SR6006 Netwerk(t) niet

Gestart door Jordi, juni 01, 2017, 15:19:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jordi

Hi allen,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben, mijn naam is Jordi en ik heb al enige tijd een Marantz SR6006. Deze heb ik alleen als Stereo aangesloten met 2 Canton speakers. Muziek is echt heerlijk, al vinden mijn buren dat soms niet  :wink:

Nu heb ik enige tijd last van het feit dat mijn Netwerk-poort het niet doet. Erg vreemd aangezien ik een nieuw setje Extenders heb gekocht (ik dacht dat het aan de oude extenders lag). Op deze extender heb ik mijn PS4 en Marantz gekoppeld, de PS4 werkt prima, vanuit beide poorten en met beide kabels dus aannemelijk dat daar het probleem niet zit. Nou kreeg ik ook heel even netwerk verbinding met de Marantz, grofweg 2 minuten kon ik via Airplay muziek luisteren. Nu wil ik weer verbinding maken maar blijft de Marants aangeven: "connect wait..." Ook via de settings heb ik opnieuw het netwerk proberen in te stellen maar te vergeefs.

Nu ben ik een redelijke proleet wat betreft audio en techniek, dit kan er natuurlijk voor zorgen dat ik iets over het hoofd zie.

HLP Graag verneem ik of het iets "simpels" is wat ik moet doen of dat wellicht iets gerepareerd moet worden.

Alvast enorm bedankt!

Groeten Jordi

pdufrenne

#1
Ik denk dat je iemand met kennis van (computer) netwerken thuis moet uitnodigen.
Het probleem is niet van op afstand te doorgronden.
Als je aangeeft waar je woont, is er wellicht een forum lid dat wil komen kijken.
AV Receiver: Marantz SR6007
TV: Samsung UE50JU6870
Blue-Ray: Sharp BD-HP22S
CD Speler: Marantz CD5400
Luidsprekers: Tannoy  (o.b.v. Tannoy 637)
Surround: Mission 700
Center: Infinity Alpha

Bert Poelman

Ik heb sinds anderhalf jaar een NR1606. Eigenlijk altijd problemen met netwerk. Na de aankoop in eerste instantie met WiFi geluisterd naar internetzenders. Al heel snel overgegaan naar een LAN kabel. Dit gaf tijdelijk verbetering. Inmiddels een nieuwe router van Ziggo gekregen, de connect box. Ongeveer 80 % verbetering. Over het algemeen blijft het luisteren naar internetzenders een grote gok. Het kan weken achtereen goed gaan, en zo opeens: BAM! Of de zender waar je naar luistert valt plotseling stil, of het is gewoon onmogelijk om een zender te streamen... woorden als "connect please wait.." en " favorites" zijn bekende uitingen in het display... en waar het aan ligt? Niemand die me het kan vertellen, iedereen geeft iedereen de schuld, Al navraag gedaan bij een (goede) computerzaak, bij Ziggo, bij Marantz, bij de verkoper van de NR... wie heet weet mag het zeggen
Ik weet niet of jij via een LAN kabel verbonden bent, zou daar mee beginnen, en verder hoop ik dat iemand een oplossing heeft. Wees in ieder geval getroost dat je niet de enigste bent met netwerk problemen

Callens Raoul

Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn NR1606. Ik kan aan geen kanten meer een netwerkverbinding maken. Noch bekabeld noch draadloos. Krijg steeds de melding "please wait ......" Denk van het toestel naar de hersteller te brengen.

CBdicX

#4
Ik heb een UTP CAT7 kabel en eigenlijk nooit problemen !
Wel heb ik aan staan dat de Internet verbinding bij standby ook actief moet blijven.
Zo voorkom je dat de receiver bij iedere opstart opnieuw de hele procedure van aanmelden en opzoeken moet gaan doen, waar gewoon de meeste foute en storingen in plaats vinden.
En lekker makkelijk, je drukt op Internet Radio, en hop, niets wachten, meteen contact en muziek.

Wel vind ik dat met een aantal Internet Radio zenders de stabiliteit ver te zoeken is.
Een aantal heb ik nooit geen problemen mee, en er zijn er die constant problemen geven of gewoon "verdwijnen".
Kan de receiver of verbinding natuurlijk niets aan doen, maar kan de gebruiker het idee geven dat het aan de verbinding en/of bekabeling ligt.
Een goede controle (bij vTuner en Tunein/Heos) is die storende zender via de PC te testen, werkt deze daar wel goed weet waar je zoeken moet.

Een stabiele zender is Hi Online Lounge Radio, staat bij mij als eerste in de favorieten lijst en word nu al maanden gebruikt zonder maar een misstap !