Gebogen front flanken van de premium series van echt alluminium?

Gestart door Samro, mei 26, 2017, 18:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

De gebogen front flanken van mijn Marantz PM8005 zijn van kunstof wat ik wel jammer vind en zijn wel wat vinger vlekgevoelig is me opgevallen.
Ik vroeg me af of de gebogen front flanken van de Premium series wél van echt aluminium zijn?

Zie foto de vlekken op de linker flank. Als het licht er van bovenaf op schijnt kan ik ze duidelijk zien zitten. Schoonmaken helpt niet.

Faxe

Waar ze van gemaakt zijn weet ik zo niet maar het is volgens mij geen kunststof.

Samro

Het is zeker van kunstof gemaakt. Het midden gedeelte van het front is wel echt aluminium.  Je kunt het verschil ook duidelijk zien.dat het ander materiaal is.
Citaat van: Faxe op mei 26, 2017, 22:32:18
Waar ze van gemaakt zijn weet ik zo niet maar het is volgens mij geen kunststof.

Faxe

Ik bedoelde de zijkanten van mijn eigen versterker en streamer/dac  :wink:

Brutus

De gebogen rechter en linker zijde van het front van de PM11 lijkt gietijzer-achtig metaal, zeker geen kunststof.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pietjepc

Van de 15 ook een soort metaal. Wel anders dan het middenstuk...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Samro

Dank voor jullie reacties. Het lijkt erop dat de duurdere Marantz series de gebogen front flanken van beter materiaal gemaakt is dan van de PM8005.

mountainbiker

Citaat van: Samro op mei 26, 2017, 18:59:09
De gebogen front flanken van mijn Marantz PM8005 zijn van kunstof wat ik wel jammer vind en zijn wel wat vinger vlekgevoelig is me opgevallen.
Ik vroeg me af of de gebogen front flanken van de Premium series wél van echt aluminium zijn?

Zie foto de vlekken op de linker flank. Als het licht er van bovenaf op schijnt kan ik ze duidelijk zien zitten. Schoonmaken helpt niet.
Ik zou me er niet druk over maken. :mrgreen:
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Samro

Nee, maak me er ook niet druk om. De Marantz PM8005 klinkt prima, en ben er ook wel blij mee.  :angel:

Marvin

Gewoon niet met je vette klauwen aan de zijkanten van de versterker, de versterker weer symmetrisch op het plankje manoeuvreren.  [emoji56]

xander32

Met een zachte microvezeldoek en water zou je het schoon moeten krijgen. Desnoods een drup afwasmiddel gebruiken. En voorts er niet meer met de chipsklauwen aankomen zoals Marvin ook aan geeft  :-).

Citaat van: Samro op mei 26, 2017, 18:59:09
De gebogen front flanken van mijn Marantz PM8005 zijn van kunstof wat ik wel jammer vind en zijn wel wat vinger vlekgevoelig is me opgevallen.
Ik vroeg me af of de gebogen front flanken van de Premium series wél van echt aluminium zijn?

Zie foto de vlekken op de linker flank. Als het licht er van bovenaf op schijnt kan ik ze duidelijk zien zitten. Schoonmaken helpt niet.

Samro

Ik eet nooit chips, en heb er niet met vette klauwen aangezeten. Met een microvezeldoek en wat water en zeep heb ik uiteraard al geprobeerd, maar helpt niet. Maar zoals gezegd, ik maak me er niet druk om verder.
Citaat van: xander32 op mei 29, 2017, 06:28:31
Met een zachte microvezeldoek en water zou je het schoon moeten krijgen. Desnoods een drup afwasmiddel gebruiken. En voorts er niet meer met de chipsklauwen aankomen zoals Marvin ook aan geeft  :-).