Hoe KEF R700 bi-ampen met SR7011 en losse eindversterker?

Gestart door Marc_4, mei 28, 2017, 16:23:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc_4

Hoi,

Heb de KEF's R700 besteld en komen aankomende week binnen.
Wil deze graag bi-ampen maar weet eigenlijk niet hoe dit aan te sluiten...

Ik ben in bezit van een SR7011 die een 7.1 opstelling moet aansturen.
De fronts heb ik nu via pre-out van SR7011 aan een Advance Acoustic X-A160 hangen.

Welke aansluiting gebruik ik nu voor de bi-amping?
Mogen dit de aansluitingen van de fronts op de SR7011 zijn SAMEN met de front aansluitingen van de Advance eindversterker?

Kan iemand me hierin bijstaan?
Dank alvast!

Gr!
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Brutus

Waarom wil je dat? te weinig power wanneer je alleen naar de front speakers luistert?
Volgens mij gaat dit ook niet helemaal goed, zover ik weet heb je 2 identieke versterkers nodig voor bi-amping.

Volgens mij is er op het HT-forum hier het nodige al over geschreven, zou je ook even kunnen checken.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Stadium III

Als je een losse ev hebt zou ik die eerst single aansluiten ipv biamping
Als je 2 verschillende ev hebt lijkt me dat niet aan te raden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marc_4

Hallo,

Heb het forum al doorgelezen en wordt er eerlijk gezegd niet wijzer van...
Staat vanalles over voor- en nadeel maar eigenlijk nergens dit aan te sluiten met 2 apparaten.

Of dit identieke moeten zijn weet ik ook niet.
Ik dacht dat klank ondanks verschillende merken gelijk blijft omdat de SR de voorversterking doet...

Maar misschien klets ik nu volledig uit m'n nek...;)

Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Marc_4

Citaat van: Stadium III op mei 28, 2017, 17:02:49
Als je een losse ev hebt zou ik die eerst single aansluiten ipv biamping
Als je 2 verschillende ev hebt lijkt me dat niet aan te raden

Bedoel je hiermee via pre-out van SR naar de eindversterker en van eindversterker de fronts bekabelen?
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Brutus

Als de SR de voorversterking doet voor de AA waar ik van aanneem dat daar de frontspeakers op zijn aan gesloten hoe wil je dan die zelfde voorversterker als eindversterker in zetten naast de AA?

Je mag het van mij proberen maar dan vind ik je erg dapper, zou het niet raar vinden als erg ergens een plof te horen is.

Maar wat is er mis met de AA als eindversterker? gezien de specs van de R700:

Aanbevolen versterking = 25 - 200 W
Gevoeligheid = 89dB (2.83V/1m)
Nominale Impedantie = 8 Ohms (min.3.2 Ohms)

Specs AA versterker:

Vermogen:
2 x 160W (8 Ohm)
2 x 240W (4 Ohm)

Waarom wil je dit, je eindversterker heeft meer dan voldoende power om deze speakers aan te sturen!!
Ik snap niet waarom je hier uberhaupt over nadenkt?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Citaat van: Marc_4 op mei 28, 2017, 17:17:46
Bedoel je hiermee via pre-out van SR naar de eindversterker en van eindversterker de fronts bekabelen?

Ja, daar is de pre-out voor bedoelt en als het goed is heeft de AA dan een pre-in.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marc_4

#7
Hoi Brutus,

Precies zoals jij beschrijft wil ik dit ook doen!!
Alleen heb ik gelezen dat de KEF's zich lenen voor bi-ampen...

Ik weet dus niet van welke speaker aansluiting ik m'n HOOG dan moet aansluiten vanuit de SR
Ik dacht van de loze frontspeaker aansluiting L-R van SR maar begrijp nu dat dit niet kan.

Ik wil graag de AA als aansturing LAAG en dat idd via pre-out van SR naar pre-in van AA.

Ik begrijp je goed als jij dus gaat voor gewone aansluiting en geen bi-ampen??

Sorry voor mijn onduidelijkheid Brutus!!
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

Brutus

Bi-ampen doe je met 2 gelijke versterkers, vaak om meer vermogen te krijgen voor de speakers.
Echter als ik naar jouw stereoversterker kijk heeft deze meer dan voldoende vermogen om de speakers aan te sturen.

Verwar bi-ampen niet met bi-wire. Misschien zijn mijn speakers ook wel geschikt voor bi-ampen maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet doen (en ik zou nog een extra versterker moeten kopen).

Ik neem trouwens aan dat de AA een pre-in heeft, toch?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marc_4

Brutus, tis me helemaal duidelijk!
Dank voor je uitleg!

Fijne avond nog.

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA