PM11S bi-amp & B&W 802d2

Gestart door WillyWortel, juni 07, 2017, 20:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Citaat van: AkTeVox op juni 09, 2017, 21:41:39
Mijn 11 draait de B&W 803s om zijn vinger.  :wink:
Power en controle zat.  HB HB

Dit is eigenlijk het eerste commentaar waar je iets aan hebt (buiten die van mij natuurlijk).
De rest zijn veelal meningen welke vaak zeer zwak zijn onderbouwd.

Rob46

Citaat van: joep op juni 11, 2017, 09:01:20
Dit is eigenlijk het eerste commentaar waar je iets aan hebt (buiten die van mij natuurlijk).
De rest zijn veelal meningen welke vaak zeer zwak zijn onderbouwd.

De meeste van deze 'commentaren' komen voort uit ervaringen; de beste recensie die er bestaat.

Matt

Citaat van: Rob46 op juni 11, 2017, 09:11:11
De meeste van deze 'commentaren' komen voort uit ervaringen; de beste recensie die er bestaat.
maar onlosmakelijk verbonden aan persoonlijke voorkeur/smaak/ervaring
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Rob46


xander32

... een 803s is een andere ls van een (aantal) serie(s) terug en met andere (formaat) drivers en afstelling (filter). Dat een 11 die 803s goed weet aan te sturen zegt m.i. niets over hoe een 11 het op een 802d zal doen.

Zep

Citaat van: AkTeVox op juni 09, 2017, 21:41:39
Mijn 11 draait de B&W 803s om zijn vinger.  :wink:
Power en controle zat.  HB HB

Citaat van: joep op juni 11, 2017, 09:01:20
Dit is eigenlijk het eerste commentaar waar je iets aan hebt (buiten die van mij natuurlijk).
De rest zijn veelal meningen welke vaak zeer zwak zijn onderbouwd.

Nou, als jij dat commentaar wel goed onderbouwd vindt (draait om zijn vinger...duh), dan is dat vooral jouw mening maar nog steeds geen feit  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Citaat van: Zep op juni 11, 2017, 13:02:01
Nou, als jij dat commentaar wel goed onderbouwd vindt (draait om zijn vinger...duh), dan is dat vooral jouw mening maar nog steeds geen feit  :-D

Ervaring is een apparaat langere tijd bij jou thuis hebben staan. Liefst voor maanden en maanden.
Een ervaring gebaseerd op een M&G en/of een bezoekje aan de lokale HiFi-boer zegt helemaal niets.
Of nog minder...

Rob46

Citaat van: joep op juni 11, 2017, 14:31:13
Ervaring is een apparaat langere tijd bij jou thuis hebben staan. Liefst voor maanden en maanden.
Een ervaring gebaseerd op een M&G en/of een bezoekje aan de lokale HiFi-boer zegt helemaal niets.
Of nog minder...


Beetje nuance is denk ik wel op zijn plaats......

Rob46

Citaat van: WillyWortel op juni 07, 2017, 20:17:44
Hey iedereen, ik heb sinds kort mijn B&W CM10 speakers verkocht en een paar B&W 802d2 speakers aangeschaft. Altijd al een droom geweest om deze te bezitten, qua uiterlijk alleen al vind ik deze prachtig.

Nu is het zo dat ik mijn CM10 speakers aanstuurde met één PM11s3 versterker. Ik heb even geïnformeerd bij B&W en daar raden ze mij aan om toch wat meer power te voorzien gezien om het "maximale" eruit te halen. Ik luister meestal op -50 (soms op -40) maar zelden draait die versterker harder. Lijkt het jullie opportuun om toch extra versterking te voorzien? Een extra PM11s3 bi-ampen of kijk ik beter uit naar andere merken zoals McIntosh, Accuphase, Devialet? Of spaar ik beter mijn geld? Het zou ook uiteraard zonde zijn om terug een pak geld te betalen voor een amper hoorbaar verschil...

On topic; probeer een versterker, liefst een aantal dagen, van een ander merk met meer power. Ervaar of je verschillen hoort. Past de versterker in jouw keten? Vind jij het na een tijdje fijn klinken?

AkTeVox

Citaat van: Zep op juni 11, 2017, 13:02:01
Nou, als jij dat commentaar wel goed onderbouwd vindt (draait om zijn vinger...duh), dan is dat vooral jouw mening maar nog steeds geen feit  :-D

Dan moet jij maar eens komen luisteren.  :-o :-o
Inderdaad een 803'S is geen 802Dx maar velen die hier goed bedoelt hun "adviezen" geven hebben niet eens ervaring met een 11 in combi met B&W.  :yes: :yes:

Zep

Citaat van: AkTeVox op juni 13, 2017, 18:05:46
Dan moet jij maar eens komen luisteren.  :-o :-o
Inderdaad een 803'S is geen 802Dx maar velen die hier goed bedoelt hun "adviezen" geven hebben niet eens ervaring met een 11 in combi met B&W.  :yes: :yes:

Begrijpend lezen is soms best lastig voor mensen....of ze lezen alleen graag wat ze 'willen' lezen  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

AkTeVox

#42
Citaat van: Zep op juni 13, 2017, 18:34:17
Begrijpend lezen is soms best lastig voor mensen....of ze lezen alleen graag wat ze 'willen' lezen  :yes:

Hou je cd's en usb stick maar in de aanslag, koffie en gebak zal klaarstaan!  :yes: :yes: :yes:

Vinyl_Fuchs

Gewoon combi uitproberen ( je hebt ze dan immers toch allebei in huis: pm11 en b&w 802d) en dan eventueel een rotel-combi lenen en vergelijken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: AkTeVox op juni 13, 2017, 18:41:31
Hou je cd's en usb stick maar in de aanslag, koffie en gebak zal klaar staan!  :yes: :yes: :yes:
:-) :-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *