Welke Marantz versterker en SACD-speler?

Gestart door Marantz65, mei 27, 2017, 11:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz65

Beste allen,

Wil binnenkort mijn huidige set te koop aanbieden, maar heb nog te weinig berichten om dit te kunnen. Ik heb een SC-80, SM-80, CD-10 en ST-72L. Wil overstappen naar een tweeedehands geïntegreerde versterker en een SACD-speler van Marantz.
De versterker moet beter klinken dan de huidige, maar een PM11 is boven mijn budget. Wat komt volgens jullie het best in aanmerking, en is beslist de moete van het zoeken en vinden waard?

Dank en groeten,

M

Brutus

Ik ben op zich geen Marantz expert met net mijn eerste Marantz versterker. Aan de andere kant zijn er wel een paar vragen die je in het algemeen kunt vragen.

Wil je nieuw of 2e hands, hoe belangrijk is het uiterlijk d.w.z. moet het een "klokje" hebben zoals in de 14/15 serie
of niet.
Welke speakers heb je (gevoelig/niet gevoelig), moet de (sa)cd-speler uit de zelfde serie zijn als de versterker.

Als laatste maar zeer bepalend, heb je een bepaald budget in je hoofd betreft de versterker en de cd-speler.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Wat is het budget (pm& sacd)? Enne, waarom de huidige fraaie componenten geen servicebeurtje geven en er dan van blijven genieten?

Citaat van: Marantz65 op mei 27, 2017, 11:53:35
Beste allen,

Wil binnenkort mijn huidige set te koop aanbieden, maar heb nog te weinig berichten om dit te kunnen. Ik heb een SC-80, SM-80, CD-10 en ST-72L. Wil overstappen naar een tweeedehands geïntegreerde versterker en een (SA)CD-speler van Marantz.
De versterker moet beter klinken dan de huidige, maar een PM11 is boven mijn budget. Wat komt volgens jullie het best in aanmerking, en is beslist de moete van het zoeken en vinden waard?

Dank en groeten,

M

TurboMarco

 :gp:

Ik heb hier ook nog steeds die eindversterker staan ,ook die heeft een beurtje nodig  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

sjoek

Citaat van: xander32 op mei 27, 2017, 13:22:14
Wat is het budget (pm& sacd)? Enne, waarom de huidige fraaie componenten geen servicebeurtje geven en er dan van blijven genieten?
:gp: +1
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Marantz65

#5
Ik zoek tweedehands. Mijn budget voor de versterker en de speler samen is zo'n 1200 euro. Ik had eigenlijk SA niet tussen haakjes moeten schrijven want ik wil een sacd speler. Verder zijn de sc en de sm samen flink aan de maat, en zoek ik daarom iets geïntegreerds zoals bijvoorbeeld de pm15s1.

Brutus

Als je niet voor een servicebeurt wilt gaan zoals de mannen hier boven schrijven dan zal je snel uitkomen op wat je nu schrijft.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Marantz65

De pm15 zie ik niet vaak tweedehands. In hoeverre is een pm16 of 17 een alternatief? Ik weet dat hoe hoger het type nummer, hoe minder de kwaliteit, maar waar moet ik mijn sc en sm 80 in de reeks pm11 t/m pm17 plaatsen?

Matt

Ligt er ook aan welke speakers ze moeten gaan aansturen.
Al die versterkers die je opsomt hebben meer of voldoende vermogen, enkel als je wat gevoeligere speakers hebt zal je echt rekening moeten houden of ze wel voldoende controle hebben. Zeg maar de buffer achter dat vermogen dat geleverd moet worden,...

Ik kon op een bepaald moment kiezen tussen een pm14 en een pma2500NE en er werd mij aangeraden om voor de PMA te kiezen. Wat mij duidelijk maakt, wil ik een marantz dan moet ik voor de pm11 gaan  :-D
En die lag ook buiten budget.
Dan kies je ofwel om iets anders te zoeken of enkele maanden verder te sparen.
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Marantz65

Citaat van: Matt op mei 28, 2017, 11:15:26
Ligt er ook aan welke speakers ze moeten gaan aansturen.


B&W 802 Series 2


xander32

PM15s1 €500/€650

PM15s2 €750/€850

LE €900/€1000


De s1 klinkt t.o.v. die anderen nog wat meer 'romantisch', 'warm', wat meer als jouw huidige versterking schat ik in. De LE heb ik hiervoor gehad; een erg mooie versterker, welke zelfs geen moeite had met mijn Usher monitoren die een gevoeligheid kennen van slechts 84 db.


Citaat van: Marantz65 op mei 29, 2017, 08:22:24
Het zal denk ik wel een PM-15 S1 of S2 gaan worden. Wat zijn reële prijzen voor een tweedehands exemplaar?

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m1169155648-marantz-pm-15s2-le.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=1

xander32

... een beetje vloeken hier, maar onderstaande zou ik ook zeer zeker overwegen;

https://link.marktplaats.nl/m1168990580


Marantz65

Dank xander32. Ik denk dat ik dat warme van lief en lee wel gehoord heb, dus ik zal eerder een S2 dan een S1 overwegen.

Nou, ik vind Denon beslist geen verkeerd merk hoor. Mocht ik geen PM15 kunnen vinden, dan zal ik deze, of een vergelijkbare Denon beslist overwegen. De huidige PMA-1600NE ziet er ook niet verkeerd uit.

Brutus

Mocht je geen waarde hechten aan een versterker met dac (PMA1600NE) dan is de PMA2020AE een top model met een bak vermogen mede door de oversized trafo!
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20