Marantz 140 restauratie / recap - Update met nr.2 -

Gestart door thanatos, juni 01, 2017, 17:29:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

i2Paq

Dit maar even volgen!

Thanatos weet wel waarom  :roll:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

thanatos

Nou nummer 2 was aan de beurt..

Heb bij het openen toch wel even een vloek gelaten. Deze gekocht van een handelaar waar ik door de jaren heen vaker geweest ben. Hij had het kapje al gespoten maar de binnenkant moet ook wel even schoongemaakt.....

Waarschijnlijk opgeslagen geweest in een vochtige ruimte.. zo zonde.. Zie foto's van alle oxidatie.

Ook stond de 140 niet aangesloten bij ophalen en schakelde daar gewoon in. Goed teken. Helaas bij enige belasting sloeg gelijk de protectie in.. Vandaar dat hij niet stond aangesloten bij ophalen. Even iets om in de gaten te houden bij deze aanbieder, gewoon een eerlijk verhaal en mekaar recht in de ogen kunnen aankijken is mij toch meer waard dan €50,- meer kunnen verdienen.. maar dat ben ik dan  :-D

Enfin terug naar de 140, ik ben niet voor 1 gat te vangen en bij nadere inspectie lijkt de versterker wel compleet en verder de moeite waard om wat uurtjes in te stoppen.

Aangezicht zoals ik m kreeg :



Hier is maar een oplossing voor. Strippen, roest verwijderen, behandelen en opnieuw spuiten. Ontmanteling in progress :



Front met ingewanden los  :-o :-o



Mr. Combo elco zielig alleen. Nu kon ik mooi die dolgedraaide moer loswerken :p



Na schuren, ontvetten en behandeld met Hamerite hamerslag gaat deze jongen niet meer roesten. Chassis, achterzijde en front heb ik moeten behandelen. De tekst opdruk aan de achterkant netjes afgeplakt en het resultaat mag er zijn. Door de lichtval van mijn werkbank komt het niet op zijn mooist uit maar in het echt is het resultaat netjes geworden.



Tijd voor assemblage verder en dezelfde behandeling gegeven als het eerste exemplaar.  Dwz, identieke service/recap.



Eerste testrit bleek helaas geen succes. Het relais bleef niet ingeschakeld. Het protectieboard eens goed onder de loep genomen en na wat spitten bleek een 2SC945 tor letterlijk nog maar half te geleiden  violent1 Met diode test geen bijzonderheden maar met de tester was de gain erg laag. Deze vervangen en voila musica!



Alleen nog even nieuwe trimpotjes bestellen en dan is het helemaal klaar.



Even flink gas er op  notworthy en de andere 140 voor de show even er bovenop gezet. Nu nog bij mijn slopers even een matchende set gain knoppen vinden.

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jowa

Wow, echt weer top werk geleverd.
Ze zien er weer als nieuw uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Ere en hulde aan 1 van de conservatoren van "ons" merk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

skyfox

Heel erg fraai werk, ze zijn echt als nieuw zo op het oog!

thanatos

Thnx voor de complimenten!

Thuis aangesloten nu in bi-amp config. Een op het laag ander op het hoog. Helaas zijn ze niet mono te schakelen.




Brutus

Wow......wat een enorme speakers, had me niet gerealiseerd dat die Tannoy's zo groot waren  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

thanatos

 :-D 15" drivers hebben wel een beetje kast nodig  :wink:

Lekker hoog rendement van rond de 100dB. Erg blij mee nog steeds. Het speelt met zoveel gemak en groots. Voordeel is dat je het met alles kan aansturen. Van een 300B tot flinke powerhouse heeft allemaal zijn eigen uitwerking en charme.

Tannoy adviseert voor deze speakers 50-400 Watt versterker. Waarbij minimaal 200Watt voor optimaal gebruik te kunnen maken van het dynamisch vermogen.

De drivers kunnen een pieken van 600Watt verwerken zonder stuk te gaan  :angel: Muzikaal en goed voor een feestje  :mrgreen: