SR5010 laat sub en mainchannel clippen als LFE aanstaat

Gestart door ravian53, juni 01, 2017, 15:51:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ravian53

Hoi,
Ik heb vroeger een NR1504 gehad en eigenlijk nooit geen problemen mee gehad. Nu heb ik een SR5010 met exact dezelfde luidsprekers en lijkt het af en toe alsof de conussen uit hun verband worden geschoten .

Ik heb als mainluidprekers de ASW cantius 5 bi-wired en als sub een Yamaha SW-80 ( oud beestje, maar deed het nog prima op de NR1504 )

Als ik lekker de volume knop opentrek (60-70%)  dan "plopt"de sub . Bijvoorbeeld bij de scene van "junglebook" als de modderstroom naar beneden komt.
Alles staat dan "flat"  geen audissy, niks. Zelfs als ik het LFE kanaal 9DB naar beneden draai gaat het fout .
Dan zou je denken, sub kapot.. ok..
Maar nu zet ik de sub uit en leidt het LFE kanaal om naar de hoofdluidprekers..  er gebeurd precies hetzelfde. De ASWtjes die normaal niet terugdeinzen voor wat diep, slaan volledig op tilt .

Weet iemand wat hier fout gaat ? Ik snap natuurlijk dat het erg hard is, maar he.. vrijstaand huis..  moet toch eens kunnen he..

Als iemand een idee heeft wat er fout gaat dan hoor ik dat graag. Mocht je meer informatie willen, dan ben ik natuurlijk altijd bereid die te geven. 

Met dank.



Stadium III

Denk dat er weinig aan de hand is ,sommige films hebben een zeer zware lfe track bij zich
Ik heb de 15 inch hier ook zien klapperen ( geen clip gelukkig )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ravian53

Dank je wel voor je reaktie.
Ik heb op de NR toch ook wel "zware" films gedraait. Nooit een centje pijn. En een actieve sub is niet afhankelijk van het vermogen van de hoofdversterker. Maar bij de SR5010 gaat de sub toch regelmatig compleet over de rooie. Echt niet om aan te horen. Zelfs bij niet al te grote volumes.
Ik vind het ook wel heel typisch dat ook de hoofdluidsprekers ploppen/ clippen als ik het LFE kanaal omleid . Ook daar was het met de NR nooit een probleem terwijl die toch heel wat minder vermogen had .
Ik heb juist de SR gekocht zodat de ASWtjes wat beter aangestuurd konden worden, maar het ziet er langzamerhand naar uit dat het tegenovergestelde waar is.

Ik blijf ondertussen nog steeds hopen een oplossing...

DansaN

Heb je al een Audyssey setup gedaan?
Audyssey flat is niet hetzelfde als geen Audyssey.

ravian53

Hoi,
Ja audissy setup ook gedaan. Wordt het alleen maar erger door, en bovendien "verkracht "het de al geweldige klank van de ASW cantius 5 luidsprekers.

Ik regel normaliter alles zelf in met een geluidsdruk meter. Mijn eigen oren zijn toch net even wat anders ingesteld als audissy denkt.

Ik heb er geen problemen mee om een nieuwe sub te kopen, maar ik wil wel eerst zeker weten dat dit ook het probleem verhelpt. Maar als de hoofdluidsprekers ook ploppen, dan heb ik daar zo mijn twijfels over.
Let wel: dit probleem doet zich alleen voor bij films met een surround track en LFE. Bij stereo muziek luisteren gaat alles helemaal top en kun je echt merken dat de Sr5010 en de ASWtjes goed gematched zijn .

Ik heb er wel geen zin in maar het ziet ernaar uit dat ik mijn NR1602 ( op de slaapkamer ) los moet gaan  koppelen voor een crossreferentie check .. 

Voor diegene die nieuwsgierig zijn: Nee de NR1602 wordt niet gebruikt als surround reciever, maar meer als zeer veredelde internet radio zonder sub of zelfs maar een scherm ..


Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

DansaN

Probleem al bij de winkel voorgelegd?
Het zou natuurlijk ook een defect kunnen zijn.

pdufrenne

Kun je laten zien hoe je receiver staat ingesteld, bij LFE ingeschakeld?
Ik vermoed dat het probleem bij de instellingen ligt.

Met behulp van een internet browser, is het mogelijk om op de web setup van de receiver te komen.
Mits hij natuurlijk in het netwerk hangt.
Adres is dan iets zoal 192.168.x.yyy, zijnde het IP adres wat hij binnen je netwerk heeft gekregen.

Zou het mogelijk zijn om 3 screenshots te maken van de AUDIO, SPEAKERS en GENERAL instellingen en deze hier te plaatsen?
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

CBdicX

#8
Ja audissy setup ook gedaan. Wordt het alleen maar erger door, en bovendien "verkracht "het de al geweldige klank van de ASW cantius 5 luidsprekers.

Lijkt mij een gevalletje dat Dynamic EQ (per ongeluk) aan staat, omdat het plaats vind met en zonder subwoofer.
DEQ moet handmatig uit gezet worden anders staat dit na een Audyssey setup standaard aan.