zelfs in mijn eigen set zijn de ATC's de peilers die blijven....de rest zal ik uiteindelijk ook gaan vervangen.  8-)

Zep

Citaat van: Brutus op juni 14, 2017, 02:09:20
Je mag ze wel een keer meenemen Zep  :-D

Ze passen niet meer in de auto  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: xander32 op juni 14, 2017, 06:28:59
Niets mis mee; smaak, voorkeuren  :yes:.

Precies, anders had iedereen hetzelfde op het forum....dodelijk saai  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: Zep op juni 14, 2017, 09:27:43
Precies, anders had iedereen hetzelfde op het forum....dodelijk saai  :-D
...Maar goed bijvoorbeeld voor de omzetcijfers van Marantz en B&W... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Zep op juni 13, 2017, 20:42:28
Haha, dat klinkt op zich gezellig, alleen hoef je mij niet te overtuigen.....ik heb namelijk nergens beweerd dat de PM11 het niet goed doet op de B&W's, dat zou ik echt niet weten. Mijn opmerking was richting Joep betreffende de onderbouwing.  :wink:

Wel ben ik nieuwsgierig hoe de PM11 het op mijn ATC's zou doen. Zo schijnt de Naim SUPERNAIT 2 ondanks zijn 80 watt de ATC SCM 50 strak (in het laag) onder controle te houden, ook op hogere volumes.

Je moet er wel de klank van naim bij nemen, naim en de SCM19 vond ik niet zo mooi klinken. Maar dat is natuurlijk smaak  :-D
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."