Marantz 3250+170DC revisie

Gestart door HAL9000, juni 02, 2017, 22:20:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb 2 weken geleden een advertentie gevonden van iemand in Noord-Holland, ver boven Amsterdam in ieder geval!
Deze meneer had een bende te koop staan. Onderandere een 3250+170DC en een Alpine AL85  De rest had ik geen interesse in.  Ik heb deze adverteerder gebeld en gemeld dat ik serieuze interesse had in de marantz set en die alpine AL85.  We hadden een prijs afgesproken voor alles en ik ging er naartoe.

Ik heb voor 350,- alles kunnen kopen. De eigenaar was ook echt eerste eingenaar. Hij had de boekjes en aankoop kaarten erbij van fodor.  1978 gekocht alles.  De alpine niet die is van de 80's.

Ik had al voordat ik kwam gehoord dat de set maar den 20 jaar in de kast stond onder een laken.  Hij bood nog aan om alles even te testen, maar ik heb gelijk gezegd dat ik dat niet wilde!  Ik neem het set  zonder ook aan te hebben gehad gewoon mee.  Ik wil het risico niet lopen dat al die ouwe meuk elko's ontploffen en mijn mooie marantz torren ermee!
Ik moet gelijk zeggen dat ik vergeten ben foto's te nemen van 3250. 



Dit is wat ik zag  toen ik de 170DC opende. Alles origineel (gelukkig).  Veel nicotine en stof!






oud koelvet!  gaat stinken wanneer de eindtorren warm worden! 


wel origineel toshiba  marantz!!!  is zeker een aanwinst.


dit troosteloze hoopje print stonk, plakte en was stoffig.





sinds 1977 niet meer naar gekeken!



protect circuit en VU control



Dit was duidelijk niet meer gangbaar om aan te zetten!.





alles door gesoldeerd en schoongemaakt met kontakt FCC.


klaar, alle elko's vervangen, alle hitachi klein signaal transistoren vervangen, De driver transistoren vervangen met MJ To220 varianten.  En de  bias modificatie uitgevoerd!  Bij eerste keer aanzetten was L 35mV en R 15mV dc verschil  :-D


pre drivers en main transistoren blijven origineel. Die zijn van goede kwaliteit!



nieuw koelpasta, moest ook wel!

Even een tip iedereen die een vintage audio apparaat heeft met een combo elko als  hoofd afvlak condensator moet deze ALTIJD vervangen!. Dit is de rede!





Beide moeten 12000uF  door meten! met de oscillator geven ze maar een fractie van de capaciteit nog!.



Dit set is een van de best klinkende sets die je kunt hebben. Mocht je ooit een marantz 1122DC 1152DC 1180DC of dit set kunnen kopen voor een niet te absurde prijs;  KOPEN!! 

mensen hier op het forum kunnen altijd helpen met de restauratie van het gekochte exemplaar!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

ancien

weer een top post Jon, zoals altijd!  :gp:
Marantz is my life -> mijn collectie: 3800+510M+150 / 4140 / 2325 / 120+1250 / 6300 / 4400 / 2245 / 110 Engraved Woodcased / 5220 / SE-1S Elektrostatic Headphones/ B&W DM2a / Audio Professional AP 30 / AP 60 / AP 70

HAL9000

Citaat van: ancien op juni 03, 2017, 00:19:24
weer een top post Jon, zoals altijd!  :gp:
ik doe mijn best!!!   byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Brutus

Wederom knap werk Jon, lijkt me zo mooi omdat te kunnen, helaas geen elektronica gehad  :|
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

HAL9000

Citaat van: Brutus op juni 03, 2017, 02:10:08
Wederom knap werk Jon, lijkt me zo mooi omdat te kunnen, helaas geen elektronica gehad  :|

bedankt!!!,  zo moeilijk werk is het ook niet.  Systematisch denken en goed gereedschap doen een hoop!.
Ik moet altijd erg lachen om de foto's van ''monteurs'' die een technische studie hebben gehad. Een hele kamer vol met meetapparatuur; en toch niet kunnen repareren!  Deze units waren niet eens defect, ze zijn werkend weggezet 20 jaar+ geleden.  Ik heb zo vaak mensen over de vloer gehad met apparatuur dat door Beun de Haas is  ''behandeld''   Probleem is, ik heb geen tijd meer.  Ik werkt 40 uur  per week als Ingenieur / technisch adviseur bij een handelsmaatschappij.  Ik kan die lastige problemen wel oplossen, maar kost tijd.  Tijd voorheen was een week misschien 2. Nu is het een maand of meer geworden.  Advies van mij uit en iedereen die dit leest!  laat de monteur/ bedrijf  FOTO'S maken!  zodat je zeker kan zijn van het gedane werk!
byebye

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm


Cornelis1921

Toppie, Jon, ik ben blij voor je dat je de hand op zulk moois heb weten te leggen, ook in de weet dat het nu in goede handen is. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

FF lekker Hollands; wat moet dit in deze status opleveren? Ziet er zeer stoer uit, overigens geen interesse maar 'gewoon interesse'... 🤡

HAL9000

Citaat van: Cornelis1921 op juni 04, 2017, 14:26:23
Toppie, Jon, ik ben blij voor je dat je de hand op zulk moois heb weten te leggen, ook in de weet dat het nu in goede handen is. notworthy
Dankje Cor!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: marvin op juni 04, 2017, 16:28:16
FF lekker Hollands; wat moet dit in deze status opleveren? Ziet er zeer stoer uit, overigens geen interesse maar 'gewoon interesse'... 🤡

850,-  soms wel voor 1000,- 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marvin


HAL9000

Ja maar tegenwoordig zijn mensen gek geworden, en vragen de meest absurde prijzen voor marantz.
nopompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Het is vraag en aanbod. Vintage is geliefd en het aanbod lijkt elk jaar schaarser te worden. Ik denk dat de prijs voor een goede set 170DC+3250 nog wel over de €1000,- gaat.

Maar dan wel aantoonbaar goed geserviced.

Leuke combo, hier ook al vaker over de vloer gehad.

Brutus

Citaat van: marvin op juni 04, 2017, 19:23:20
Toemaar.

Dat is toch niet duur, zoals deze set erbij staat is deze weer zo goed als nieuw of is dat te kort door de bocht gedacht?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marvin

Oh nee hoor, totaal niet. Had haast, snel geantwoord.