Aansluiten platenspeler op de Marantz NR1605

Gestart door marcovdm, mei 25, 2017, 12:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcovdm

Goedendag,

Mijn naam is Marco en ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een Marantz NR-1605 reicever, een Denon DP-300F (met ingebouwde voorversterker) platenspeler en een vivanco pa 115 pre amp.

Nu heb ik de platenspeler aangesloten op de CD ingang van de receiver. Ik heb dat gedaan met en zonder de voorversterker, de equalizer van de platenspeler op ON en OFF gezet, maar wat ik ook doe ik krijg geen geluid uit de boxen. Ik hoor alleen maar een zacht geluid uit de platenspeler zelf.

Wat doe ik verkeerd? Alvast hartelijk dank voor de hulp.

pietjepc

Wellicht eens een andere ingang proberen? En kan die eventueel niet via die pre amp?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Maus

Je kunt de Vivanco er tussenuit laten als je de platenspeler rechtstreeks op CD in aansluit, dan moet je de preamp/equalizer van de platenspeler aan zetten.

Die 'equalizer' is precies hetzelfde als die losse vivanco ;)

Als je dan nog geen geluid hebt, controleer of de ingang van de versterker wel werkt door er een CD speler? op aan te sluiten,
controleer op de platenspeler of de draadjes van de naald wel aangesloten zijn (niet aan trekken of zoiets, heel breekbaar!)

marcovdm

Beadankt voor de hulp.

Ik heb het volgende gedaan.

Ik heb de reciever gereset en alles van het begin weer opnieuw ingesteld. De CD kon ik dus toewijzen aan de juiste analoge ingang, want dit stond blijkbaar niet goed. En nu komt er wel geluid uit via de boxen, alleen wel met horten en stoten en gekraak. Waarschijnlijk zal ik de platenspeler nog goed moet afstellen. En ik zal het nog even proberen zonder de extra voorversterker.

sjoek

Citaat van: marcovdm op mei 27, 2017, 08:54:35
Beadankt voor de hulp.

Ik heb het volgende gedaan.

Ik heb de reciever gereset en alles van het begin weer opnieuw ingesteld. De CD kon ik dus toewijzen aan de juiste analoge ingang, want dit stond blijkbaar niet goed. En nu komt er wel geluid uit via de boxen, alleen wel met horten en stoten en gekraak. Waarschijnlijk zal ik de platenspeler nog goed moet afstellen. En ik zal het nog even proberen zonder de extra voorversterker.

Inderdaad even afregelen... en anders mischien een nieuwe naald :wink: doet soms wonderen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Ik denk zomaar dat die platendraaier hagelnieuw is :)

Maus

Citaat van: marcovdm op mei 27, 2017, 08:54:35
Waarschijnlijk zal ik de platenspeler nog goed moet afstellen. En ik zal het nog even proberen zonder de extra voorversterker.

Zolang de naald niet van de plaat schiet en de speler waterpas staat, zou je in principe al 'goed' geluid moeten hebben.

Als je echter 2 voorversterkers (de interne van de speler en de vivanco) achter elkaar hangt, krijgt de vivanco al teveel signaal binnen wat hij niet aan kan, en versterkt dit nog eens waardoor de Marantz het helemaal niet leuk vind.

Kun je dat horten en stoten nog eens omschrijven?

marcovdm

Ik heb de voorversterker er tussen uitgehaald en de platenspeler rechtstreeks aangesloten, de zwenkarm goed afgesteld zodat de naald ook niet meer van de plaat afschiet en nu werkt alles probleemloos, nu ook geen 'horten en stoten meer'

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Maus