Marantz MusicLink

Gestart door Jan, mei 21, 2017, 14:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan

In de jaren '90 van de 20ste eeuw had Marantz de MusicLink serie. Vond dat een mooie serie, maar te prijzig voor mij om het aan te kunnen schaffen. Nu heeft Marantz weer een MusicLink serie. Wie heeft er ervaring met deze nieuwe serie? En dan met name de HD-AMP1 en HD-CD1. Ik kijk vooral naar:
- kwaliteit van de onderdelen en opbouw
- levensduur, is het gemaakt voor een lange levensduur
- is het een goede vervanger voor mijn huidige set

Komt er in de nabije toekomst meer apparatuur in de MusicLink uit, zoals een phono-versterker? Zo niet, welke merk en type past er goed bij?

Mijn set is: Myryad M-serie, ben eerste eigenaar en ze zijn van juli 1999
Luidsprekers zijn: Triangle Comete 30th Anniversary
Mijn luisterruimte in de woonkamer is ongeveer 4 meter bij 4,50 meter

sjoek

Of het een goede vervanger voor je huidige set is kun je denk ik alleen zelf bepalen door ergens te gaan luisteren.
Of er een lange levensduur is is moeilijk te zeggen natuurlijk ze zijn er nog maar een jaar of 2. Maar gezien de prijs en status van marantz mag je er van uitgaan dat je bij normaal gebruik jaren plezier kan hebben van deze componenten.
Een losse phono versterker verwacht ik van marantz niet zo snel, en wederom geld hierbij dat je zelf het best kunt gaan matchen welke jou het meeste luistergenot geeft.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Jan

In welke prijsklasse voor de phono-versterker moet ik gaan kijken, welke bij deze set past?

sjoek

Citaat van: Jan op mei 22, 2017, 17:34:26
In welke prijsklasse voor de phono-versterker moet ik gaan kijken, welke bij deze set past?

Ik denk dat het vooral het belangrijkste is wat wil je er zelf aan uitgeven. En ga dan in je budget proberen te vergelijken.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Wellicht kan Marcel van H&C Hifi jouw vragen ook geantwoorden (die leest hier ook mee  :wink:).

Citaat van: Jan op mei 21, 2017, 14:42:50
In de jaren '90 van de 20ste eeuw had Marantz de MusicLink serie. Vond dat een mooie serie, maar te prijzig voor mij om het aan te kunnen schaffen. Nu heeft Marantz weer een MusicLink serie. Wie heeft er ervaring met deze nieuwe serie? En dan met name de HD-AMP1 en HD-CD1. Ik kijk vooral naar:
- kwaliteit van de onderdelen en opbouw
- levensduur, is het gemaakt voor een lange levensduur
- is het een goede vervanger voor mijn huidige set

Komt er in de nabije toekomst meer apparatuur in de MusicLink uit, zoals een phono-versterker? Zo niet, welke merk en type past er goed bij?

Mijn set is: Myryad M-serie, ben eerste eigenaar en ze zijn van juli 1999
Luidsprekers zijn: Triangle Comete 30th Anniversary
Mijn luisterruimte in de woonkamer is ongeveer 4 meter bij 4,50 meter