Marantz sr7011 met bose acoustimass 15 serie 3 afstellen.

Gestart door Martijnoss, mei 12, 2017, 14:28:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Heel iets boven budget, maar wellicht onderhandelbaar.
Meer kwalitatief goede speaker per euro ga je niet snel vinden;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163607.0

RHK

#16
Citaat van: xander32 op mei 14, 2017, 06:24:51
Heel iets boven budget, maar wellicht onderhandelbaar.
Meer kwalitatief goede speaker per euro ga je niet snel vinden;
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163607.0


Dan zou ik toch eerder de Hepta's Ace van de de MP advertentie van de suggestie van Frits (vorig blad) kiezen. Ongeveer 38 Euro per speaker!! Dan moet er nog wel een sub bij uiteraard. De Ace is geschikt voor versterkers van 15W tot 80W.

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Een gevalletje "Wij van WcEend adviseren ..."  :wink:
Voor het geld kan je aan de Hepta's iig geen buil vallen, de wattage is voorts irrelevant.

Citaat van: RHK op mei 14, 2017, 07:22:11

Dan zou ik toch eerder de Hepta's Ace van de de MP advertentie van de suggestie van Frits (vorig blad) kiezen. Dan moet er nog wel een sub bij uiteraard. De Ace is geschikt voor versterkers van 15W tot 80W.

RHK

Die Wattage vermelde ik eigenlijk meer omdat er 50 Watt RMS werd opgegeven, maar dat inderdaad terzijde. Ikzelf speel al 25 jaar met Hepta, waaronder een Ace als eerste center. Als je 5 van die jongens neerzet met bijv. een Rel sub, dan heb je een prachtig geluid. Ben dus wel wat bevooroordeeld.  :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Frits Denon

Met het opgegeven budget van 1000,- hou je dan m.i. nog flink wat geld over ook. En ja, ik ben Hepta fan en dus zeer prettig bevooroordeeld :yes:

Maar Martijnoss doet er goed aan zich eerst te oriënteren welke type luidspreker goed bij zijn oren en in zijn luisterruimte past. Dan van daaruit de zoektocht doen. De receiver heeft genoeg in huis om de meeste speakers goed te kunnen aansturen. Via MP kun je voor weinig echt goede en leuke speakers vinden. Tenminste dat is mijn ervaring.

Jammer van de Bose, maar die zullen via MP ook een nieuwe eigenaar kunnen vinden, scheelt weer in de kosten.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Maus

Citaat van: Martijnoss op mei 13, 2017, 18:53:32
Klopt gaan luisteren inderdaad, maar ben niet zo van in een winkel gaan luisteren en ergens anders of niets kopen.
Vind da zo lolliestoklig.
Ik ga er eens even over nadenken, het heeft geen haast en ga intussen veel lezen.
Voordat ik mijn reciever had wist ik niet eens van het marantzforum.

Ik zal uiteraard om mee te beginnen het topic doorlezen over de acoustimass.

Je kunt best een luistersessie vragen, die mensen doen dat dagelijks. Vergeet niet te melden dat je moet 'leren' luisteren maw je weet niet precies wat je zoekt.

Ik zelf zou een setje monitoren van MP halen, voor minder dan 100 euro ben je dan klaar. Een sub voor weinig geld doet meer kwaad dan goed ;)
En indien je dat wel wilt proberen ik heb nog een Rel Quake over.. Gaat er bij mij om dezelfde reden uit, ik heb meer muziek zonder sub dan met.

adijos

Hallo , Heb zelf een SR7007 met een Bose accoustimas 10serie3
Tijdens de installatie klinkt het inderdaad niet en de Audyessy werkt met deze combinatie niet.
Ben lang bezig geweest om de set te tweaken en ook een optionele app "DeRemote" aan geschaft (hierin kan je meer settings regelen, en ik moet zeggen dat er een VET geluid uit deze set komt (de buren zijn er minder blij mee ;-) )
Mijn set is wel niet precies het zelfde maar komt aardig overeen dus...

Maus

Niet om onaardig te doen maar ik heb nog geen enkele bose set goed horen klinken. Het 'gat' tussen de te grote sub en te kleine hoog drivers is te groot.

Martijnoss

Hallo

Daar ben ik weer na een paar weken welverdiende vakantie :yes:
De speakers staan ook al een tijdje op MP maar nog zonder resultaat, maar dat komt vanzelf aangezien ik ook perse Böse moest hebben violent1.

Inmiddels veel gelezen maar weet nog steeds niet wat ik wil, denk dat het erg persoonlijk is.
De speakers zijn nu redelijk afgesteld voor tv kijken maar voor de rest en met name muziek is het bagger het gaat niet hard en klinkt niet mooi.

Maargoed eerst de Böse weg en dan kijken we wel weer.
My frist marantz sr7011