Marantz pm7005 + na6005 + cd6005 + Rel T5i + Kef LS50

Gestart door Dirk B., mei 29, 2017, 23:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk B.

Ik ben redelijk nieuw op gebied van muziekinstallaties. Zelf heb ik een Cambridge audio Azur 650r AV reciever en luidsprekers van Kef R500. Ik heb de set hierboven in tweedehands gezien voor €2500. Ik vind dit nogal aan de dure kant. Is dit het waard en kan ik de Kef LS50 vervangen door mijn luidsprekers?
Ik ontbreek vooral het afspelen van cd en het streamen van digitale muziek via bluetooth.

pietjepc

Nou, in dat geval kan het dus veel goedkoper... Of je moet gewoon wat anders willen, natuurlijk :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

#2
Welkom Dirk.

Waarom ga je niet voor een Cambridge cdp en streamer?
En betreft bluetooth; waarom zou je dat willen gebruiken wanneer je ook kwalitatief meer hoogwaardige verbindingen tot jouw beschikking hebt (wifi en/of bedraad)?

Betreft de vraagprijs a €2500,-; De verkoper maakt waarschijnlijk de fout door uit te gaan van adviesprijzen dan wel hetgeen hij er zelf voor afgetikt heeft. Die gehele set kan je op dit moment ook nieuw voor dat bedrag in huis hebben staan. Wanneer je iets nieuw koopt en er de winkel mee uitloopt, kan je al 15 a 20% afschrijven. Indien het dan ook nog enige tijd in gebruik is geweest, zou ik er niet meer dan €1400 a €1800 voor betalen, afhankelijk van de leeftijd en de staat van de set.

Citaat van: Dirk B. op mei 29, 2017, 23:01:47
Ik ben redelijk nieuw op gebied van muziekinstallaties. Zelf heb ik een Cambridge audio Azur 650r AV reciever en luidsprekers van Kef R500. Ik heb de set hierboven in tweedehands gezien voor €2500. Ik vind dit nogal aan de dure kant. Is dit het waard en kan ik de Kef LS50 vervangen door mijn luidsprekers?
Ik ontbreek vooral het afspelen van cd en het streamen van digitale muziek via bluetooth.

Dirk B.

Dag Xander,
Alvast bedankt voor de info. Ik heb onlangs de PM-14S op mijn luidsprekers aangesloten en de klank was wel een stuk voller en steviger. De PM7005 is misschien niet te vergelijken. De Cambridge Azur 650R die ik nu bezit is een 7.1 AV receiver en er is mij verteld dat een stereo receiver of versterker mooier klinkt.   

xander32

#4
... in een stereoset gaat mijn voorkeur ook uit naar een stereoversterker; voor een x-bedrag koop je gewoon een kwalitatief meer hoogwaardige stereoversterker dan een gelijk geprijsde ht receiver. En dat is ook te verklaren: een stereoversterker heeft slechts twee kanalen van een signaal te voorzien, terwijl een receiver er minimaal vijf heeft aan te sturen (en anno 2017 een meervoud daarvan), i.c.m. dsp/eq en de nieuwste audio- en beeldformaten, waar voorts allemaal dure licenties aanhangen die ook afgetikt moeten worden ...

Of dat onderscheid hoorbaar is, laat ik maar in het midden; daarover verschillen de meningen  :-).

Citaat van: Dirk B. op mei 31, 2017, 23:24:06
Dag Xander,
Alvast bedankt voor de info. Ik heb onlangs de PM-14S op mijn luidsprekers aangesloten en de klank was wel een stuk voller en steviger. De PM7005 is misschien niet te vergelijken. De Cambridge Azur 650R die ik nu bezit is een 7.1 AV receiver en er is mij verteld dat een stereo receiver of versterker mooier klinkt.